InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Horoscoop: wat heeft 2017 voor de Schorpioen in petto?

Horoscoop: wat heeft 2017 voor de Schorpioen in petto?

Horoscoop: wat heeft 2017 voor de Schorpioen in petto? Dit jaar wordt een jaar zonder grenzen noch beperkingen. De enige grenzen zijn de grenzen die de Schorpioen zichzelf oplegt. Het is belangrijk met matiging te leven, maar laat dit geen beletsel zijn om een beter leven te leiden. Soms moet hij zichzelf overstijgen en een oncomfortabel gevoel kunnen overwinnen om beter dan in zijn dromen te doen. De Schorpioen heeft een sterke persoonlijkheid en zal dit jaar deze eigenschap gebruiken om het beste jaar ooit te beleven.
Waar in dit artikel hij/hem wordt gebruikt kan ook zij/haar gelezen worden.

De algemene kenmerken van de Schorpioen

Een Schorpioen is geboren tussen 23 oktober en 22 november. Hij is een rustige en uiterlijk onbewogen persoon. Innerlijk is hij doelgericht en koppig van aard omdat hij er alles aan doet om zaken gedaan te krijgen. Waarschijnlijk is er geen sterrenteken in de dierenriem die zijn doelen zo precies vastlegt en ze ook zo obsessioneel wil realiseren.

Dezelfde koppigheid weerspiegelt zich in zijn afkeer voor dingen die hem van zijn doel kunnen afleiden. Daarom leeft de Schorpioen liever alleen dan door andere mensen omringd. Ze kunnen hem slechts hinderen om bepaalde zaken na te streven. Daar waar hij geen begrip kan opbrengen voor wie hem dwarsboomt, is hij loyaal en trouw tegenover wie hij vertrouwt en dus ook uitermate jaloers. Wil je een goede verstandhouding met een Schorpioen moet je altijd duidelijk zijn in je communicatie.

Hij is een goede observator en kan mensen goed inschatten. Het is moeilijk bevriend te worden met een Schorpioen omdat hij bijzonder wantrouwig is. Alles wordt gezien in functie van zijn doelen en mensen kunnen alleen een obstakel zijn voor de realisatie ervan.

Van alle sterrenbeelden is hij de enige die fouten van anderen of ondergane onrechtvaardigheden niet kan vergeven en dus tegenover de betrokken personen negatief blijft staan.

Zijn liefdesleven

De Schorpioen stelt duidelijk afgebakende en gestructureerde relaties op prijs. Hij staat wantrouwig tegenover het huwelijk, maar als hij de stap zet is hij extreem trouw. Opgepast voor de Schorpioenpartners die ontrouw zijn! Zijn jaloezie is immers legendarisch. Als hij slechts een zweem van ontrouw meent te ontwaren zal dat een dusdanige storm veroorzaken alsof de daad onder zijn ogen werd gepleegd.

De Schorpioen heeft de neiging om een welstellender partner onder zijn vleugels te nemen. Hij zoekt naar een geliefde op wie hij kan steunen, een betrouwbare persoon die achter hem staat gedurende de moeilijke reis door het leven. Voor hem is een partner ook een echte lotgenoot, geen tegenstander en dat geldt evenzeer voor elke vriend.

Als je op een Schorpioen verliefd bent, zal je veel geduld moeten kunnen opbrengen. Het neemt heel wat tijd in beslag om hem helemaal te leren kennen, omdat hij zo gesloten is. Maar als je een doordrijver en een volhouder bent, zal je stilaan tot het hart en de geest van de Schorpioen toegang krijgen.

Zijn portemonnee

Voor een Schorpioen is geld macht. Het zorgt voor verandering en stelt hem in staat om het leven te controleren. Hij kan té materialistisch zijn als hij niet oppast. Het ontzag voor geld is soms zo groot dat hij denkt dat je met geld alles kan bereiken. Een Schorpioen zal doorgaans zijn beoogde financiële status bereiken. Als alles perfect samenvalt is hij voorzichtig met het beheren van zijn centen. Het heeft te maken met een drang naar eerlijkheid, aangezien hij vaak bij het geld van andere mensen betrokken is: als boekhouder, advocaat, immobiliënagent of bedrijfsdirecteur. Zo vindt hij dat hij voorzichtiger moet zijn met het geld van anderen dan met het zijne.

Om aan financiële objectieven tegemoet te komen moet de Schorpioen nog belangrijke lessen leren. Hij moet eigenschappen ontwikkelen waarover hij normaal gezien niet beschikt, zoals breeddenkendheid, optimisme, vertrouwen en bovenal voorzichtigheid. De Schorpioen bereikt zijn doel zonder daarover te pochen, terwijl een Leeuw dat wél doet. Hij zoekt de glamour en het plezier van een rijke en beroemde burger op, maar dan op een discrete manier.

Ambities

De grootste ambitie van de Schorpioen is als een bron van licht en leven te worden beschouwd. Hij wil een leider zijn, een ster, maar hij volgt een andere weg dan de Leeuw, dat andere ambitieuze sterrenteken, de openbaarheid schuwend. De Schorpioen is introvert en vermijdt het spotlicht. Maar als hij een mooie carrière wil maken, moet hij zichzelf meer open stellen en aan het woord komen. Al zijn talenten en inzichten werden hem gegeven met slechts één doel voor ogen: om het leven te dienen en het levensgeluk voor anderen te vergroten.

Verantwoording

Er is al enorm veel literatuur over astrologie voorhanden. Ook vind je vaak artikels en horoscopen terug in kranten en tijdschriften. Wie wetenschappelijk verantwoorde horoscopen wil lezen kan terecht op de site horoscopes-love.eu. Deze werd opgestart onder leiding van de befaamde astroloog David Zacik. Om zijn horoscopen geloofwaardig te maken laat hij ze steunen op de informatie die is bekomen door de studie van de planeten en hun onderlinge stand op het ogenblik van de geboorte.

De horoscoop van de Schorpioen voor 2017

Carrière en werk

In 2017 gaat de Schorpioen erg hard werken en dat is een goede zaak. Hij heeft er altijd een punt van gemaakt om te slagen in alles wat hij onderneemt en ook dit jaar zal dat niet anders zijn en zal hij zich willen bewijzen tegenover zichzelf, zijn collega’s en zijn oversten. Hiermee wil hij aantonen dat hij de juiste man/vrouw op de juiste plaats is. Met wat zweet en een heleboel gezond verstand wordt hij het lichtende voorbeeld van de model werknemer. Op die manier zal hij niet onopgemerkt voorbijgaan.

Ambitie steekt de kop op. Draai niet over je toeren. Gebruik je ambitie integendeel om aan te tonen dat de Schorpioen een perfecte teamplayer is die ook onder druk inspirerend blijft. Dwing goede wil bij je baas af door grinta en optimisme te blijven uitstralen, ook als het wat minder loopt. De resultaten hoeven niet perfect te zijn als er maar met plezier gewerkt wordt en je vertrouwen in anderen uitstraalt.

Het harde werk zal uiteindelijk financieel lonen. Ga behoedzaam om met geld en laat het verstand zegevieren. Denk aan de toekomst en stel je de vraag of je voldoende hebt gespaard voor je pensioen of om eventuele tegenslagen op te vangen. Beter voorkomen dan genezen en niet op een rampenscenario te moeten overschakelen als er wat fout loopt.

Liefde en relaties

Met een beetje goede wil en doorzettingsvermogen kunnen alle relaties van de Schorpioen dit jaar verbeterd worden. Daarvoor zal hij de moed moeten opbrengen om buiten zijn comfortzone te treden, maar dat zal de moeite waard blijken. Wil hij met vrienden en familie beter kunnen opschieten, een nieuwe liefde vinden of een sterkere band met zijn partner uitbouwen? Dan is er slechts één antwoord mogelijk: communicatie.

De Schorpioen moet zijn hart openen voor diegenen om wie hij geeft. Hij moet ze vertellen hoe hij zich voelt en wat hij verwacht van hun relatie. Het is waar wat men zegt: geheimen maken geen vrienden. Dingen verzwijgen staat gelijk met liegen, zeker tegenover de mensen om wie we geven. Wees dus eerlijk en open met betrekking tot je gedachten en verwachtingen, maar vergeet ook niet open te staan voor de opvattingen en verwachtingen van anderen. Met een betere communicatie zullen je relaties naar een hoger niveau getild worden.

Wie in zijn comfortzone blijft zal het niet goed doen dit jaar. Een nieuwe liefde zal niet op de klassieke manier gevonden worden. Probeer iets nieuws uit. Schrijf je in op een datingsite, volg een cursus, of pak een nieuwe, sociaal gerelateerde hobby op. Wacht niet tot de liefde op je toekomt, want dat zal niet gebeuren. Je bent baas over je eigen lot.

Gezondheid

Het is waar dat de Schorpioen barst van de mentale en fysieke energie, maar doordat hij die bij het begin van het jaar helemaal verbruikt komt hij in de problemen nog voor hij al zijn doelen heeft bereikt. Rust en stabiliteit zijn de sleutelwoorden om dit jaar de race te winnen. Wees dus spaarzaam met het verbruik van je dagelijkse energie. Laad de batterijen geregeld weer op en spit je niet te veel toe op slechts één aspect van je leven.

Zich goed in zijn vel voelen is super maar mag niet leiden tot eigenwijsheid. Het ego van de mens kan in de weg gaan staan van zijn persoonlijke welzijn als hij niet oppast. De Schorpioen is fysiek niet de sterkste persoon en hij weet dat hij niet alles kan realiseren dat hij zich heeft voorgenomen. Hij kan er evenwel in slagen met de hulp van vrienden. Wees dus niet te beroerd om om hulp te vragen als die noodzakelijk is zodat je geen burn-out riskeert.

Een sterk lichaam verkrijg je met een minimum aan fysieke activiteit, een dieet van volle granen en groenten en liters water. Vergeet ook je mentale en spirituele gezondheid niet! Een volledige check-up nu en dan draagt bij tot een goede gezondheid.

De horoscoop van de Schorpioen voor 2016

Carrière en werk

De meeval op het werk zal nog even op zich laten wachten. Ga dus niet té enthousiast aan de slag omdat het geluk om de hoek staat te trappelen. Neem geen overhaaste beslissingen en wacht geduldig het juiste moment af. Zijn ideeën nu al opleggen en niet willen afwijken van een bepaalde lijn zal alleen beschouwd worden als de typische koppigheid van de Schorpioen maar zal niets positiefs opleveren. De beste manier om met deze situatie om te gaan is met medewerkers en collega’s goed samen te werken. Met hen ideeën delen zal nieuwe kansen opleveren. Het best is enkele cursussen te volgen die hem van pas kunnen komen en zijn kennis zullen vergroten. Zo zal hij nieuwe visies ontwikkelen en in staat zijn dezelfde situatie op verschillende manieren aan te pakken.

Zijn financiële situatie zal verbeteren en langzaamaan zal hij stabieler worden. Zijn uitzonderlijke talent om geldgerelateerde problemen op te lossen en natuurlijk ook zijn zelfvertrouwen zullen een hele steun zijn. Door de enorme stress waaraan hij recentelijk onderworpen is geweest, heeft hij zich minder op zijn werk kunnen toespitsen wat de moeilijkheden verklaart.

Desalniettemin moet hij zijn concentratievermogen opvoeren om op de werkvloer betere resultaten te bekomen. Het beste is om evenwichtige plannen uit te werken en de effectiefste manier te vinden om ze in de praktijk te brengen. Als hij een Schorpioen met verantwoordelijkheidsbesef is, blijft zijn baan verzekerd. Minder verantwoorde maar eerder luie Schorpioenen kunnen hun baan verliezen.

Leren van fouten uit het verleden is een van de mooiste eigenschappen van de Schorpioen. Hij streeft ernaar om aan iets te blijven werken tot het uiteindelijk tot in de puntjes is afgewerkt. Gebruik deze eigenschap als wapen. Op die manier zullen de successen niet achterblijven. Ook niet vergeten het komende jaar in teamverband te werken. Heel goed is hij hier niet in, omdat hij een leiderstype is, maar momenteel is dat in zijn eigen belang. Omdat hij van nature mensen zeer goed kan inschatten zal hij de de betrouwbaarste mensen zonder probleem kunnen uitkiezen.

Liefde en relaties

Het liefdesleven is voor de Schorpioen nooit eenvoudig geweest. Emoties zijn constant een probleem, want hij weet dat hij zichzelf moeilijk kan uiten. De liefde klopt op de deur in 2016, maar tezamen met dit wonderlijke gevoel verschijnen onzekerheid, dilemma’s en kibbelpartijen ten tonele. De dames hun hart blijkt zo sterk als nodig is, maar de mannen hun hart zal tezamen met hun geest en hun ziel door een Aphrodite in vermomming worden veroverd.

Hij zal zijn hartslag meteen sneller voelen slaan als hij de vrouw in kwestie ziet, omdat hij zal beseffen dat zij de ware is. Nochtans moet hij oppassen dat hij niet vanaf het eerste moment toegeeft dat hij smoorverliefd is. Verliefd worden is makkelijk. Verliefd blijven is de moeilijkste opgave in een relatie. De Schorpioen moet alert blijven en zijn verstand niet verliezen als hij een relatie aangaat. Dat advies geldt trouwens ook voor familierelaties. Een eerste indruk is niet altijd een juiste. Dat weet hij beter dan wie ook, omdat hij al in situaties is terechtgekomen waarin maskers zijn gevallen.

Globaal gezien wordt dit het jaar van de verleiding, het exotisme, liefde, romantiek en verschillende soorten van emoties. Een grote desillusie staat hem te wachten als hij niet voorzichtig is. Uiteindelijk zal de beloning volgen. Het zal aankomen op het nemen van de correcte beslissing. Hij heeft dus alle troeven in handen.

Gezondheid

Wees voorbereid op een afwisselend parcours op een emotionele glijbaan. Hoewel de Schorpioen mentaal sterk staat en hij zichzelf goed onder controle kan houden, zal hij soms de indruk hebben dat de minste tegenslag hem uit balans brengt. Hij moet vooral één belangrijke regel volgen: leef je leven eerlijk en volg je hart. Deze gouden regel kan een positief effect op zijn gezondheid uitoefenen als hij van plan is een lang en heilzaam leven te leiden.

Hij zal zich bij momenten misbegrepen voelen, maar tenslotte is hij er zich van bewust dat het enige wat telt zijn eigen welzijn is. Hij is volwassen genoeg om in te zien dat verdriet en tegenslag niet alleen op emotioneel maar ook op mentaal vlak invloed hebben. Daarom mag hij zich door deze wrede wereld niet laten terneerdrukken. Hij moet zich ervan bewust zijn dat zijn gezondheid het hele jaar door het belangrijkste is en dat er na een storm een mooie regenboog aan de hemel verschijnt.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sterrenbeeld Schorpioen (Scorpio)Het sterrenbeeld Schorpioen is een teken uit de astrologie welke geldt voor mensen die geboren zijn van 23 oktober tot e…
Overeenkomsten tussen Schorpioen en VissenOvereenkomsten tussen Schorpioen en VissenAls perfectie bestaat, dan is dat het geval met Schorpioen en Vissen. De twee zijn voor elkaar gemaakt en er moet al een…
Overeenkomsten tussen Weegschaal en SchorpioenOvereenkomsten tussen Weegschaal en SchorpioenOm tot een hechte relatie te komen zullen Weegschaal en Schorpioen zich op verschillen vlakken aan elkaar moeten aanpass…
Bronnen en referenties
  • Horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Horoscoop: wat heeft 2017 voor de Schorpioen in petto?"

Infoteur: Vosje
Laatste update: 30-12-2016
Subrubriek: Astrologie
Special: Horoscoop 2017
Schrijf mee!