InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Overeenkomsten tussen Ram en Steenbok

Overeenkomsten tussen Ram en Steenbok

Overeenkomsten tussen Ram en Steenbok De parameters die bepalen in hoeverre twee sterrentekens met elkaar kunnen overeenkomen zijn niet zo slecht voor de Ram en de Steenbok maar er is veel werk aan de winkel om deze relatie te doen slagen daar er karakterieel toch heel wat verschillen zijn.

Twee verschillende stijlen

Ram en Steenbok zijn buitengewoon getalenteerde persoonlijkheden dankzij hun intelligentie en vindingrijkheid. De twee zijn zeer gemotiveerd en doelgericht om een relatie te doen slagen. Toch hebben ze een andere visie en stijl om dingen aan te pakken of problemen op te lossen wat hun relatie moeilijker kan doen verlopen. Deze zaken kunnen trouwens spanningen tussen de partners veroorzaken. Rammen zijn vrijgevochten, creatief en gemotiveerd terwijl Steenbokken eerder een goed uitgedokterd plan verkiezen om bepaalde dingen te doen of taken uit te voeren. Zij geven de voorkeur aan een goed georganiseerd leven terwijl Rammen eerder impulsief en overhaast tewerk gaan. Rammen houden niet van normen, schema’s of regeltjes.

Structuur versus chaos

De Steenbok voelt zich het beste thuis in een goed gestructureerde omgeving die steunt op regels en reglementeringen terwijl de Ram heel direct ageert op het leven zoals het zich aandient. Steenbok volgt graag gewoontes en tradities terwijl Ram daar lak aan heeft. Laatstgenoemde kan zijn Steenbokpartner de nobele aspecten van hoop, sensatie, opwinding en enthousiasme bijbrengen. Anderzijds kan Steenbok Ram de basisregels van geduld en orde aanleren. Om met elkaar op te trekken zullen Ram en Steenbok heel wat geduld en openheid van geest nodig hebben.

Tegenstellingen vragen om compromissen

Hoewel er aan de basis mogelijkheden zijn voor deze twee sterrentekens om een relatie aan te gaan zullen ze ondanks hun positieve karaktertrekken toch af en toe turbulente momenten doormaken. Beiden zijn eerder koppig van aard en hebben de neiging niet om makkelijk tot compromissen te komen als er serieuze verschillen van mening opduiken. Ram heeft strikt omlijnde principes die Steenbok wrevelig maken. Aan de financiële kant vindt Steenbok het niet zo fijn als zijn Rampartner veel geld uitgeeft zonder duidelijke reden. Dit alles betekent dat beide partijen het zullen moeten eens worden om bij conflicten de gemoederen niet te hoog op te laten lopen.

Aanpassing, streven naar verzoening en compromissen sluiten zijn het meest aangewezen om deze relatie de beste kans op succes te geven. Op bepaalde punten zijn Ram en Steenbok nu eenmaal tegenpolen. Ram kan zorgeloos en zelfdestructief zijn door zijn impulsieve aard terwijl Steenbok steeds berekenend en volgens planning tewerk gaat. Met een beetje geduld en verdraagzaamheid kunnen beiden er een bijzonder dynamische en zinvolle relatie van maken.

Tips voor een betere verstandhouding

  • Dictatoriale en dominerende neigingen: een Ram is altijd dominant terwijl een Steenbok bij momenten dictatoriaal uit de hoek komt. Wederzijdse toegevingen zullen helpen om een goede verhouding mogelijk te maken.
  • Achterdochtige aard: een Steenbok heeft de neiging om iemand niet meteen vertrouwen te schenken. Zelfs in een relatie blijft de achterdocht soms nog een tijdje aanwezig. Dus moet hij proberen deze negatieve trek te onderdrukken als hij een relatie op lange termijn wil.

Bekende Ram/Steenbokparen zijn Kate Hudson (Ram) en Chris Robinson/ Nicolas Cage (Steenbok).

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Overeenkomsten tussen Ram en Steenbok"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 02-08-2013
Subrubriek: Astrologie
Special: Ram
Schrijf mee!