InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Sterrenbeelden Element Lucht (Luchtteken)

Sterrenbeelden Element Lucht (Luchtteken)

Sterrenbeelden Element Lucht (Luchtteken) Sterrenbeelden en Vier Elementen. In de Astrologie: Horoscoop, worden de 4 Elementen geduid, omdat deze bij je Sterrenbeeld een belangrijke rol spelen. Er zijn vier elementen: Vuur, Aarde, Lucht en Water die van invloed kunnen zijn. Het Element Lucht wordt hier besproken. Het Element Lucht is van invloed bij de Sterrenbeelden: Waterman, Tweeling en Weegschaal. Luchttekens: Denken. Luchttypes: zijn als de lucht: wendbaar en licht. Wat hebben Luchttekens nog meer? Dat kun je lezen in dit artikel. Wil je een overzicht van de Sterrenbeelden en de vier Elementen ga dan eerst naar: Sterrenbeeld Elementen Overzicht

Element Lucht: Denken

Bij het element lucht horen de sterrenbeelden: Waterman, Tweeling en Weegschaal
Luchttypes kunnen zijn zoals de lucht en de wind: licht en wendbaar. Ze zijn actief, beweeglijk en snel van begrip. Ze vinden het prettig om feiten en gegevens te verbinden. Het accent ligt op abstract denken, theoretiseren en het werken met ideeën. Ze kunnen vernieuwers van het denken zijn..

Luchttekens proberen alles wat ze meemaken zo objectief mogelijk te benaderen, zijn communicatief ingesteld. Ze vinden het prettig om de dingen met andere mensen te bespreken. Luchttekens zijn flexibel, maar de keerzijde is dat ze niet altijd even standvastig zijn. Ze lopen het gevaar de dingen te veel logisch te willen verklaren en verstandelijk benaderen, waardoor ze soms koel en gevoelloos kunnen overkomen. Luchttypes hebben wat moeite met gevoelens, omdat deze niet logisch te verklaren zijn. Ze kunnen moeite hebben met het relativeren van de eigen wensen, verlangens en emoties.

Luchttypes zijn nieuwsgierig, snel en in veel dingen geïnteresseerd. Ze hebben graag mensen om zich heen en houden van gezelligheid. Toch hechten ze zich niet echt (snel) aan iets of iemand. Dit komt door hun drang naar onafhankelijkheid en vrijheid. Ze houden niet van problemen en sombere stemmingen; deze gaan ze liever uit de weg. Dit met het idee dat het zich vanzelf wel oplost.

Het bewustzijn van de Luchtmens is gericht op het samenbrengen van verschillende situaties, voorbeelden en denkbeelden. Uit deze samensmelting vormt het luchttekens hun beeld van de werkelijkheid en hoe ze moeten leven. Soms heeft dit niets te maken met de reële of echte werkelijkheid, maar het is het gewoon hun werkelijkheid. Luchttypes kunnen sterk zijn in het op elkaar afstemmen en organiseren van activiteiten met de meest uiteenlopende menstypes.

Communicatie en contacten zijn voor luchttekens erg belangrijk. Ze hebben een drang om met anderen te praten, discussiëren en ideeën uit te wisselen. Er kan een tendens bestaan om te veel nadruk te leggen op contacten en kennisuitwisseling. Maar de positieve kant van dit gegeven is dat ze hierdoor vaak goed zijn in de handel en verkoop; zijn het echte handelsmensen.

Element Lucht Kort

  • Gedachten
  • Theorieën
  • Wetenschap
  • Kennis
  • Intellect
  • Plannen
  • Voorstellen, ideeën
  • Gesprek
  • Discussie
  • Handelsmens
  • Vluchtig
  • Oppervlakkig

Bron: Van der Velde, H., Astrologie (Astroloog/Psycholoog). Kosmos

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sterrenbeelden Element Water (Waterteken)Sterrenbeelden Element Water (Waterteken)Sterrenbeelden en Vier Elementen. In de Astrologie: Horoscoop, worden de 4 Elementen geduid, omdat deze bij je Sterrenbe…
Sterrenbeelden Element Aarde (Aardeteken)Sterrenbeelden Element Aarde (Aardeteken)Sterrenbeelden en Vier Elementen. In de Astrologie: Horoscoop, worden de 4 Elementen geduid, omdat deze bij je Sterrenbe…
Sterrenbeelden Element Vuur (Vuurteken)Sterrenbeelden Element Vuur (Vuurteken)Sterrenbeelden en Vier Elementen. In de Astrologie: Horoscoop, worden de 4 Elementen geduid, omdat deze bij je Sterrenbe…
De elementen in de Astrologie:Het lucht elementDe elementen in de Astrologie:Het lucht elementEen horoscoop bestaat uit 12 dierenriemtekens maar ook uit 4 elementen n.l. vuur, aarde, lucht en water. Elk dierenriemt…

Reageer op het artikel "Sterrenbeelden Element Lucht (Luchtteken)"

Reacties

Xeen, 22-10-2011 03:16 #3
Ik heb 2 vriendinnen die lucht zijn (mijn moeder is ook lucht…) en zelf ben ik vuur. Met een vriendin (tweeling) kan ik heel goed opschieten maar met mijn andere vriendin en mijn moeder heb ik vaak ruzie (beide weegschaal). Ik vind dat echt raar. Haha. Ik ken beide meiden al bijna een jaar (maar echt heel goed) en de korte samenvatting klopt echt! Vooral bij de tweeling! Bij mij klopt het met mijn element ook!

Charlotte, 22-09-2008 18:07 #2
Voor Me reactie onder mij:
Ik ben zelf 6 oktober jarig dus ik ben het teken lucht: terwijl ik meer bij het type water pas. Ik ben een weegschaal. Kreeft is dus ook mijn assendant, dat krijg je bij je geboorte ofsow. Op dat sterrenbeeld lijk ik dus het meest. Misschien is jou assendant dan een lucht teken? :-p

Me, 14-12-2007 10:30 #1
Ben zelf 24ste oktober geboren :) dus watertype alleen heb ik helemaal niks van die type. Ik heb echt ontzettend veel van Element Lucht. als ik dit zo lees.Hoe komt dat? Komt dat omdat ik net watertype ben? want als ik 23ste was geboren was ik weer luchttype. Groetjes x

Infoteur: Sila
Subrubriek: Astrologie
Special: Horoscoop elementen
Reacties: 3
Schrijf mee!