InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Twee Kreeften in een relatie

Twee Kreeften in een relatie

Twee Kreeften in een relatie Hoewel men zou kunnen veronderstellen dat een samengaan van twee personen van hetzelfde sterrenbeeld tot een mooie relatie kan leiden, is dat niet het geval bij Kreeften. Door hun overgevoelige natuur en hun wisselvallige stemmingen kunnen ze elkaar mogelijk meer op de zenuwen werken dan rust geven. Alleen als ze enorm veel energie in de relatie stoppen en minstens een van de twee partners met beide voeten op de grond blijft, kan dit werken.

Persoonlijkheid

De belangrijkste karaktertrek van een Kreeft is zijn medeleven, zijn empatisch vermogen. Kreeft heeft immers een zeer gevoelige en emotionele persoonlijkheid. Hij staat open voor diepgaande veranderingen en leeft mee met gekwetste ego’s die door anderen beschimpt of ongenadig bekritiseerd worden of ongemotiveerde uitbarstingen moeten ondergaan. Hoewel ze gereserveerd en op de achtergrond blijven, behoedzaam zijn in gezelschap, ondersteunen ze anderen zo goed ze kunnen en moedigen ze aan. Een Kreeft is een echte vriend, koestert anderen met zijn genegenheid, warmte, liefdadigheid en beschermende vriendelijkheid.

Weinig waarschijnlijk

Een relatie tussen een Kreeftman en een Kreeftvrouw is meer dan waarschijnlijk geen lang leven beschoren, omdat beide Kreeften uitermate emotioneel zijn en onderworpen zijn aan een oneindig aantal wisselende gemoedgesteldheden. Aangezien ze beiden een sterke behoefte hebben aan genegenheid, toewijding en geborgenheid kan hun relatie pas vredevol en langdurig zijn als aan deze en alle andere emotionele behoeften tegemoetgekomen wordt. Het minste gebrek hieraan kan leiden tot een verkorting van hun relatie. Omdat ze van elkaar weten hoe gevoelig ze zijn gedragen ze zich heel voorzichtig en behoedzaam in elkaars gezelschap. Als twee Kreeften elkaar ontmoeten en zich tot elkaar aangetrokken voelen, staan de emoties centraal.

Het belangrijkste kenmerk in een relatie tussen twee Kreeften blijft de aanhankelijkheid tussen de twee partners. Het feit dat ze dezelfde persoonlijkheid hebben is het zilveren randje aan een voor het overige mogelijk moeilijke en problematische relatie.

Twee mogelijkheden

Het staat in de sterren geschreven dat een relatie tussen een Kreeftman en een Kreeftvrouw gekenmerkt wordt door warmte, stabiliteit, samenhorigheid, zorg en medeleven. Daar staat tegenover dat de verhouding onder druk staat door de frequente wisselingen van humeur. Het is welbekend dat emotionele uitwassen het serene denken en de praktische kant van een relatie zoals het nemen van beslissingen in gevaar brengen. Ofwel zal een dergelijke relatie overdreven zorgzaam, vriendelijk en warm zijn, ofwel vreselijk cynisch, hard en wrang, een geseling.

Tips voor een betere verstandhouding

  • De eventuele duur van een relatie hangt af van de energie die de partners bereid zijn in de relatie te steken. Het is noodzakelijk dat minstens een van beiden de verantwoordelijkheid op zich neemt zijn partner te koesteren in ogenblikken van emotionele instabiliteit. Als beiden op dezelfde manier reageren in momenten van instabiliteit is het waarschijnlijk dat er een kortsluiting ontstaat. Minstens een van beide partners moet meer vertrouwen uitstralen en realistischer ageren dan de andere om hun leven en hun relatie weer op het goede spoor te zetten. Deze zal ook zijn eigen emoties goed onder controle moeten kunnen houden.
  • Niet alleen delen deze twee Kreeften elkaars deugden en kwaliteiten maar ook elkaars gebreken wat tot problemen kan leiden. Zo deze niet in een beginfase kunnen worden opgelost zal dit leiden tot het failliet van de verhouding. Van een relatie tussen twee Kreeften kan verwacht worden dat diepgaande gevoelens en een sterke drang om voor elkaar te zorgen door beiden gedeeld worden. Te hoge verwachtingen kunnen echter de relatie tussen twee in se begripvolle naturen onder druk zetten. Allen de kracht van uithouding, doorzettingsvermogen, geduld, sympathie, bedachtzaamheid en realiteitszin kunnen de duur van deze minder waarschijnlijke relatie verlengen.

Een van de meest bekende Kreeftkoppels is Bebe Buell en Todd Rundgren.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Twee Kreeften in een relatie"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 16-08-2013
Subrubriek: Astrologie
Special: Kreeft
Schrijf mee!