InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Overeenkomsten tussen Maagd en Vissen

Overeenkomsten tussen Maagd en Vissen

Overeenkomsten tussen Maagd en Vissen Qua persoonlijkheid zijn Maagd en Vissen verschillend, maar aan deze verschillen kan met een beetje goede wil een mouw gepast worden. Als beiden ervan overtuigd zijn dat ze elkaar nodig hebben, kunnen ze een mooi paar worden.

Aantrekking

Maagd en Waterman mogen hopen op een langdurige relatie hoewel er bij sommigen van beide kanten toch een zekere mate van goede wil nodig zal zijn. Als hun verhouding echt goed uitpakt zijn ze het perfecte voorbeeld van de uitspraak uitersten trekken elkaar aan, want er zijn weinig overeenkomsten tussen de twee sterrentekens. Het mystieke element bij Vissen is voor een Maagd intrigerend, want zij voelt zich bij een eerste ontmoeting direct aangetrokken. Vissen van zijn kant is gecharmeerd door het natuurlijke zelfvertrouwen en het charisma van Maagd. Ook omdat ze beiden de voorkeur geven aan rustig vertier eerder dan wilde uitspattingen voelen ze zich prima in elkaars gezelschap. Beiden vinden thuis een plaats waar ze tot rust komen, zich op hun gemak voelen en bereid zijn naar anderen te luisteren.

De verschillen

In de slaapkamer is Maagd mogelijk wat geremd en conventioneel. Vissen daarentegen houdt van uitdagingen en van alles uit te proberen en zijn onorthodoxe manier van denken kan bij zijn partner wrevel opwekken. Naast het fysieke aspect reageren de twee ook verschillend in crisissituaties. Beiden raken snel geïrriteerd, wat als gevolg heeft dat hun gezamenlijke wrevel leidt tot conflicten en spanningen als er zich een probleem voordoet. Nochtans hebben ze beiden de neiging om elkaar te steunen als hun partner moeilijke momenten doormaakt, hetgeen hen nader tot elkaar brengt.

Het Maagd- en Vissenkoppel zijn het vaak niet eens als het op financiën aankomt. Vissen is iemand die graag geld uitgeeft wat Maagd bijzonder tegen de borst stuit. Terwijl de afstandelijke houding en een zekere vorm van ongeïnteresseerdheid van Maagd tot irritatie bij Vissen leidt. Voor een aantal mensen zijn deze verschillen heilzaam omdat hun dat motiveert om elkaar te helpen bij wat de ander ontbeert, zodat ze van de relatie toch een succes maken. Op die manier, met de correcte houding en de juiste ingesteldheid kunnen Maagd en Vissen wel degelijk samen aan een mooie toekomst bouwen.

Tips voor een betere verstandhouding

  • Maagd en Vissen moeten werken aan bepaalde aspecten van hun relatie. Ze moeten beiden aanvaarden dat er op karakterieel vlak fundamentele verschillen zijn en voorkomen dat ze elkaar tracht te veranderen. Beide partners, en meer in het bijzonder de gereserveerde Vissen, moeten van in den beginne hun behoeften, verwachtingen en bijzondere wensen aan de ander kenbaar maken. Voor beiden is dat een moeilijke, maar noodzakelijke stap. Ze moeten steunen op hun aangeboren zin voor loyauteit en hun sterke wil om hun relatie te verbeteren.
  • Een goede methode om ervoor te zorgen dat de twee bij elkaar blijven is het afspreken van een systeem. Wat de een ontbeert is een sterk punt van de ander, zodat Maagd en Vissen elkaar behulpzaam kunnen zijn: Maagd kan zijn partner helpen bij het nemen van gevoelige beslissingen en bij het uitwerken van praktische dingen, terwijl Vissen Maagd kan helpen om zich meer open te stellen en zijn gevoelens meer te uiten. Door zo samen te werken kunnen Maagd en Vissen een serieuze basis leggen om moeilijkheden te overwinnen en zo in harmonie samen te leven.

Bekende Maagd-Vissenkoppels zijn Cindy Crawford (Vissen) en Richard Gere (Maagd), en Patsy Kensit (Vissen) en Liam Gallagher (Maagd).

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Overeenkomsten tussen Maagd en Vissen"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 31-05-2013
Subrubriek: Astrologie
Special: Vissen
Schrijf mee!