InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Sterrenbeeld Ram (Aries)

Sterrenbeeld Ram (Aries)

De Ram of Aries is een teken van de dierenriem in horoscopen. Het sterrenbeeld Ram loopt van 21 maart tot en met 19 april. De Ram is een sterke persoonlijkheid met een groot verlangen naar succes. De Ram is een van de vurigste sterrenbeelden. Geduld is niet het sterktste punt van de Ram, maar dit maakt hij meer dan goed met zijn vastberadenheid en vurige karakter.

Sterrenbeelden

Symbool van de Ram
Het Ram-teken of Ram-symbool is voortgekomen uit de hoorns van de ram. Deze staan voor assertiviteit, de daadkrachtige aard van dit teken uit de dierenriem en de eigenschap om problemen figuurlijk bij de hoorns te vatten.

Data 21 maart tot en met 19 april
Heerser Mars
Natuurlijk huis Eerste huis
Element Vuur
Polariteit Positief

Persoonlijkheid van de Ram

De Ram is een persoonlijkheid die je niet kan negeren. De Ram is assertief, idealistisch en heeft een sterk ontwikkeld ego. De Ram laat weinig ruimte open voor nuances en subtiliteit. De Ram is een geboren leider en gelooft dat hij altijd gelijk heeft. Dit maakt de Ram daadkrachtig en doortastend. De Ram is geen teamspeler maar knapt klusjes het liefst zelf op. Wanneer er zaken fout gaan in het leven van de Ram, heft hij het hoofd en gaat vol optimisme verder.

Emoties

De Ram is niet erg gericht op introspectie. De Ram kan zonder zichtbare aanwijzing spontaan "ontbranden" om vervolgens weer de rust terug te laten keren. De Ram plaatst zichzelf graag in het middelpunt van de belangstelling en heeft moeite met het tonen van empathie. Wanneer de Ram echter bewust is van een situatie zal hij alles op alles zetten in de strijd voor de achtergestelde of de verliezer.

Geest

De Ram is een sterrenbeeld dat veel behoefte heeft aan uitdaging. De Ram is eerder impulsief dan rationeel en neemt over het algemeen snel beslissingen die vaak goed uitpakken. De Ram is een vrij rusteloze geest die zich snel verveelt. De humor van de Ram kan zich uiten in sarcasme en gevatheid.

De sterke kanten van de Ram

De Ram hecht veel waarde aan vrijheid en openheid. De Ram is zeer moedig en geeft zich volledig op persoonlijk en zakelijk gebied.

De zwakke kanten van de Ram

De Ram kan zeer manipulerend uit de hoek komen en nogal eens een loopje nemen met de waarheid. Doordat de Ram zo rusteloos is kan hij een gebrek aan doorzettingsvermogen hebben, de Ram wil alles! De Ram kan zeer zelfzuchtig en zelfs egoïstisch zijn.

De Ram en financiën

De Ram is een echte big spender: hij geeft graag (impulsief) geld uit. De Ram denkt vooral over de korte termijn na, verzekeringen en sparen worden daarbij nog weleens vergeten. Ram-mensen zijn behoorlijk gokgevoelig, door de spanning en opwinding die gokken met zich meebrengt.

De carrière van de Ram

De Ram is het best op zijn plek in een baan waarbij hij zijn leiderschapskwaliteiten kan ontplooien en benutten en ondernemersvaardigheden op kan. Denk hierbij aan beroepen als legerofficier, slager, metaalbewerker, chirurg, ondernemer, coureur, testpiloot, brandweerman, verkoper, handelaar, inspecteur, psycholoog, onderzoeker, acteur en ontwerper. Werken als zelfstandige past prima bij de aard van Ram.

Seizoen Lente
Dag Dinsdag
Getal 9
Fysiologie Hoofd, gezicht en de bijnieren
Kristallen Amethyst, aquamarijn, carneool, citrien, granaat, jasper, magnetiet, roze toermalijn, topaas
Metaal Ijzer
Kleuren Rood en wit
Dieren Draken, schapen en tijgers
Voedsel Gerechten met een uitgesproken, kruidige smaak

De Ram en de liefde

De Ram is een hartstochtelijke minnaar die werkelijk geniet van veroveringen. Wanneer de Ram een relatie begint, blijft hij meestal trouw in deze relatie. Maar door het weinige geduld om problemen uit te praten kan het nog weleens voorkomen dat de Ram diverse snel opeenvolgende korte relaties heeft. De Ram eist meestal alle aandacht van de partner. Om de Ram tevreden te houden in een relatie kan de partner het best doen alsof de Ram altijd gelijk heeft, en onenigheden niet op de spits drijven.
Gerelateerde artikelen
Ophiuchus (Slangendrager): Een dertiende sterrenbeeld?Ophiuchus (Slangendrager): Een dertiende sterrenbeeld?Diverse media melden in 2016 dat de huidige horoscopen niet kloppen en er eigenlijk een dertiende sterrenbeeld toegevoeg…
Sterrenbeelden aan de hemel: indeling en dierenriem (zodiak)Sterrenbeelden aan de hemel: indeling en dierenriem (zodiak)Vele volkeren hebben zich in de geschiedenis beziggehouden met de bestudering van de sterrenhemel, in het bijzonder de v…
Horoscoop Planeet ZonHoroscoop Planeet ZonHoroscoop en Planeet. De Zon. Sterrenbeeld is een bekend begrip. Planeten, hun betekenis en invloed in de horoscoop zijn…
Bronnen en referenties
  • Julia & Derek Parker - Astrologie (2008)
  • Judy Hall - de Astrologiegids (2007)

Reageer op het artikel "Sterrenbeeld Ram (Aries)"

Reactie

Spiessens Jeannette, 21-02-2017 09:47 #1
Deze uitleg is compleet juist!

Infoteur: Melod
Laatste update: 15-09-2009
Subrubriek: Astrologie
Reacties: 1
Schrijf mee!