InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Horoscoop: wat heeft 2017 voor de Weegschaal in petto?

Horoscoop: wat heeft 2017 voor de Weegschaal in petto?

Horoscoop: wat heeft 2017 voor de Weegschaal in petto? Dit is zonder enige twijfel het jaar van de weegschaal, want evenwicht wordt fundamenteel dit jaar. Het wordt mogelijk om alles uit te vlakken met de kracht van de intuïtie, de vriendelijkheid en de zorgzaamheid, zo typisch voor mensen geboren onder het sterrenbeeld van de Weegschaal. Als bepaalde dingen de verkeerde richting dreigen uit te gaan zullen zij uitzonderlijk in staat zijn om alles op te lossen op voorwaarde dat ze hun ogen open houden en hun hart laten spreken.
Waar in dit artikel hij/hem wordt gebruikt kan ook zij/haar gelezen worden.

De algemene kenmerken van de Weegschaal

De Weegschaal is geboren tussen 23 september en 22 oktober, de tijd van het jaar dat de aarde de vruchten proeft van een verdiende oogst. De Weegschaal is een sterrenteken dat maturiteit in het vaandel draagt. Maturiteit brengt scherpzinnigheid en wijsheid mee, wat leidt tot redelijkheid en kritisch vermogen. Alles is in balans bij dit sterrenteken. Daarom is hij onpartijdig, breeddenkend, empatisch en vooral verstandig. Het maakt hem sympathiek en geliefd.

Hij staat ook bekend om zijn diplomatische aanpak. Niemand geeft meer krediet waar het kan dan een Weegschaal. Zijn natuurlijke drang naar evenwicht wordt niet beter weerspiegeld dan door zijn liefde voor de waarheid. Daarnaast is er geen sterrenbeeld dat een beter beoordelingsvermogen heeft. Hij zal dan ook zijn vrienden adviseren om bepaalde gebreken te compenseren… tot op zekere hoogte. Anderzijds heeft hij een hekel aan geweld en een gebrek aan fijngevoeligheid, waarschijnlijk omdat deze elementen een mens uit evenwicht brengen. Hij zal dan ook zulke personen uit de weg gaan.

Zijn liefdesleven

In de liefde is de Weegschaal een kei. Niemand is een grotere romanticus en een betere verleider. Hij weet dat oneerlijkheid of een gebrek aan evenwicht een relatie kunnen kapotmaken. Als een van beide partners veel meer geeft of neemt dan de ander, liggen er problemen op de loer. Daar tracht hij rekening mee te houden. Dus zal hij eerder geneigd zijn meer dan minder te investeren.

Als je op een Weegschaal verliefd wordt moet je de romantiek levendig houden. Zorg voor kleine dingen die het verschil maken: een dinertje bij kaarslicht, een reis naar een exotische locatie, bloemen, kleine cadeautjes, leuke postkaarten. Bel even, zelfs als je niets speciaals te vertellen hebt. Wees creatief en je partner zal het ten volle appreciëren.

Een Weegschaal houdt van een iets of wat eigenzinnige partner met een agressief kantje, omdat hij dat zelf helemaal niet is. Toch heeft hij ook een agressief trekje, dat evenwel op een subtiele en charmante manier tot uiting komt. Hij is vastbesloten om zijn inspanningen door te zetten om het object van zijn verlangen te charmeren. Deze vorm van agressiviteit kan aangenaam zijn voor wie er het slachtoffer van is.

Zijn portemonnee

Op financieel vlak kan de Weegschaal bij anderen frivool en inconsequent overkomen. Dat komt omdat hij eerder geobsedeerd is om geld te verdienen om anderen te helpen dan voor zichzelf. Met betrekking tot zijn partner wenst hij diens inkomen te verbeteren omdat hij dat nodig vindt voor zijn relatie. Men zal nooit een Weegschaal tegenkomen die zichzelf verrijkt ten koste van een ander.

De Weegschaal heeft een goede neus voor geldzaken, hoewel hij de indruk geeft dat die hem helemaal niet interesseren. Vele andere sterrenbeelden zoeken hem op voor financieel advies en hulp bij investeringen.

Omdat de Weegschaal graag met mensen in contact treedt, besteedt hij veel geld aan ontspanning en het organiseren van culturele evenementen. Ook steunt hij mensen in nood. Hij staat erop vrienden met problemen te helpen ook al moet hij daarvoor zelf geld lenen. Hij draagt er zorg voor schulden tijdig af te betalen en wil er zeker van zijn dat niemand hem eraan moet herinneren.

Ambities

De Weegschaal ziet zichzelf vooral als een zorgverlener. Vrienden en kennissen zijn als familie en in de politiek beschouwt hij zichzelf als de herder van het volk. Hij verkiest een baas met een vaderlijke aanpak.

De Weegschaal kiest voor een carrière waarin hij zijn emoties helemaal tot uiting kan laten komen. Daarom houdt hij zich vaak op in de schone kunsten. Alles wat hij doet hangt af van zijn humeur en hoe hij zich op dat moment voelt. Hij wil graag door iedereen op handen worden gedragen en immens populair zijn. Bekende Weegschalen dragen op dezelfde manier zorg voor hun publiek als anderen voor hun geliefde.

Hij kan bijzonder flexibel zijn, maar ook wispelturig op het werk en met betrekking tot zijn ambities. Maar anderzijds kan hij zijn doelen op verschillende manieren bereiken. Hij is niet gebonden aan één specifieke methode.

Verantwoording

De karakteristieken van de Weegschaal en de hiernavolgende horoscoop voor het jaar 2016, steunen op de website horoscopes-love.eu. Deze werd in het leven geroepen door de astroloog David Zacik. Om zich te onderscheiden van vele andere websites en astrologische rubrieken in kranten en tijdschriften besloot hij de studie van de planeten en hun onderlinge stand bij de geboorte te bestuderen. Daardoor geeft hij een wetenschappelijke fundament aan zijn teksten, waardoor ze zich onderscheiden van vele andere, eerder oppervlakkige voorspellingen.

De horoscoop van de Weegschaal voor 2017

Carrière en werk

2017 wordt het jaar van welvaart en succes voor de Weegschaal. Het start met een enorme knal als Mars zijn werksector binnenkomt. Ofwel zal hem een nieuwe job worden aangeboden ofwel zal hij uitermate succesvol zijn binnen zijn bedrijf. Begin zeker niet met het opstarten van een nieuwe zaak of een nieuw project aangezien dit verkeerd zou kunnen uitdraaien.

Financieel zal het wat schommelen het hele jaar door. Weegschaal zal af en toe wat kansen krijgen. Sommige zal hij mislopen, andere benutten. Als hij hard werkt en meer probeert te verdienen, zal dat ook lukken, wat hem in staat stelt om schulden af te betalen of nieuwe uitgaven te financieren. 2017 is het jaar dat hij eindelijk enig evenwicht in zijn financies zal kunnen brengen als hij de juiste keuzes maakt en geen overbodige dingen meer aankoopt.

Door zich op het werk actief te manifesteren zal hij zijn baas zijn waarde tonen en er financieel voor beloond worden. Als hij zich evenwel in slechte papieren werkt, zal dit het tegenovergestelde effect ressorteren waardoor hij later op het jaar een minder lucratieve job zal krijgen. Vergeet niet dat samenwerking altijd gelukkiger maakt! Ploegspelers zullen dit jaar de oppergaai afschieten.

Liefde en relaties

De Weegschaal moet goed op zichzelf passen dit jaar. Weet wat je wil, waaraan je behoefte hebt en wat je in relaties kan bieden. Er zullen wat wrijvingen opduiken in de relaties, vooral op romantisch vlak, wat hem zal verplichten zijn diplomatische kant te tonen. Vergeet niet te luisteren naar wat anderen willen, waaraan ze behoefte hebben en wat ze in relaties kunnen bieden. Als Weegschaal voelt dat hij op ramkoers komt met zijn potentiële of huidige partner, wordt het wellicht tijd om aan verandering te denken binnen de relatie of de relatie eerder te beëindigen.

In het eerste gedeelte van het jaar komen er mogelijk ook wrijvingen in familiaal verband, maar eens de zomer nadert zal de storm gaan liggen. Houd je klaar voor een grote verandering binnen de familie, wat mogelijk tot verhuis leidt. Indien je niet voorbereid bent kan dit tot misverstanden en gekwetste ego’s leiden. Draag er dus zorg voor dat alles met je geliefden vooraf werd uitgepraat.

Single Weegschalen zullen nieuwe, spannende mogelijkheden krijgen. Nieuwe contacten zullen ongewone persoonlijkheden introduceren en een wel heel aparte kledingstijl etaleren, wat een prettige animatie in je relaties tot stand brengt. Pas evenwel op dat deze individuen je door hun alternatieve opvattingen niet te veel inpakken, aangezien je op dat vlak al negatieve ervaringen hebt gehad.

Gezondheid

Doorgaans zal de Weegschaal over zijn gezondheid niet te klagen hebben, maar hij mag niet op zijn lauweren rusten en denken dat alles zomaar goed zal blijven gaan. Wees actief en sport. Kies de juiste, gezonde voeding. Het is niet het ogenblik om met een dieet van start te gaan, maar ga na welke slechte gewoontes je hebt gekweekt en ontdoe je daarvan vooraleer ze leiden tot obesitas of maag- en darmproblemen later dit jaar.

Doordat Neptunus in het zesde huis komt zijn aandoeningen bij jou of je partner mogelijk die door de klassieke geneeskunde moeilijk te plaatsen zijn. Daarom is de tijd aangebroken om alternatieve genezers te raadplegen en een alternatieve therapie te volgen.

Sporten is de ideale manier om actief te blijven en de overmatige energie te benutten die dit jaar opduikt. Denk aan teamsporten die zich voor een goed doel inzetten. De combinatie van sporten en een goed doel zal de sociale en vrijgevige persoonlijkheid van de Weegschaal ten goede komen en hem fit en fris in het hoofd houden.

Aangezien de energie in het tweede deel van het jaar zich eerder op mentaal vlak zal uiten, moet er worden nagedacht over welke passies kunnen worden hernomen. Als je artiest, muzikant of schrijver bent wordt het interessant om je oude gewoontes weer op te pakken en opnieuw creatief te worden om je mentale welzijn op te krikken.

De horoscoop van de Weegschaal voor 2016

Carrière en werk

Met het vertrouwen en de creativiteit die hem eigen zijn zal de Weegschaal ook dit jaar makkelijk zijn doelen bereiken, alsof het hem geen enkele moeite kost. Maar opgepast, sommige mensen vinden dit niet zo fijn en zullen proberen hem een pad in de korf te zetten. Daarop zal hij zich mentaal moeten voorbereiden. Hoewel hij een grenzeloos zelfvertrouwen heeft kunnen emotionele reacties roet in het eten gooien. Het komt erop aan zo overtuigend te zijn dat men hem niet kan weerstaan en hem zal moeten aanvaarden zoals hij is.

In de tweede helft van het jaar zal de Weegschaal belangrijke beslissingen moeten treffen die een wezenlijke invloed op zijn leven hebben. Daarom is het belangrijk dat hij ze niet overhaast neemt. De situatie rustig overschouwen, van zijn creativiteit gebruik maken om nieuwe wegen in te slaan en elke mogelijkheid goed overwegen, moeten hem in staat stellen de beslissingen te nemen waarvan hij nooit spijt zal hebben. Ze zullen niet altijd even goed ontvangen worden, maar hij zal er toch een zekere voldoening aan overhouden.

Financieel ziet het plaatje er goed uit. Het hele jaar door zullen er geen problemen zijn, want de inkomsten zijn prima. Schulden, indien die er zijn, worden vlot afbetaald. Het kan interessant zijn om in langetermijnprojecten te investeren. Toch moet de Weegschaal met zijn uitgaven voorzichtig zijn. Beter is niet te veel geld te besteden aan dingen die hij graag wil maar niet echt nodig heeft, want spaarcenten kunnen van pas komen als het hem wat minder voor de wind gaat.

Liefde en relaties

De familie heeft altijd een belangrijke plaats in het leven van de Weegschaal ingenomen. Vooral de ouders en de naaste vrienden spelen een hoofdrol. Hij verzorgt zijn relaties goed, omdat hij de waarde van nauwe relaties kent. Daarom zal hij veel tijd doorbrengen met de mensen van wie hij houdt zodat de banden nog sterker worden.

Het komende jaar zal de Weegschaal ook nieuwe vrienden maken. Niet alleen krijgt hij de kans om oude vriendschappen weer op te nemen, maar verschijnen nieuwe mensen op het toneel. Wie nog single is zou wel eens de persoon kunnen ontmoeten op wie hij gewacht heeft, de perfecte partner. Misschien staat hij hem achter de hoek van de straat op te wachten of duikt hij plots voor hem op.

Het liefdesleven van de Weegschaal bloeit volop. De relatie met de partner is heilig. De liefde en passie, de wederzijdse gevoelens en de band tussen zijn geliefde en hem kunnen niet adequaat genoeg onder woorden worden gebracht. Er is vertrouwen, er is een magische kracht, er is grenzeloze passie. Empathie, toewijding en wederzijds begrip zijn ten allen tijde aanwezig.

Door zijn aparte en originele persoonlijkheid, zijn maturiteit en gevoeligheid houdt hij de verliefdheid in zijn partner gaande. De Weegschaal zal met zijn geliefde heel veel activiteiten doen gaande van city trips en verre reizen tot het bijwonen van de meest diverse evenementen. In 2016 zal hij het overgrote deel van zijn tijd doorbrengen met de mensen die hij in het hart draagt.

Gezondheid

De gezondheid van de Weegschaal kan niet beter. Fysiek en mentaal verkeert hij in topconditie. Toch blijft de gevoelsmatige kant onvoorspelbaar. Er zullen momenten zijn waarop hij uitgesproken emotioneel is. Uiteraard zullen er ook slechte dagen zijn. Daardoor mag hij zich niet laten teneerslaan en dit mag geen invloed hebben op zijn legendarische glimlach. De glimlach is immers hét wapen van de Weegschaal waardoor hij mensen voor zich inneemt. Het zal in 2016 zijn handelsmerk blijven en zorgen voor een vruchtbaar jaar.

Omdat er een aantal beslissingen op professioneel en persoonlijk vlak moeten genomen worden, kan er enige spanning ontstaan, maar de kracht van de Weegschaal zorgt ervoor dat alles onder controle blijft.

Houdt hij er slechte gewoontes op na zoals roken of drinken, is het het ideale jaar om ermee te stoppen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sterrenbeeld Weegschaal (Libra)Het sterrenbeeld Weegschaal is een teken in de astrologie dat geleid wordt door een oerdrang naar liefde en relatie, en…
Overeenkomsten tussen Weegschaal en WatermanOvereenkomsten tussen Weegschaal en WatermanWaterman kan met twee sterrentekens een prima relatie uitbouwen. Naast Tweelingen, is Weegschaal de perfecte match. Wie…
De Weegschaal of LibraDe Twaalf tekens van de Dierenriem. Ik ben een Weegschaal, dat wil zeggen op het moment van jouw geboorte stond de Zon i…
Overeenkomsten tussen Weegschaal en VissenOvereenkomsten tussen Weegschaal en VissenHoewel ze de neiging hebben om zich halsoverkop in een relatie te storten, zijn er niet veel overeenkomsten tussen Weegs…
Horoscoop Planeet VenusHoroscoop Planeet VenusHoroscoop en Planeet. Planeet Venus. Sterrenbeeld is een bekend begrip. Planeten, hun betekenis en invloed in de horosco…
Bronnen en referenties
  • Horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Horoscoop: wat heeft 2017 voor de Weegschaal in petto?"

Infoteur: Vosje
Laatste update: 30-12-2016
Subrubriek: Astrologie
Special: Horoscoop 2017
Schrijf mee!