InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Overeenkomsten tussen Tweelingen en Vissen

Overeenkomsten tussen Tweelingen en Vissen

Overeenkomsten tussen Tweelingen en Vissen Een relatie tussen Tweelingen en Vissen is niet onmogelijk omdat ze toch een paar raakpunten hebben, maar de verschillen in karakter en levenshouding zijn aanzienlijk, zodat veel goede wil nodig is om een relatie te doen slagen.

Inschikkelheid is het sleutelwoord

Of Tweelingen en Vissen compatibel zijn hangt in belangrijke mate af van hun soepelheid om te proberen een relatie succesvol te maken. Beide partners hebben van nature uit een sterke wil om zich aan te passen en compromissen te sluiten om aan de behoeftes en aspiraties van de ander tegemoet te komen. Nochtans zijn er weinig gemeenschappelijk elementen op het vlak van persoonlijkheid die hun ertoe moeten aanzetten om een verschil in visie te overbruggen.

De verschillen

Terwijl Tweelingen de pragmatische denker is handelt Vissen eerder vanuit het hart. Vissen is gevoelig en zorgzaam en haakt vaak af door de eerder klinische aanpak van zijn partner. Tweelingen is met een vrije geest geboren en heeft de neiging andermans gevoelens uit het oog te verliezen. Deze gedachteloze houding kan Vissen absoluut niet smaken.

Een ander verschilpunt tussen Tweelingen en Vissen is dat de eerste dol is op afwisseling en zich makkelijk verveelt terwijl de ander standvastig is en eens hij iets beslist of voor iets gekozen heeft zich daaraan houdt. Daarom verveelt Tweelingen zich makkelijk bij dingen waarbij je langdurig aandachtig moet zijn, wat Vissen dan weer ergert.

Op seksueel vlak is Vissen een schuchtere minnaar waarmee Tweelingen zich best kan verzoenen. Nochtans zal Tweelingen andere oorden opzoeken om aan zijn behoeftes te voldoen als het nieuwe en opwindende van een verse relatie begint te slijten.

De doorlopende schreeuw om aandacht van Vissen kan een voorwerp van wrevel zijn voor Tweelingen. Tweelingen voelt zich versmacht en in zijn vrijheid beperkt door Vissen zijn verlangen naar constante aandacht en zijn vage verwachtingen. Dit verschil in interesses kan een wig drijven tussen beiden.

Toch is een goede verstandhouding tussen Tweelingen en Vissen mogelijk als beiden er honderd procent voor willen gaan en er alles aan doen om hun relatie te doen slagen.

Tips voor een betere verstandhouding

  • In een relatie tussen Tweelingen en Vissen moeten de twee partners werken aan meer begrip voor de ander zijn visie en gedachtegang. Terwijl Tweelingen moet leren zich in te leven in de gevoelens van zijn Vissenpartner, moet Vissen werken aan het wegnemen van zijn verzet tegenover de flamboyante manier waarop Tweelingen zaken aanpakt. Beiden moeten zich realiseren dat een relatie enkel werkbaar is op voorwaarde dat ze de verlangens en eigenaardigheden van de ander accepteren eerder dan te proberen deze in hun voordeel te veranderen. Een aanvaardbare hoeveelheid onbaatzuchtigheid zal de relatie goed doen.
  • Vissen moet de kleine dingen die hem bij Tweelingen irriteren van zich afzetten, aangezien zijn partner niet in staat is op details te letten. Anderzijds moet Tweelingen er zorg voor dragen aan de verlangens en behoeftes van zijn partner aandacht te besteden en diens onzekerheid te leren onderdrukken.
  • Als ze er beiden echt iets van willen maken moeten ze hun ego opzij zetten en hun verlangens van in den beginne duidelijk aan elkaar kenbaar maken. Op de duur zullen de zin voor compromis en inschikkelheid tot een gezonde, langdurige relatie leiden.

Enkele bekende koppels in de Tweelinge-Vissen combinatie: Kim Clijsters (Tweelingen) en Lleyton Hewitt (Vissen); Sid Vicious (Tweelingen) en Nancy Spungeon (Vissen) en Donald Trump (Tweelingen) en Ivana Trump (Vissen) .

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sterrenbeeld Tweelingen (Gemini)De Tweelingen is een sterrenbeeld in de astrologie dat een echte kletskous is. Dit teken in de dierenriem heeft de neigi…
Overeenkomsten tussen Stier en TweelingenOvereenkomsten tussen Stier en TweelingenStier en Tweelingen zijn tegenpolen en verschillen vooral in de manier waarop ze willen leven. Er zijn mogelijkheden voo…
Basisinformatie over astrologieBasisinformatie over astrologieAstrologie is een eeuwenoude methode. Vele geleerden hebben zich gebogen over dit fenomeen. Een sceptische persoon zegt…
Het ontstaan van tweelingenHoe ontstaat een twee-eiige en een een- eiige tweeling? Wat gaat er mis met de eicellen bij een Siamese tweeling?
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Overeenkomsten tussen Tweelingen en Vissen"

Reactie

Remy Kalloe, 01-05-2017 08:35 #1
Bizar nu snap ik het alles klopt gewoon

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 28-05-2013
Subrubriek: Astrologie
Special: Vissen
Reacties: 1
Schrijf mee!