InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Sterrenbeeld Schorpioen (Scorpio)

Sterrenbeeld Schorpioen (Scorpio)

Het sterrenbeeld Schorpioen is een teken uit de astrologie welke geldt voor mensen die geboren zijn van 23 oktober tot en met 21 november. De Schorpioen heeft een horoscoop waar de intensiteit en seksualiteit van af straalt. De Latijnse naam voor het sterrenbeeld Schorpioen is Scorpio.

Sterrenbeelden

Symbool van de Schorpioen
De pijl aan het einde van het symbool voor de Schorpioen symboliseert de veranderlijke aard van dit teken in de dierenriem.

Data 23 oktober tot en met 21 november
Heerser Mars en Pluto
Natuurlijk huis Achtste huis
Element Water
Polariteit Negatief

Persoonlijkheid van de Schorpioen

De Schorpioen is een sterrenbeeld dat straalt van charisma en erg lastig te doorgronden is. De Schorpioen hult zich in een nevel van geheimzinnigheid wat de gevaarlijke charme van dit sterrenbeeld versterkt. De Schorpioen is een zeer intuïtieve persoonlijkheid die een goed inzicht heeft in andere mensen. De Schorpioen heeft een sterk verlangen naar macht, maar houdt absoluut niet van verandering.

Emoties

De Schorpioen heeft heftige emoties, welke echter zorgvuldig voor de buitenwereld verborgen gehouden worden. Veel van de emoties van de Schorpioen draaien om jaloezie en liefde. Wanneer de Schorpioen door een van deze emoties geleid wordt is hij niet meer voor rede vatbaar. De Schorpioen kan op de buitenwereld een onverschillige en arrogante indruk maken.

Geest

De Schorpioen is van een kaliber dat tot de kern van een probleem weet door te dringen met zijn scherpzinnige geest. Hij combineert logica en intuïtie tot een killer combinatie. Het is een heel lastig iets om de Schorpioen van mening te doen veranderen. De Schorpioen is geen teken van vergeven en vergeten, eenmaal aangedaan leed wordt voorgoed herinnerd.

De sterke kanten van de Schorpioen

De Schorpioen weet met zijn scherpzinnigheid door te dringen tot andere mensen. Daarnaast heeft de Schorpioen een enorme veerkracht en doorzettingsvermogen.

De zwakke kanten van de Schorpioen

De Schorpioen kan dwangmatig en bezeten handelen en is snel geprikkeld. Dit teken kan zeer masochistisch zijn.

De Schorpioen en financiën

De Schorpioen is zeer nauwkeurig met zijn centjes en kan gierig overkomen. Dit komt voort uit de instinctieve zelfbehoudsdrang van dit sterrenbeeld. De Schorpioen geniet tegelijkertijd van het uitgeven van geld en neemt intuïtief vaak de juiste financiele gokken.

De carrière van de Schorpioen

De Schorpioen heeft een sterke belangstelling voor alles wat verborgen is. Beroepen waar veel onderzoeksaspecten inzitten zijn dan ook uitermate geschikt voor dit teken in de horoscoop. Denk hierbij aan beroepen als wetenschapper, dokter, rechercheur, detective, patholoog, psychiater, psycholoog en hypnotiseur.

Bron: Publiek domein / Wikimedia CommonsBron: Publiek domein / Wikimedia Commons
Seizoen Midherfst
Dag Dinsdag
Getal 9
Fysiologie Geslachstdelen, blaas, urinebuis, anus
Kristallen Aquamarijn, smaragd, granaat, maansteen, obsidiaan, robijn
Metaal Ijzer, plutonium
Kleuren Donkerrood, kastanjebruin, zwart
Dieren Schorpioenen, egels, slangen, hagedissen
Voedsel Bonen, uien, prei, kruidige, pittige en sterk smakende gerechten

De Schorpioen en de liefde

De Schorpioen is een seksueel ontzettend intens teken. De Schorpioen is erg voorzichtig in de liefde, door deze terughoudendheid in intimiteit is het lastig te Schorpioen te leren kennen. De Schorpioen wil het liefst emotioneel onafhankelijk zijn maar heeft toch een uitlaatklep voor zijn libido nodig. De Schorpioen is een teken dat graag domineert en heerst.
Gerelateerde artikelen
Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Schorpioen?Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Schorpioen?Huisdieren geboren onder het sterrenbeeld Schorpioen zijn geen gemakkelijke dieren. Ze zijn bezitterig, eisen alle aanda…
De Schorpioen of ScorpioDe Twaalf tekens van de Dierenriem. Ik ben een Schorpioen, dat wil zeggen op het moment van jouw geboorte stond de Zon i…
Horoscoop Planeet PlutoHoroscoop Planeet PlutoHoroscoop en Planeet. Planeet Pluto. Planeten, hun betekenis en invloed in de horoscoop zijn minder bekend dan het begri…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Sterrenbeeld Schorpioen (Scorpio)"

Reacties

Bluemoon, 10-04-2016 00:07 #3
Als je een schorpioen als partner hebt heb je een vriend voor het leven, vissen en schorpioenen gaan heel goed samen, hij is echt wel dominant maar de vissen kan hem heel goed hebben, ze kan hem aan en als hij niets te vrezen heeft, als zijn partner niets op haar kerfstokje heeft kan het de gelukkigste relatie zijn, een geschenk uit de hemel.
En dat is hij ook.

Monique, 18-12-2012 22:18 #2
Het is helemaal waar wanneer je zegt dat er hele lelijke dingen over schorpioen sterrenbeelden verteld worden. Het zijn juist hele lieve en intense mensen die meer weten en zien dan de gemiddelde mens. Het gedrag wat kan zijn op een gebeurtenis heeft te maken met rechtvaardigheid. Ik praat nu wel over het type adelaar hoor! Het lagere type heeft inderdaad de minne streken om mensen uit eigenbelang een hak te zettten. Persoonlijk denk ik dat deze mensen zichzelf extra hard tegen komen, want wat ik al zei ze zien en weten meer dus ook wanneer ze iets duivels doen. Ik zelf denk altijd ga wel van de positieve schorpioen uit en je hebt een mens uit duizenden een soort engel.

Nanda, 25-07-2011 13:51 #1
Sorry maar waarom altijd zulke lelijke opmerkingen over tweelingen en schorpioenen? dat lees ik in iedere web, terwijl het behoorlijke gevoelige en kwetsbare types zijn zo lijkt het net alsof er per definitie word gezegd dat een ieder van dat sterren beeld hardvochtig is, nee het klopt allemaal niet ik heb veel vriendinnen en geloof me er is geen sterren beeld aardiger dan de twins, dit moest ik even kwijt

Infoteur: Melod
Laatste update: 15-09-2009
Subrubriek: Astrologie
Reacties: 3
Schrijf mee!