InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Horoscoop: wat heeft 2017 voor de Kreeft in petto?

Horoscoop: wat heeft 2017 voor de Kreeft in petto?

Horoscoop: wat heeft 2017 voor de Kreeft in petto? Voor de Kreeft staan er dit jaar grote veranderingen in de sterren geschreven. Deze omwentelingen zullen zich voltrekken op elk gebied, geen deel van zijn leven zal gespaard worden door het machtige oog van het universum. Sommige veranderingen zullen op het eerste zicht negatief lijken, maar naderhand beter dan ooit aanvoelen. Ga ervoor en laat je overwelmen door wat het universum voor jou in petto heeft!

De algemene kenmerken van de Kreeft

De Kreeft is het vierde teken van de dierenriem. Zij* is geboren tussen 22 juni en 22 juli. Zij is kalm, stabiel, vastbesloten en zelfbewust en heeft een sterke wil. Goede plannen maken en dingen organiseren zijn haar op het lijf geschreven. Ze gelooft sterk in zichzelf en heeft veel liefde te geven. Het baart dan ook geen verwondering dat zij overal op sympathie kan rekenen.

Communiceren is haar sterke punt en zij gedraagt zich eerder conventioneel en formeel. Zij is plichtsbewust en houdt eraan om haar werk tot in de puntjes uit te voeren. De lat wordt hoog gelegd en een leidende functie past haar het best. In die rol wordt zij geloofd om haar efficiëntie en creativiteit. Zij is in staat om gedisciplineerd aan verschillende projecten tegelijkertijd te werken.

De Kreeft is een gevoelsmens en leer je er een kennen, dan ontdek je een van de vriendelijkste en meest bescheiden sterrenbeelden van de dierenriem.

Haar liefdesleven

Net zoals de Stier is de Kreeft een toegewijde partner. Ze voelt zich pas goed in haar vel als de relatie verloopt volgens duidelijk afgelijnde regels waarin eenieder zijn rol kent. Een relatie is voor haar voor het leven, want ze is bijzonder loyaal. Een gezin is haar ultieme doel.

Als men een relatie met een Kreeft aangaat, moet men er zich vooral van bewust zijn dat de Kreeft een hypergevoelige persoonlijkheid heeft. Het kleinste negatieve teken brengt haar van streek. De toon van de stem, een lichte irritatie, een boze blik of een gelaat dat op onweer staat kan haar helemaal uit haar lood slaan. Voor sommigen kan dat lastig zijn om mee om te gaan, maar toch is het essentieel om de relatie met de Kreeft aan te houden want zij is een prachtige partner.

Haar portemonnee

De Kreeft voelt prima aan hoe een ander zich voelt en waarom die zich zo voelt. Dit is een grote troef op het werk en in de zakenwereld. Natuurlijk kan dat ook bijdragen tot een evenwichtig gezinsleven.

De Kreeft bereikt vaak grote welstand dankzij een familiebedrijf en zelfs als het bedrijf geen familiebedrijf is beschouwt zij het als een familiebedrijf. Werkt de Kreeft voor iemand anders, beschouwt ze haar baas als haar ouder en haar collega’s als broers en zussen. Als de Kreeft daarentegen zelf de touwtjes in handen heeft, worden de werknemers haar kinderen. Zij houdt ervan voor anderen te zorgen en vindt de gedachte fijn dat zij voor hun inkomen verantwoordelijk is.

De Kreeft heeft vaak geluk bij het speculeren, vooral op het domein van vastgoed als residenties, hotels, restaurants en nachtclubs. Immobiliën aan de waterkant oefenen een speciale aantrekkingskracht op haar uit. Hoewel ze een conventioneel type is, vindt zij het leuk om haar brood met prestigeprojecten te verdienen. Toch moet ze opletten wat ze doet. De zon, de geldplaneet van de Kreeft, geeft haar een belangrijke boodschap mee: op financieel vlak moet zij minder wispelturig worden en stabiliteit nastreven. Als ze afgaat op de stemming van het ogenblik kan dat goede zaken in gevaar brengen. Zij moet haar eigenwaarde en zelfrespect opwaarderen om haar financieel potentieel maximaal te kunnen laten renderen.

Ambities

De Kreeft verlangt ernaar om een eigen bedrijf op te starten, zodat zij publiek actief kan zijn. Soms staat de zorg voor de familie en de angst om de gevoelens van anderen te kwetsen dit ideaal in de weg.

Toch is het hetgeen zij absoluut wil doen en waarnaar ze streeft. Als zij werkt voor een ander, hoopt zij op een baas die onafhankelijk ageert. Daarom accepteert zij ook dat ze streng behandeld wordt. Als zijzelf aan het roer staat gedraagt zij zich als een strijder. Haar strijd is niet egocentrisch geïnspireerd maar om haar werknemers te beschermen. Als zij dit vechterstalent ontbeert - wat een onafhankelijke en inventieve geest inhoudt - zal ze het moeilijk hebben om haar doelen te bereiken en anderen kundig leiding te geven.

Aangezien de Kreeft graag zorg draagt voor anderen en het fijn vindt met kinderen om te gaan, is zij een fantastische opvoeder en leraar.

Verantwoording

Horoscopen schrijven is geen simpele zaak. Dit vraagt degelijk opzoekingswerk en een wetenschappelijke basis. David Zacik is een astroloog die er zich bewust van is dat een doorgedreven studie van de planeten en de onderlinge stand bij de geboorte van een mens essentieel zijn om aan betrouwbare informatie te geraken. Hij gebruikt deze kennis op zijn website horoscopes-love.eu om achtergrondinformatie te verstrekken over de verschillende sterrenbeelden. Jaarlijks stelt hij de vooruitzichten voor elk sterrenteken voor in vlot geschreven horoscopen. Ook de hieronder volgende voorspelling voor 2017 komt van zijn hand.

De horoscoop van de Kreeft voor 2017

Carrière en werk
2017 brengt de Kreeft een mengsel van goede en kwade dingen op het vlak van carrière en financiën. Meer dan waarschijnlijk begint het jaar met een meningsverschil met betrekking tot zijn rol binnen de onderneming of op het werk. Dat kan betekenen dat er beknibbeld wordt op de werkuren of zelfs de betrekking op de wip komt te staan. Best is daarom op alles voorbereid te zijn en elke beslissing te accepteren ook al is dat niet altijd aangenaam.

Tegen het midden van het jaar zal er weer enige stabiliteit zijn, maar het is niet de bedoeling zich daarbij neer te leggen. De Kreeft moet zich vooral op nieuwe paden durven te begeven waardoor hij mogelijkerwijze in een intrigerende situatie terechtkomt. Probeer evenwel niet te hard van stapel te lopen en vraag om hulp of laat je bijstaan. Slimme leiders delegeren.

Kijk constant uit naar nieuwe contacten het hele jaar door. Netwerken zal tot verrassende resultaten leiden. Niet iedere nieuwe connectie zal uit hetzelfde goede hout gesneden zijn, maar hoe buitenissiger de persoon hoe meer invloed hij op je leven kan uitoefenen. Pas op voor gelijkgestemden die mogelijk trachten zoveel vertrouwen in te boezemen dat ze dingen verkrijgen die hun in feite niet toekomen.

Liefde en relaties
Het begin van het jaar is voor de Kreeft het aangewezen ogenblik om tijd met geliefden door te brengen. Familiebijeenkomsten staan gepland, vrienden zullen geneigd zijn om er meer voor elkaar te zijn, en geliefden leven op een wolk en beleven een schitterende, haast onverzadigbare, passionele liefde.

Jammer genoeg komt er een abrupt einde aan deze grenzeloze energie op het ogenblik dat het tweede kwart van het jaar in het derde overgaat. Op dat ogenblik is het essentieel ruzies te vermijden en niet vergeten excuses aan te bieden aan personen die zonder opzet in hun gevoelens gekwetst werden. Besteed vooral veel aandacht aan je partner om tegen het laatste kwart geen rampspoed over je heen te roepen.

Wie op zoek is gegaan naar zijn wortels en zich nog niet helemaal thuisvoelt, zal daarin beterschap ondervinden in 2017 op voorwaarde dat vrienden en familieleden tijdens de zoektocht niet werden verwaarloosd. Zelfs als nieuw ontdekte waarden en principes niet overeenstemmen met die van de familie, hoeft dat niet in hun gezicht gewreven te worden. Wees vriendelijk voor zij met wie je graag je leven deelt.

Kinderen zullen zelfs op stressmomenten vreugde brengen. Houd ze dus niet op afstand. Als ze hulp nodig hebben, bied het met een groot hart aan en wees genereus voor wie het verdient. Iedereen immers heeft graag een schouderklopje en dat moet je zeker in gedachten houden.

Gezondheid
Dit jaar is onvoorspelbaar op het vlak van de gezondheid, zeker met betrekking tot onderbuik en maag-darmkanaal. Wie niet zeker is dat zijn ziekteverzekering helemaal oké is, maakt die best zo snel mogelijk in orde. Dat kan even tijd in beslag nemen, maar voorkomt dat er moeilijkheden ontstaan mochten er gezondheidsproblemen zijn.

In het leven van een volwassene is er steeds een moment waarop hij terugkijkt naar zijn jongere ik en er zich van bewust wordt dat hij niet de eeuwige jeugd heeft en van zijn gezondheid een topprioriteit moet maken. De drang naar welstand, macht of liefde mag de gezondheid nooit in gevaar brengen.

Wees niet lui. Sta vroeg op en doe aan sport. Neem de juiste voeding en probeer ook op geestelijk vlak de nodige training in te bouwen. Zo kan een dagelijks meditatiemoment wonderen doen. Inspanningen als deze zullen een gevoel van algemeen welgevoelen naar boven brengen dat een wezenlijke invloed op alle onderdelen van het leven zal uitoefenen.

De horoscoop van de Kreeft voor 2016

Carrière en werk
Ten gevolge van de vele veranderingen die zich zullen voordoen zal de Kreeft veel nieuwe dingen moeten ontdekken en aftasten. Het enige wat haar te doen staat is op haar voorgevoel vertrouwen en de dingen doen waarvan zij houdt en waarin zij gelooft. Bij het begin van het jaar zullen er momenten zijn dat zij op collega’s een beroep zal moeten doen om haar taken tot in de puntjes te kunnen uitvoeren. Zij weet dat ze alles aankan want Kreeften geven nooit op. Er moet gewoon een kleine aanpassing worden doorgevoerd om alles op een lijn te krijgen.

Als Kreeft een eigen zaak heeft, is het ogenblik wellicht aangebroken om een nieuw product of een nieuwe dienstverlening te introduceren. Het is het overwegen waard om een aantal aspecten te veranderen en creatief aan het werk te slaan. Anderen zullen hierdoor aangetrokken worden en potentiële klanten naar haar zaak lokken.

Als zij echter in dienst van iemand anders werkt, wordt haar positie misschien bedreigd. Het voelt aan of haar baan in gevaar komt. Vooral niet panikeren is de boodschap en de gedachten erbij houden. Er zijn twee mogelijke oorzaken voor deze onzekerheid: ofwel overweegt de firma een herstructurering ofwel is zij ontevreden met de firma. Het is logisch dat zij zich in zo’n situatie niet lekker voelt, maar ze moet zich steeds blijven voorhouden dat ze het er goed van afbrengt.

Wees erop voorbereid dat een plotse verandering kan optreden door een plan B achter de hand te houden, eventueel zelfs een plan C of D om er zeker van te zijn dat de dingen lopen zoals voorzien. Als de moeilijkheden opdagen moet zij zich vooral inprenten dat ze haar opdracht tot een goed einde zal brengen.

De creatieve vaardigheden van de Kreeft zullen een grote rol in haar carrière en beroepsleven spelen. De belangrijkste succesgebieden in 2016 zijn beeldhouwen, koken, tuinieren, adviseren, coachen, kunst, acteren, entertainment, muziek, astrologie en andere bezigheden die met creativiteit te maken hebben. Belangrijke beslissingen zullen getroffen worden vanaf midden januari tot midden februari en van november tot december.

Liefde en relaties
Er staan de Kreeft grote veranderingen in haar liefdesleven te wachten. Inwendig en emotioneel is er een heleboel veranderd. In een weinig inspirerende relatie zal nu verandering komen omdat haar perspectief is veranderd. Vergeet niet met een nieuwe lei te beginnen. Er moeten offers worden gebracht en compromissen gesloten. Daarvoor moet de partner zich openstellen. Indien dit niet het geval is, wordt het echter een moeilijke opgave. Het is belangrijk hiervoor tijd uit te trekken en alles goed te overdenken.

Er bestaat een grote kans dat Kreeft haar soul mate zal treffen. Veel liefde en intimiteit staan op haar te wachten. Reizen zullen haar naar de romantische plekjes brengen waartoe zij zich aangetrokken voelt. Tussen de nieuwe mensen die ze ziet zal zij een speciaal iemand ontmoeten. Deze romantische liefde zal opbloeien ergens tussen half januari en half februari, in mei of december.

Op reis vertrekken met haar nieuwe vriend/vriendin zal voor beiden nieuwe deuren openen. Omdat de Kreeft een waterteken is zijn de meest gepaste bestemmingen stranden, tropische eilanden en exotische plaatsen. De communicatie tussen de twee zal steeds beter worden en het vertrouwen groeien. Plan vooral activiteiten die jullie nader tot elkaar brengen. Een etentje vastleggen op een rustige plek is ideaal, want te veel volk in de buurt zal niet echt inspireren tot een romantische date.

Gezondheid
De Kreeft moet veel zorg dragen voor haar gezondheid. Met al de veranderingen in haar leven, het vele reizen en het beoefenen van sporten, zal zij tijd moeten uittrekken om te rusten. Wat tijd doorbrengen aan zee of in de bergen is aangeraden. De frisse lucht en de verandering van omgeving met nieuwe mensen rondom haar zorgen voor de nodige ontspanning waaraan zij behoefte heeft. De natuur zal voor haar wonderen verrichten.

2016 heeft heel wat in petto voor de Kreeft: een mooie vriendschap of een relatie, het herontdekken van zichzelf en zoveel meer. 2016 is het jaar waarop zij al zo lang gewacht heeft, de tijd van haar leven. Haar beroepsleven zal vele hoogtepunten kennen en zorgen zijn niet meer aan de orde.

* Waar in dit artikel zij/haar wordt gebruikt kan ook hij/hem gelezen worden.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sterrenbeeld Kreeft (Cancer)De Kreeft is een sterrenbeeld in de astrologie dat geldt voor mensen die geboren zijn van 21 juni tot en met 22 juli. De…
Overeenkomsten tussen Ram en KreeftOvereenkomsten tussen Ram en KreeftRam en Kreeft kunnen een bevredigende relatie met elkaar ontwikkelen als er bepaalde contradicties tussen hen opgelost w…
Overeenkomsten tussen Tweelingen en KreeftOvereenkomsten tussen Tweelingen en KreeftTweelingen en Kreeft zijn door hun verschillende persoonlijkheid niet het ideale koppel, maar als het klikt kunnen ze to…
De Kreeft of CancerDe Twaalf tekens van de Dierenriem. Ik ben een Kreeft, dat wil zeggen op het moment van jouw geboorte stond de Zon in he…
Overeenkomsten tussen Kreeft en MaagdOvereenkomsten tussen Kreeft en MaagdEen Kreeft en een Maagd vormen samen een van de best overeenkomende koppels. Ze beleven de liefde van hun leven zonder a…
Bronnen en referenties
  • Horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Horoscoop: wat heeft 2017 voor de Kreeft in petto?"

Infoteur: Vosje
Subrubriek: Astrologie
Special: Horoscoop 2017
Schrijf mee!