InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Sterrenbeeld Weegschaal (Libra)

Sterrenbeeld Weegschaal (Libra)

Het sterrenbeeld Weegschaal is een teken in de astrologie dat geleid wordt door een oerdrang naar liefde en relatie, en door zijn besluitenloosheid zichzelf in de problemen kan brengen. De horoscoop Weegschaal is van toepassing op mensen geboren van 23 september tot en met 22 oktober. De Latijnse benaming voor het Weegschaal sterrenbeeld is Libra.

Sterrenbeelden

Symbool van de Weegschaal
De schalen in het symbool, die de rechtvaardige aard van dit teken in de dierenriem symboliseren, staan voor de neiging van de Weegschaal om alle dingen 'af te wegen' voordat men handelt.

Data 23 september tot en met 22 oktober
Heerser Venus
Natuurlijk huis Zevende huis
Element Lucht
Polariteit Negatief

Persoonlijkheid van de Weegschaal

De Weegschaal wordt vaak als het meest evenwichtige van de dierenriem beschouwd. Dit is echter lang niet altijd het geval. Door de besluiteloosheid van de Weegschaal kan het moeite hebben te kiezen en wordt het heen en weer geslingerd tussen uitersten. De Weegschaal gaat manipulaties en leugens niet uit de weg. De Weegschaal hecht meer waarde aan harmonie dan aan de waarheid. Hoewel de Weegschaal op het eerste gezicht een gemakkelijke persoonlijkheid lijkt, is de Weegschaal diep van binnen een complex type.

Emoties

De Weegschaal houdt zich niet erg met gevoelens bezig, tenzij het om romantiek en liefde gaat. Het diepe verlangen naar een relatie kan hevige emoties bij de Weegschaal teweeg brengen. In principe heeft de Weegschaal weinig last van gevoelens van jaloezie, maar bedreigingen van de emotionele relatie met een ander kunnen deze gevoelens wel degelijk opwekken.

Geest

De Weegschaal heeft een dynamische geest die goed is in abstract denken en een goed onderscheidingsvermogen heeft. Weegschalen zijn heel goed in het bedenken van een strategie en kunnen genieten van een pittig debat. De besluiteloosheid van de Weegschaal kan een zwakte van dit sterrenbeeld zijn.

De sterke kanten van de Weegschaal

De Weegschaal is een ster in bemiddelen en onderhandelen. De Weegschaal is een tactische en diplomatieke persoonlijkheid die de gulden middenweg weet te vinden.

De zwakke kanten van de Weegschaal

De Weegschaal streeft naar perfectie, maar kan daarbij paradoxaal genoeg gebreken over het hoofd zien. De behoefte aan een relatie kan zo sterk zijn dat de Weegschaal zichzelf wegcijfert.

De Weegschaal en financiën

De Weegschaal maakt zorgvuldig financiële plannen maar kan desondanks toch in geldproblemen komen door de voorliefde voor het goede leven. De Weegschaal verdient echter over het algemeen genoeg om de balans te herstellen en de schulden af te betalen. De Weegschaal investeert voornamelijk in de lange termijn.

De carrière van de Weegschaal

De Weegschaal heeft een goede smaak en een goed gevoel voor schoonheid. De Weegschaal is hierdoor erg geschikt als interieurontwerper, grafisch kunstenaar, schoonheidsspecialist, modeontwerper of muzikant. Door de diplomatieke aard van de Weegschaal zijn ook beroepen als advocaat, onderhandelaar en relatiebemiddelaar zeer geschikt.

Bron: Publiek domein / Wikimedia CommonsBron: Publiek domein / Wikimedia Commons
Seizoen Midherfst
Dag Vrijdag
Getal 6
Fysiologie Nieren, lendenstreek, hormonaal stelsel
Kristallen Ametrien, aquamarijn, lapis lazuli, maansteen, zonnestaan, topaas
Metaal Koper
Kleuren Lichtblauw, roze, zwart, amber, citroengeel
Dieren Kleine dieren, duiven, zwanen, kleine reptielen
Voedsel Waterkers, aardbeien, melk, honing, fruit, tarwe, specerijen, asperges

De Weegschaal en de liefde

De Weegschaal lijkt wel gemaakt voor de liefde! De Weegschaal is een charmante partner die ook na jaren huwelijk nog attent kan zijn. De Weegschaal is een enorme flirt, dit lijkt wel aangeboren. De Weegschaal houdt absoluut niet van problemen op het liefdesgebied en werkt keihard om deze te voorkomen. De billen, ogen, oren, mond, lippen en huid zijn de erogene zones van de Weegschaal.
Gerelateerde artikelen
De Weegschaal of LibraDe Twaalf tekens van de Dierenriem. Ik ben een Weegschaal, dat wil zeggen op het moment van jouw geboorte stond de Zon i…
Horoscoop Planeet VenusHoroscoop Planeet VenusHoroscoop en Planeet. Planeet Venus. Sterrenbeeld is een bekend begrip. Planeten, hun betekenis en invloed in de horosco…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Sterrenbeeld Weegschaal (Libra)"

Reacties

Patrick, 28-09-2014 05:10 #3
"De Weegschaal gaat manipulaties en leugens niet uit de weg"

Deze zin begrijp ik niet goed. Bedoeld men dat als iemand anders de weegschaal bedriegt of manipuleert? Of bedoeld men dat de weegschaal zelf graag liegt en manipuleert?

Ik neem aan dat eerste, want ik hou absoluut niet van liegen en manipulatie. Als iemand dat doet, gaat een weegschaal ook niet de confrontatie uit de weg iemand daarop aan te spreken. Ik neem ook aan dat dit gedeelte ook zo bedoeld wordt. Tevens houdt de weegschaal ook niet van ruzies, maar gaan het ook niet uit de weg als het nodig is. Maar liever houdt de weegschaal zich hier graag van af.

Ik ben ook weegschaal en herken er een heleboel in. Alleen het stukje:

"De Weegschaal houdt zich niet erg met gevoelens bezig". Deze weegschaal houdt zich heel veel met gevoelens bezig. Ik weet niet of dat voor elke weegschaal zo is, of dat ik daar uitzondering in ben, maar ben heel gevoelig en emotioneel. Dat gedeelte van dat liefde emotionele gevoelens kan opwekken, is zeker waar. Ik ben ook een heel echt knuffelbeertje :)

Anoniem, 05-11-2013 22:10 #2
Ik ben een weegschaal van 22 okt. interessant te lezen dat weegschalen zo veel wikken en wegen, ze niet snel besluiten kunnen nemen. positief is dat ze bij onrecht alles tot het bot uitgezocht willen hebben. ik herken mij er in.
anoniem

Ingrid, 30-09-2009 22:38 #1
Dit artikel geeft een goed beeld, waar ik mijzelf zeker wel in herken.

Infoteur: Melod
Laatste update: 15-09-2009
Subrubriek: Astrologie
Reacties: 3
Schrijf mee!