InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Sterrenbeeld Boogschutter (Sagittarius)

Sterrenbeeld Boogschutter (Sagittarius)

De Boogschutter is een teken uit de astrologie. De horoscoop van de Boogschutter wijst vooral op de avontuurlijkheid en impulsiviteit van de Boogschutter. Het sterrenbeeld Boogschutter geldt voor mensen die geboren zijn van 22 november tot en met 21 december. De Latijnse naam voor het sterrenbeeld Boogschutter is Sagittarius.

Sterrenbeelden

Symbool van de Boogschutter
De pijl die het symbool van dit sterrenbeeld is verbeeldt de eeuwige zoektocht van de Boogschutter.

Data 22 november tot en met 21 december
Heerser Jupiter
Natuurlijk huis Negende huis
Element Vuur
Polariteit Positief

Persoonlijkheid van de Boogschutter

De Boogschutter is een teken in de astrologie dat erg reislustig is en graag geprikkeld wordt door nieuwe ervaringen en stimuli. De Boogschutter kan een impulsief type zijn dat een reis op het laatste moment pas plant. De Boogschutter heeft soms de neiging om anderen bot en tactloos te vertellen hoe zij hun leven in moeten vullen, terwijl zij zich zelf ook niet altijd aan de eigen principes houden.

Emoties
De Boogschutter denkt liever niet teveel na over emoties en wil ze al helemaal niet voelen. De emoties van de Boogschutter zijn vaak oppervlakkig; optimisme en vrolijkheid voeren de boventoon. De Boogschutter heeft vaak weinig behoefte aan een diepte-analyse van zichzelf.

Geest
De Boogschutter heeft een filosofische maar onpraktische geest; hij houdt het dan ook liever bij ideeën. De Boogschutter lost graag zelf de eigen problemen op in plaats van een ander om hulp te vragen. De Boogschutter is filosofisch ingesteld en praat graag over de diepzinnigere kanten van ons bestaan.

De sterke kanten van de Boogschutter
De Boogschutter is een enthousiaste persoonlijkheid en is erg creatief. Deze creativiteit uit zich in het ontwikkelen en aangaan van kansen met een goed gevoel voor avontuur. De Boogschutter komt op voor de zwakkeren in de samenleving.

De zwakke kanten van de Boogschutter
De Boogschutter is een avontuurlijk en impulsief type, wat kan leiden tot het voorbij gaan aan verplichtingen en tact.

De Boogschutter en financiën
De Boogschutter geniet van geld en is een echte big spender, ook als het geld er tijdelijk niet is. De Boogschutter heeft van nature aanleg tot gokken en kan gemakkelijk en onverschillig over geld denken.

De carrière van de Boogschutter
De Boogschutter heeft behoefte aan een baan waarbij hij vrijheid heeft en intellectueel uitdaagt. Banen als reisgids, piloot, filosoof, presentator, psychotherapeut of auteur passen de Boogschutter goed.

Bron: Publiek domein / Wikimedia CommonsBron: Publiek domein / Wikimedia Commons
Seizoen Winter
Dag Donderdag
Getal 3
Fysiologie Zenuwen van het heupbeen
Kristallen Azuriet, chalcedoon, granaat, lapis lazuli, robijn, rookkwarts
Metaal Tin
Kleuren Purper, donkerblauw, geel, groen
Dieren Paarden, herten, hoef- en jachtdieren
Voedsel Aspergers, tomaat, aalbes, moerbei, bosbessen en knolgewassen

De Boogschutter en de liefde

De Boogschutter is een teken in de horoscoop die het lastig vind om monogaam te blijven met zijn drang naar avontuur. De Boogschutter heeft enorm veel behoefte aan ruimte en vrijheid. Men kan de partner nog wel eens beledigen omdat de Boogschutter geen blad voor de mond neemt en (tactloos) de mening verkondigt. De erogene zones van dit sterrenbeeld bevinden zich op de heupen en de binnenkant van de dijen.
Gerelateerde artikelen
Overeenkomsten tussen Boogschutter en VissenOvereenkomsten tussen Boogschutter en VissenHoewel de verschillen tussen Boogschutter en Vissen aanzienlijk zijn, betekent dat niet dat er geen relatie tussen beide…
De Boogschutter of SagittariusDe Twaalf tekens van de Dierenriem. Ik ben een Boogscutter, dat wil zeggen op het moment van jouw geboorte stond de Zon…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Sterrenbeeld Boogschutter (Sagittarius)"

Infoteur: Melod
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!