InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Overeenkomsten tussen Stier en Kreeft

Overeenkomsten tussen Stier en Kreeft

Overeenkomsten tussen Stier en Kreeft Stier en Kreeft vinden bij elkaar perfect wat ze bij een liefdespartner verwachten. Ze zijn een mooi paar, hoewel ze moeten werken aan een paar trekjes om de harmonie niet te verstoren.

Perfecte match

Stier en Kreeft zijn fundamenteel bij elkaar passende zonnetekens met betrekking tot de liefde, omdat de behoeftes van de een overeenkomen met de karakteristieken van de ander. Stieren zoeken troost en moeten doorlopend op hun gemak gesteld worden, hetgeen een Kreeft heel goed kan omdat hij van nature gevoelig is en het bemoederen in zich heeft. Aangezien beiden een sterk ontwikkelde zin voor loyaliteit en vaste principes hebben, bestaat er weinig kans dat noch de Stier noch de Kreeft de ander zal bedriegen of verraden.

Voorzichtig

Stier en Kreeft zijn beiden heel verlegen en voorzichtig als het op romantiek aankomt en zullen zich dus nooit overhaast binden. Ze hebben talrijke afspraakjes nodig vooraleer ze ervan overtuigd zijn dat er gevoelens voor de ander aanwezig zijn. Gezien het zondermeer duidelijk is dat ze zowel geestelijk als gedragsmatig op dezelfde lijn zitten, zullen de afspraakjes beslist tot iets betekenisvols leiden. Eens ze ervan overtuigd zijn dat ze emotioneel aan elkaar hangen kan niets dit koppel nog stoppen. Ze gaan als het ware in elkaar op, hun verbintenis is dusdanig sterk en intens dat deze het best kan omschreven worden als voor altijd samen, hetgeen bij anderen onvermijdelijk jaloezie en wrevel zal veroorzaken.

Passioneel en huiselijk

Met de combinatie van sensualiteit bij Stier en emotionele diepte bij Kreeft spettert het op seksueel vlak. Aangezien beide familiemensen zijn, wordt thuis een knus nestje waarin de partners zich automatisch zullen terugtrekken als daar de behoefte toe bestaat. Aangezien Kreeften zich van nature uitermate kunnen concentreren op iets en over een sterke wil beschikken vullen ze de behoefte van geld en materieel comfort van Stier perfect aan.

Opgepast

Het enige aspect waaraan de twee enige aandacht moeten besteden is het feit dat zowel Stier als Kreeft uitermate bezitterig en weerspannig zijn hetgeen tot conflicten kan leiden. Aangezien beide partijen mentaal sterk en intellectueel vooruitstrevend denken zal het gekibbel waarschijnlijk niet te veel schade aanrichten. Want, laat ons eerlijk zijn, de combinatie Stier-Kreeft kan niet anders dan slagen aangezien ze als het ware zielsgenoten zijn.

Tips voor een betere verstandhouding

In een Stier-Kreeftrelatie zit het er niet vaak bovenarms op, maar toch zijn er een aantal karaktertrekken bij beiden die een gebeurlijk misverstand kunnen uitvergroten. Stieren zijn weerspannig en hebben opvattingen waaraan ze sterk gehecht zijn zodat Kreeft zich verplicht ziet zich aan te passen en compromissen te sluiten om de goede sfeer binnen de relatie te behouden. Als tegenprestatie moet Stier zich verzoenen met de veelvuldige gemoedswisselingen die typisch zijn voor de Kreeft. Kreeften moeten trouwens proberen hun frustratie en woede niet op hun partners af te reageren daar dit de relatie geen goed doet.

Stieren en Kreeften hebben verschillende opvattingen met betrekking tot geborgenheid. Een Stier voelt zich veilig en zelfverzekerd als zijn materiële behoeften bevredigd zijn, terwijl een Kreeft geborgenheid associeert met emotionele stabiliteit. Daarom zullen beiden ermee geholpen zijn om elkaar op de hoogte te houden van hun behoeftes en onzekerheden zodat de ander hem begrijpt en steun kan bieden als daar behoefte toe is. De sleutel met betrekking tot conflicten ligt in het overleg en door het probleem op een kalme en ordentelijke manier op te lossen.

Omdat beide partners een lichte neiging tot provoceren hebben is dit een aspect waar best aandacht wordt aan besteed en waarbij eenieder zijn verantwoordelijkheid moet opnemen.

Bekende Stier-Kreeftkoppels zijn Jack Nicholson (Stier) en Anjelica Houston (Kreeft), Barbara Streisand (Stier) en James Brolin (Kreeft), Daniel Day Lewis (Stier) en Isabelle Adjani (Stier). en O.J. Simpson (Kreeft) en Nicole Brown (Stier).

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sterrenbeeld Stier (Taurus)Het sterrenbeeld Stier is een teken uit de astrologie dat wordt gekenmerkt door een persoonlijkheid vol van vastberadenh…
Wat is je Ascendant? (Ascendantteken Tabel)Wat is je Ascendant? (Ascendantteken Tabel)Wat is jouw Ascendant? Zoek het hier op ! Iedereen weet wel wat zijn sterrenbeeld of zonneteken is, maar welke ascendant…
Basisinformatie over astrologieBasisinformatie over astrologieAstrologie is een eeuwenoude methode. Vele geleerden hebben zich gebogen over dit fenomeen. Een sceptische persoon zegt…
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Overeenkomsten tussen Stier en Kreeft"

Infoteur: Vosje
Subrubriek: Astrologie
Special: Stier
Schrijf mee!