InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Horoscoop: wat heeft 2017 voor Vissen in petto?

Horoscoop: wat heeft 2017 voor Vissen in petto?

Horoscoop: wat heeft 2017 voor Vissen in petto? Dit jaar wordt de wilskracht van de Vis op de proef gesteld. Hij zal in alle aspecten van het leven getest worden en om het hoofd boven water te halen zal hij de juiste keuzes moeten maken. Slechte gewoontes en inefficiënte gedachten zullen hem het verkeerde pad opsturen waardoor hij zich helemaal leeg zal voelen. Vriendelijkheid, matiging en de juiste beslissingen nemen zullen hem het ware geluk brengen.

De algemene kenmerken van Vissen

Wie geboren is tussen 20 februari en 20 maart behoort tot het sterrenbeeld van de Vissen. Het symbool van twee vissen die in cirkels zwemmen staat voor het eeuwige leven, een eindeloze opeenvolging van leven en dood. Vissen zijn gefascineerd door het spirituele maar hechten ook aan hun materiële situatie. Het ene maakt hen vrolijk, het andere werkt als een drug. Daarom zijn Vissen vaak dromers en een beetje wereldvreemd.

Vissen zijn gevoelsmensen die de situatie van anderen beter kunnen inschatten dan de betrokkenen zelf. Daar ze zo empathisch zijn, zijn ze geliefd bij vrienden en collega's. Hun spirituele instelling verhindert hen om van die populariteit gebruik te maken om hun macht uit te breiden. Dat stoort hen niet, want naar hun gevoel is macht niet compatibel met vriendelijkheid en creativiteit. Omdat ze zich niet altijd thuis voelen op deze planeet verliezen ze zich graag in de kunst, die voor hen een hogere levensvorm inhoudt. Hun voorliefde voor het bovennatuurlijke kan hen vatbaar maken voor drugs en alcohol als ze niet tijdig correct worden begeleid.

Zijn liefdesleven

Het is niet verwonderlijk dat een persoon die onder Vissen valt en dus dromerig van aard is, een partner kiest die met beide voeten op de grond staat en praktisch van aard is. De zorg voor details vindt hij (1) belangrijk in zowel zijn liefdes- als beroepsleven. Zo lijkt het voor hem alsof hij een sterke band heeft met de realiteit.

Vissen is van nature wispelturig, handelt intuïtief en is moeilijk te doorgronden. Alleen met veel geduld en tijd kunnen zijn diepste geheimen ontsluierd worden. Wie op hem verliefd wordt zal zijn geduld beloond zien, omdat Vissen een gevoelsmens is die het fijn vindt liefde en genegenheid te geven. Als Vissen verliefd is fantaseert hij graag, want fantasie maakt voor hem 90 procent van een relatie uit. Hij idealiseert zijn partner, wat zowel goed als slecht kan zijn. Slecht is het omdat niemand ooit aan hooggestelde verwachtingen kan beantwoorden.

Zijn portemonnee

Geldt vindt Vissen niet zo belangrijk. Natuurlijk heeft hij het nodig zoals iedereen en er zijn genoeg Vissen die een fortuin opbouwen. Maar in het algemeen is het geen prioriteit. Goed doen, zichzelf goed voelen, innerlijke rust, het voorkomen van pijn en lijden, zijn de dingen die hem het meest aan het hart liggen.

Het verdienen van geld gebeurt intuïtief en op instinct. Veel logica zit er niet in. Een Vis is vrijgevig en steunt goede doelen, ook als hij het niet breed heeft. Als zijn hart geraakt wordt, opent hij zijn portemonnee. Dit is een mooie deugd, maar soms moet hij met zijn centen voorzichtiger omspringen. Om te voorkomen dat men profiteert van zijn gulheid, zou hij de mensen met wie hij omgaat beter moeten uitkiezen en af en toe 'nee' moeten zeggen.

Carrière

Vissen vindt het fijn als men hem beschouwt als iemand met een spirituele en materiële rijkdom, een vrijgevige en filantropische persoon. Hij bewondert mensen die aan het hoofd staan van liefdadigheidsorganisaties en zou eigenlijk zelf graag die rol vervullen.

Als Vissen het onderste uit zijn carrière wil halen en zijn potentieel volledig wil benutten, moet hij meer reizen, zichzelf bijscholen en deze snel evoluerende wereld beter leren inschatten. Ergens heeft hij nood aan het grenzeloze optimisme van Boogschutter om de top te kunnen bereiken.

Door zijn focus op zorgzaamheid en vrijgevigheid kiest Vissen vaak voor een beroep waarin anderen geholpen worden of het leven van anderen beïnvloed wordt. Daarom is hij dokter, verpleegkundige, maatschappelijk werker of leraar. Eens hij voelt dat hij zich kan uitleven in zijn beroep, blinkt hij erin uit.

Verantwoording

De meest geloofwaardige horoscopen zijn wetenschappelijk onderbouwd. De stand van de planeten onderling bij de geboorte is bijvoorbeeld een belangrijk element om correcte voorspellingen te doen. Daarop steunde de befaamde astroloog David Zacik toen hij de website horoscopes-love.eu opstartte. Op basis van de talrijke artikels en de voorspellingen die je op deze website kan lezen werd dit artikel samengesteld.

Horoscoop: Vissen in 2017

Carrière en werk
Alleen met strikte discipline kan Vissen het maximum uit het jaar halen. Hard werk en een goede attitude zullen kansen creëren om succesrijk te worden, maar gemakkelijk zal het niet zijn. Hij zal vastberaden en gefocust moeten zijn om een job binnen te halen, die goed uit te voeren en te groeien in zijn werk. Vergeet vooral niet dat iedereen zijn werk doet om een goed inkomen te verwerven en een aangenaam leven te kunnen leiden. Daarom moet de Vis een teamspeler zijn als hij een goede evaluatie wil binnenhalen.

Zo hij dit jaar de creativiteit voelt opborrelen, moeten zijn ideeën met zijn oversten gedeeld worden. Zeker als hij als teamspeler bekend staat zullen die makkelijker geaccepteerd worden, doordat hij respect heeft opgebouwd bij de personen die een carrière kunnen maken of breken.

Al het harde werk zal een zekere vorm van financieel comfort tot gevolg hebben. Draag er zorg voor om de inkomsten wijselijk te beheren en het geld niet kwistig rond te strooien. Zelfs als de behoefte bestaat om iets aan te schaffen, is het aangewezen op een betere deal te wachten vooraleer tot aankoop over te gaan of iets te verzinnen dat beter bij de financiële mogelijkheden aansluit. Investeren is de boodschap om de toekomst veilig te stellen en vergeet vooral niet te sparen!

Liefde en relaties
De relaties van Vissen staan in 2017 onder druk. Al de tijd en het harde werk die in het werk werden gestoken hebben de energie opgeslorpt die anders naar familie, vrienden en geliefden ging. Niet iedereen kan gelijk worden behandeld en dat komt tot uiting. Raak evenwel niet in paniek, want tegen het einde van het jaar komt de mogelijkheid om een en ander goed te maken.

De emoties zullen dit jaar hoog oplaaien. Omdat de Vis niet over zijn wensen en behoeften spreekt zullen zijn geliefden zich buitengesloten voelen en hij zal geprikkeld zijn omdat men zijn gedachten niet heeft kunnen lezen. Als hij anderzijds wél over zijn wensen en behoeften spreekt zal men hem eerder beschouwen als een naar aandacht hengelende puber. Probeer het evenwicht tussen beide attitudes te vinden.

Single Vissen zullen voldoende gelegenheid hebben voor onenightstands en voor een mogelijke serieuze relatie zal het tot het einde van het jaar wachten zijn. Maak van deze ‘wachttijd’ gebruik om na te denken wat je van een potentiële partner verwacht en wat je zelf kunt bieden. Een romantische, geborgenheid biedende en seksueel vaardige partner worden kan helpen om de juiste persoon te vinden en de nieuwe vaardigheden toe te passen.

Gezondheid
2017 staat garant voor een flinke portie fysieke en mentale energie: maak er dus gebruik van! Ontwikkel een nieuwe routine om op regelmatige basis geestelijke en fysieke gezondheid na te streven. Wie reeds een cardioplan volgt, kan dit eventueel aanvullen met krachttraining. Wie van puzzelen houdt kan zich op Sudoku toeleggen om de geest aan te scherpen.

Vissen zal regelmatig met ziekteverlof zijn als hij zichzelf niet verzorgt. Stress kan de oorzaak zijn van vele ziektes, gaande van problemen met de ademhaling tot rug- en hoofdpijn. Zorg dus voor een goede voeding, neem voldoende vitamines en sport regelmatig. Zo niet bestaat het risico dat het intensieve werk in het ziektebed uitmondt. Hard werken om de toekomst veilig te stellen is prijzenswaardig maar er zijn limieten voor iedereen en vroeg of laat komt het breekpunt dat verplichte rust onvermijdelijk wordt. Het is dus beter voorkomen dan genezen en vooraf maatregelen te nemen om gezond te blijven.

Horoscoop: Vissen in 2016

Carrière en werk
Voor Vissen staan de sterren gunstig om een nieuwe zaak op te starten of met een partner in zee te gaan. Een bestaande onderneming verder uitbouwen lijkt een prima idee aangezien het geluk in 2016 aan zijn zijde staat. Om zeker van succes te zijn mag er niet getwijfeld worden zodat het momentum niet voorbijgaat. Zijn zesde zintuig zal hem leiden in het nemen van de juiste beslissing.

Voor Vissen die begaan zijn met de schone kunsten of simpelweg creatief zijn, zullen nieuwe deuren opengaan. Vooral het laatste kwart van het jaar wordt succesrijk. De relaties met de baas, de collega's, bediendes en iedereen op de werkvloer verlopen rimpelloos. Ze dragen ertoe bij dat alles wat hij onderneemt positief uitdraait. Hun steun is een vitaal onderdeel voor een succesvol zakenleven.

Op financieel vlak hoeft Vissen zich geen zorgen te maken: hij heeft een neus voor goede investeringen en zal er de vruchten van dragen. Bij het begin van het jaar zal hij door zijn enthousiasme meegesleept worden, maar uiteindelijk zal hij verkeerde beslissingen zonder problemen rechtzetten en leningen kunnen afbetalen. Het best worden investeringen naar het einde van het jaar gedaan. In afwachting daarvan worden extra uitgaven beter beperkt.

De tijd is rijp voor renovaties en het aankopen van een nieuw huis behoort tot de mogelijkheden. Reizen zullen veel genot verschaffen en wezenlijk bijdragen tot het zakenleven.

Liefde en relaties
De afgelopen jaren waren er vaak problemen in relaties. Hoewel niemand ooit iets vermoedt, weet Vissen dat zijn relaties niet altijd vlekkeloos verlopen. Dan gaat het zowel over de relatie met de ouders als de partner. In 2016 tekent zich een kentering ten gunste af. Zowel met de familie als met de partner wordt de relatie hartelijker. Alle problemen en misvattingen verdwijnen als sneeuw voor de zon en de banden worden sterker dan voordien.

Koppels zullen het meeste plezier aan elkaar beleven in de periode maart-juli 2016. Voormalige partners zullen stikken van jaloezie als ze zien hoe gelukkig Vissen nu in zijn relaties staat. Ze zullen trachten weer in zijn leven te komen, maar Vissen kent zichzelf en weet dat hij afstand moet houden om het geluk met zijn partner niet te laten verstoren. Gehuwde paren mogen goed nieuws verwachten. Een nieuw gezinslid biedt zich aan en ze zullen dit vreugdevol vooruitzicht met zoveel mogelijk mensen willen delen. Met zijn ouders hervindt Vissen een goede verstandhouding wat de communicatie tussen beide partijen fel verbetert.

Gezondheid
Ten gevolge van zijn werk heeft Vissen af en toe een break nodig. Toch ziet het ernaar uit dat hij het hele jaar door een prima gezondheid tentoonspreidt. Zowel op fysiek, emotioneel als mentaal vlak is hij ijzersterk. Vissen die gewoontes hebben aangekweekt die hun gezondheid schaden, zoals roken en drinken, moeten proberen deze activiteiten terug te schroeven. Meditatie is een goed alternatief en yoga is een uitstekend hulpmiddel om de verslaving die hij wil beëindigen te bespoedigen. Meditatie helpt tegelijkertijd om de kalmte te bewaren en een gezonde balans te vinden om de stress van het werk te evacueren.

Mogelijk zal er fysieke vermoeidheid optreden ten gevolge van de de veelvuldige reizen in combinatie met de sensatie van een nieuwe thuis. Aan de fysieke weerstand zijn grenzen. Dus moet overwogen worden om af en toe een pauze in te lassen om van de spanningen te bekomen.

Omdat dit een succesrijk jaar wordt voor Vissen en zijn familie is het belangrijk om het hele jaar door het emotioneel evenwicht te bewaren. Zo kan de verantwoordelijkheid die zwaar op zijn schouders rust beter beheerst worden.

(1) Waar in dit artikel hij/hem wordt gebruikt kan ook zij/haar gelezen worden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Horoscoop Planeet ZonHoroscoop Planeet ZonHoroscoop en Planeet. De Zon. Sterrenbeeld is een bekend begrip. Planeten, hun betekenis en invloed in de horoscoop zijn…
Horoscoop Planeet MercuriusHoroscoop Planeet MercuriusHoroscoop en Planeet. Planeet Mercurius. Sterrenbeeld is een bekend begrip. Planeten, hun betekenis en invloed in de hor…
Horoscoop Planeet VenusHoroscoop Planeet VenusHoroscoop en Planeet. Planeet Venus. Sterrenbeeld is een bekend begrip. Planeten, hun betekenis en invloed in de horosco…
Bronnen en referenties
  • http://www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Horoscoop: wat heeft 2017 voor Vissen in petto?"

Infoteur: Vosje
Subrubriek: Astrologie
Special: Horoscoop 2017
Schrijf mee!