InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Overeenkomsten tussen Steenbok en Vissen

Overeenkomsten tussen Steenbok en Vissen

Overeenkomsten tussen Steenbok en Vissen Een relatie tussen Steenbok en Vissen is geen evidentie omdat ze fel met elkaar contrasteren, maar ze kunnen wel een perfect koppel vormen omdat ze elkaar prima aanvullen.

Vele verschillen

Steenbok en Vissen verschillen in heel wat opzichten van elkaar en bevestigen de theorie van tegenpolen trekken elkaar aan. Hun relatie is succesvol in de zin van complementair omdat ze elkaars sterktes en zwaktes compenseren.

Een Steenbok is praktisch ingesteld, georganiseerd en gedisciplineerd. Vissen is een dromer en aan stemmingen onderhevig. Aangezien Steenbok niet extravert van aard is, is het Vissen die in hun relatie meer communiceert en de relatie levendig houdt, hetgeen niet betekent dat Steenbok saai is. Een Steenbok is liefhebbend maar slaagt er niet in zijn liefde fysiek uit te drukken.

Vissen doet er alles aan om iemand te helpen en vindt het niet erg als hij zich daardoor in nesten werkt, terwijl Steenbok materialistischer is en tien keer zal nadenken vooraleer hij tot actie overgaat. Dat zorgt voor wrijvingen omdat Vissen denkt dat zijn partner te egoïstisch is.

Anderzijds vreest Steenbok dat overhaaste beslissingen van Vissen zijn leven overhoop zullen halen en moeilijker maken.

Vissen is creatief en artistiek aangelegd. Daarom is een woning van een Vissen-Steenbokpaar decoratief: een aanzienlijk deel van hun maandelijk budget wordt aan kunst en esthetiek besteed. Voor Steenbok ziet dat als verspilling maar Vissen beschouwt dat als een vorm van warmte in huis.

Lichtpunten

Vissen toont zijn liefde duidelijk zodat zijn partner zich veilig en geborgen voelt. Steenbok is plichtsbewust en loyaal in de relatie zodat hij zijn Vispartner een zekere ruimte laat.

Toch veroorzaken deze verschillen soms conflicten omdat de partners sommige gedragingen van de ander niet begrijpen maar als ze zich aan elkaar na verloop van tijd aanpassen kan de relatie de goede richting uitgaan. Het enige waarover ze het eens zijn en nooit kibbelen is dat Vissen zich goed voelt bij het dominerende karakter van Steenbok.

Tips voor een betere verstandhouding

  • Een relatie tussen Steenbok en Vissen is uitermate interessant. Als ze voldoende inspanningen leveren om hun verschillen te overwinnen wordt dit een uitermate warme en romantische relatie.
  • Vissen is bijzonder creatief om leven in de relatie te brengen en geeft wel wat geld uit aan cadeautjes voor zijn partner en etentjes bij kaarslicht om de romantiek gaande te houden. Steenbok geniet ervan maar is hierover eigenlijk niet zo enthousiast en spreekt zijn waardering niet uit voor de inspanningen die Vissen voor hem levert. Dit kwetst Vissen die aandacht wil en graag wil worden aangehaald. Maar Steenbok kent zijn wereld en kan de plooien gladstrijken.
  • Onenigheid kan ook ontstaan door de verkwistende aard van Vissen, omdat Steenbok ervan houdt om elke uitgave te plannen. Steenbok geeft aan Vissen de kracht om voor zichzelf op te komen. Deze dominerende trek spreekt Vissen erg aan, maar Steenbok moet vooral geduldig zijn met de onvoorspelbare natuur van Vissen.

Deze combinatie heeft enkel een toekomst als er een hoge graad van begrip tussen beide partners heerst en ze over de nodige dosis geduld beschikken. Een goede mix van praktische zin, jovialiteit en rust, vrijheid en discipline zorgt voor een ideale complimentariteit in deze relatie.

Een bekende Steenbok-Vissenkoppel zijn Henry Miller (Steenbok) en Anais Nin (Vissen).

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sterrenbeeld Steenbok (Capricornus)De Steenbok is een teken uit de dierenriem en astrologie dat wordt getypeerd als recht door zee, eerlijk en direct. De S…
Basisinformatie over astrologieBasisinformatie over astrologieAstrologie is een eeuwenoude methode. Vele geleerden hebben zich gebogen over dit fenomeen. Een sceptische persoon zegt…
Overeenkomsten tussen Kreeft en SteenbokOvereenkomsten tussen Kreeft en SteenbokEen relatie tussen Kreeft en Steenbok is een lang leven beschoren vermits ze vele dingen gemeenschappelijk hebben. Weini…
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Overeenkomsten tussen Steenbok en Vissen"

Infoteur: Vosje
Subrubriek: Astrologie
Special: Vissen
Schrijf mee!