InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Overeenkomsten tussen Ram en Weegschaal

Overeenkomsten tussen Ram en Weegschaal

Overeenkomsten tussen Ram en Weegschaal Ram en Weegschaal zijn niet geboren voor elkaar. Daarvoor zijn er te veel verschillen qua persoonlijkheid. Maar als er goede wil is van beide kanten kan er een evenwichtige relatie uit groeien.

Geduld versus ongeduld

Een typische Weegschaal weegt elke belangrijke beslissing die hij moet nemen geduldig af terwijl een Ram bijzonder impulsief en overhaast tewerk gaat. Een Ram vindt het fijn direct te handelen en resultaten te zien en denkt pas later over de gevolgen die dit heeft. Weegschaal bekijkt argumenten van alle kanten en vraagt opinies van andere mensen vooraleer iets aan te vatten. Ram en Weegschaal staan wat dit betreft volkomen tegenover elkaar. De Ram is individualistisch ingesteld en kan het worst wezen wat anderen over hem of over de dingen die hij onderneemt denken. Hij wil zijn eigen weg gaan.

Als Ram en Weegschaal deze tegenstelling kunnen overwinnen kunnen ze best een leuke relatie ontwikkelen. Ram moet weten hoe een Weegschaal functioneert en dan leren de liefde en genegenheid die hij van hem of haar ontvangt te beantwoorden.

De sleutel tot succes

Om hun relatie succesrijk te maken moeten beide partners ervan overtuigd zijn dat ze sterke gevoelens voor elkaar kunnen opbrengen en dat de emotionele band goed zit. Een Weegschaal is eerder teruggetrokken en stelt zich gereserveerd op terwijl een Ram altijd levendig en energiek uit de hoek komt. Als ze hun eigen deugden goed uitspelen en rekening houden met de ander kunnen ze tot een perfecte unie komen. Weegschaal kan Ram leren hoe zorgzaam te zijn in het leven en hoe hij de beste resultaten kan bekomen als hij de kracht van geduld leert te beheersen. Anderzijds kan Ram zijn Weegschaalpartner de zin voor avontuur en nieuwe ontdekkingen bijbrengen zodat er voor hem of haar een wereld vol vreugde en opwinding opengaat die hem/haar van het leven in al zijn facetten doet genieten.

Beiden zijn pienter, intelligent en extravert. Ze houden ervan over nieuwe ervaringen te spreken. Ze kunnen makkelijk contacten leggen en gezellig praten met andere mensen. Nochtans moeten ze er zorg voor dragen een perfecte harmonie in hun dagelijkse leven aan te houden.

Waar een wil is is een weg

Weegschalen zijn bijzonder voorzichtig bij het kiezen van een levenspartner. Zij doen er lang over om tot een beslissing te komen. Rammen kunnen stilaan afhaken als ze merken dat een beslissing op de lange baan wordt geschoven. Weegschalen houden niet zo van de impulsieve aard van Rammen en voelen zich een beetje in de hoek gedrumd en daarom kan een mogelijk huwelijk wel eens langer dan verwacht uitgesteld worden. Nochtans, als Ram en Weegschaal een inspanning doen om zich aan te passen aan de ander, kunnen ze bij elkaar soelaas vinden tijdens een etentje bij kaarslicht.

Tips voor een betere verstandhouding

  • Impulsiviteit versus onbeslistheid: deze twee tegengestelde karakters kunnen in een verhouding met elkaar met vele fundamentele problemen geconfronteerd worden. Weegschalen nemen hun tijd om tot beslissingen te komen terwijl Rammen alles willen overhaasten en zo snel mogelijk tot een besluit willen komen. Beiden moeten water in de wijn doen willen ze een leven in peis en vree leiden.
  • Dominerende persoonlijkheden: bij momenten kunnen zowel Ram als Weegschaal de neiging hebben om de ander te domineren. Ongecontroleerde dominantie kan enkel leiden tot een verbreking van een relatie of de beëindiging van een huwelijk. Beter is het dominerende trekje in zichzelf te onderdrukken om de relatie een kans op slagen te gunnen.

Bekende Ram-Weegschaalparen zijn Heath Ledger (Ram) en Naomi Watts (Weegschaal) en Bonnie Parker (Weegschaal) en Clyde Barrow (Ram).

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sterrenbeeld Weegschaal (Libra)Het sterrenbeeld Weegschaal is een teken in de astrologie dat geleid wordt door een oerdrang naar liefde en relatie, en…
Overeenkomsten tussen Weegschaal en SchorpioenOvereenkomsten tussen Weegschaal en SchorpioenOm tot een hechte relatie te komen zullen Weegschaal en Schorpioen zich op verschillen vlakken aan elkaar moeten aanpass…
Overeenkomsten tussen Stier en WeegschaalOvereenkomsten tussen Stier en WeegschaalZowel Stier als Weegschaal worden gedomineerd door de planeet Venus zodat een samengaan tussen de twee gestuurd wordt do…
Overeenkomsten tussen Weegschaal en WatermanOvereenkomsten tussen Weegschaal en WatermanWaterman kan met twee sterrentekens een prima relatie uitbouwen. Naast Tweelingen, is Weegschaal de perfecte match. Wie…
Overeenkomsten tussen Weegschaal en VissenOvereenkomsten tussen Weegschaal en VissenHoewel ze de neiging hebben om zich halsoverkop in een relatie te storten, zijn er niet veel overeenkomsten tussen Weegs…
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Overeenkomsten tussen Ram en Weegschaal"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 31-07-2013
Subrubriek: Astrologie
Special: Ram
Schrijf mee!