InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Overeenkomsten tussen Ram en Vissen

Overeenkomsten tussen Ram en Vissen

Overeenkomsten tussen Ram en Vissen Ram en Vissen zijn in principe water en vuur voor elkaar. De kalme, gevoelige aard van Vissen staat in groot contrast met de vurige, agressieve natuur van Ram. Er is heel wat werk aan de winkel indien beide sterrentekens met elkaar in zee willen gaan en tot een bevredigende relatie willen komen.

Uitersten verzoenen

Een relatie tussen Ram en Vissen ligt niet meteen voor de hand om verschillende redenen. Vissen is een gevoelsteken vanwege zijn wispelturige karakter. De directheid en het gebrek aan subtiliteit van Ram sluit niet aan bij de rustige en kalme natuur van Vissen. De Ram is gehaast terwijl Vissen alles kalmaan wil doen. Feitelijk is Ram het symbool van agressie en vuur terwijl Vissen een waterteken is en staat voor rust en sereniteit.

Als ze erin slagen om hun ego’s onder controle te houden en de verschillen te overstijgen kunnen ze tot een fijne relatie komen. Als alles volgens plan verloopt kan de kalme en verzachtende natuur van Vissen zachtheid en tederheid toevoegen aan het leven van de Ram.

Werk aan de winkel

Het moet gezegd dat Vissen de maturiteit en eerlijkheid van Ram bewondert. Om een relatie kans op slagen te geven moet Vissen de impulsieve en agressieve aard van Ram proberen te overstijgen terwijl Ram zijn donker kantje onder controle moet krijgen.

Moeilijk verzoenbaar zijn het verlangen van Vissen naar affectie en verbondenheid en de vrijheidsdrang van Ram.

Als Ram een relatie op een juiste en intelligente kan beheren, is hij een baken voor Vissen die het fijn vindt geleid te worden. De zelfverzekerde Ram kan erin slagen de gevoelige Vissen uit zijn schulp te lokken en hem zekerder van zichzelf te leren worden.

Veel water in de wijn doen

Globaal gezien kan een liefdesrelatie tussen Ram en Vissen ofwel uitermate confronterend ofwel voorzichtig compatibel worden. Alles hangt af van de mate waarin ze bereid zijn om aan elkaars behoeften en noden tegemoet te komen. In realiteit zal de verlegen en geduldige Vissen het fijn vinden om op de sterke schouders van Ram te kunnen rusten, meer in het bijzonder als Vissen een vrouw is. De mannelijke Ram zal dit als een sterke boost voor zijn ego ervaren.

Bij momenten kan de sarcastische en venijnige aard van Vissen Ram in de war brengen en zeker in geval van ruzie over onbenulligheden. Als ze erin slagen om hun aversie en woede te beheersen, kunnen Ram en Vissen een romantische relatie uitbouwen op voorwaarde dat Ram een vrouw is. Toch zal het bijzonder moeilijk zijn de twee karakters met elkaar in overeenstemming te brengen.

Tips voor een betere verstandhouding

  • Instabiliteit en wisselend humeur: beide sterrentekens hebben er last van. Deze gevaarlijke combinatie van tegengestelde karakters kan een huizenhoog obstakel zijn om tot een geslaagde relatie te komen. Ram en Vissen zullen hard moeten werken om de schade die deze uiteenlopende karakters kunnen veroorzaken onder controle te krijgen met het oog op enkel het begin van een relatie.
  • Dominantie: het maakt deel uit van de persoonlijkheid van de Ram die in wezen heel agressief is. Dit gegeven is een loodzware horde om te nemen voor wie een relatie met Ram wil aangaan, meer in het bijzonder als het tot ruzie komt. Ram moet absoluut werken om deze negatieve karaktertrek van zijn persoonlijkheid te leren beheersen. Alleen dan kan hij tot een langdurige relatie komen.

Bekend Ram-Vissenkoppel zijn Sarah Michelle Gellar (Ram) en Freddie Prinze Jr. (Vissen).

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Overeenkomsten tussen Schorpioen en VissenOvereenkomsten tussen Schorpioen en VissenAls perfectie bestaat, dan is dat het geval met Schorpioen en Vissen. De twee zijn voor elkaar gemaakt en er moet al een…
Sterrenbeeld Vissen (Pisces)De Vissen is een sterrenbeeld dat van toepassing is op mensen die geborten zijn van 19 februari tot en met 20 maart. De…
Overeenkomsten tussen Stier en VissenOvereenkomsten tussen Stier en VissenStier en Vissen lijken op het eerste gezicht tegengestelde tekens. Hun karakters komen niet direct met elkaar overeen. T…
Overeenkomsten tussen Steenbok en VissenOvereenkomsten tussen Steenbok en VissenEen relatie tussen Steenbok en Vissen is geen evidentie omdat ze fel met elkaar contrasteren, maar ze kunnen wel een per…
Overeenkomsten tussen Weegschaal en VissenOvereenkomsten tussen Weegschaal en VissenHoewel ze de neiging hebben om zich halsoverkop in een relatie te storten, zijn er niet veel overeenkomsten tussen Weegs…
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Overeenkomsten tussen Ram en Vissen"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 27-05-2013
Subrubriek: Astrologie
Special: Vissen
Schrijf mee!