InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Overeenkomsten tussen Kreeft en Leeuw

Overeenkomsten tussen Kreeft en Leeuw

Overeenkomsten tussen Kreeft en Leeuw Kreeft en Leeuw kunnen prima met elkaar over de baan en lijken onafscheidelijk. Alles is koek en ei zolang Leeuw de relatie niet te veel wil domineren. Als Leeuw Kreeft in de hoek drumt is er storm op komst.

Opwinding troef

Het waterteken Kreeft heeft een opwindende relatie met het vuurteken Leeuw. Hun relatie wordt gekenmerkt door amusement en opwinding. Beiden zijn ongeneeslijk romantisch en op zoek naar een langdurige relatie. Leeuw en Kreeft bevinden zich naast elkaar op de dierenriem en hebben dus een heleboel eigenschappen gemeen. Beiden vinden ze het fijn hun liefde aan de ander te tonen en elkaar af en toe cadeautjes of attenties te geven die variëren van kleine souvenirs tot extravagante dingen. Kreeft is bijzonder geduldig in tegenstelling tot Leeuw en neemt de verantwoordelijkheid op zich om de relatie hartelijk en vlot te houden. Leeuw houdt ervan om zijn liefde en genegenheid open en bloot te tonen. In tegenstelling tot Kreeft is hij een buitenmens en avontuurlijk.

Leeuw bezorgt de relatie opwindende momenten. Vakanties en speciale gelegenheden zijn onvergetelijke momenten in hun relatie. Omdat ze allebei romantisch en inventief zijn doen ze hun uiterste best om de ander te verrassen met speciale arrangementen. Het is hun manier om hun liefde te betuigen en hun romantische kant in de verf te zetten.

Onafscheidelijk

Het liefdesleven van Leeuw en Kreeft is gevuld met fysieke en emotionele intimiteit. Ze vinden het fijn om elkaar de hele tijd te knuffelen en te vertroetelen, elkaar passioneel te kussen en vaak te vrijen. De twee zijn eerlijk en open tegenover elkaar en kunnen niet zonder elkaar. Je zult ze altijd samen aantreffen. Leeuw heeft een flamboyante persoonlijkheid terwijl Kreeft iets meer teruggetrokken en verlegen is en eigenlijk liever de intimiteit privé opzoekt. Dit is een paar vol verrassingen dat het fijn vindt elkaar de hele tijd ondersteboven te halen.

Tips voor een betere verstandhouding

  • Kreeft en Leeuw zijn tegengestelde tekens op de astrologische kaart. Kreeft is een waterteken en Leeuw een vuurteken. Toch blijven de conflicten eerder beperkt. Een Kreeft is een beetje onzeker over zichzelf. Hij moet af en toe gerustgesteld worden en zich veilig voelen. Een Leeuw kan bij momenten arrogant en wreed uit de hoek komen zodat de Kreeft zin heeft in een hoekje te kruipen en zich minderwaardig voelt. Kreeften zijn overgevoelig en kunnen makkelijk gekwetst worden door de minachtende houding van Leeuw. Leeuw heeft het in zich om zijn partner dan op te fleuren maar hij vindt het niet leuk om dat te vaak te moeten doen.
  • Beide tekens hebben een verschillende opvatting hoe om te gaan met attenties en emoties. Een Leeuw is extravert en neemt geen blad voor de mond, terwijl een Kreeft eerder verlegen is en altijd hengelt naar de goedkeuring en een geruststellend woord van de Leeuw. Leeuwen geven graag geld uit terwijl Kreeft meer de knip op de portemonnee houdt. Daar voelen ze zich beiden ongemakkelijk bij. Deze problemen kunnen uit de hand lopen als Leeuw zijn arrogantie niet binnen de perken houdt.
  • Een Leeuw moet meer bezorgd zijn om zijn Kreeftpartner en rekening houden met diens behoefte aan veiligheid en gezelschap. Kreeft van zijn kant moet geduldiger zijn tegenover Leeuw en hem de tijd gunnen om zich aan te passen aan zijn kalmere natuur.

Bekende Kreeft-Leeuwkoppels zijn Sylvester Stallone (Kreeft) en Jennifer Flavin (Leeuw), Courtney Love (Kreeft) en Edward Norton (Leeuw) en Emmanuelle Seigner (Kreeft) en Roman Polanski (Leeuw).

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Overeenkomsten tussen Kreeft en Leeuw"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 13-08-2013
Subrubriek: Astrologie
Special: Kreeft
Schrijf mee!