InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > De Stier van april 2016 tot april 2017

De Stier van april 2016 tot april 2017

Dit jaar overzicht speciaal voor alle Stieren loopt van april 2016 tot april 2017 en is uitsluitend gebaseerd op de stand van de Zon. Wat alle andere planeten in de horoscoop betreft, daar kan alleen een persoonlijke geboortehoroscoop inzicht in geven.
Genieten is het sleutelwoord voor de Stiermens, menig Stier is een echte Bourgondiër en houdt van het goede der aarde zoals lekker eten, drinken, koken en wat luxe op zijn tijd. De Stier is een vruchtbaar en vrouwelijk teken dat ons leert te genieten van het leven, de natuur, de rust en de vrede en alles wat Moeder aarde ons kan schenken. Stier is ook het teken van bezit, arbeid moet leiden tot bezit of het vergroten ervan. Van onrust, veranderingen en het verdwijnen van zekerheden raakt de Stiermens van slag, wij zijn niet dol op veranderingen. De Stier is principieel en conservatief, zij beschikt over een enorm incasseringsvermogen en is zeer vredelievend van aard, het duurt dan ook lang, heel lang voordat een Stier kwaad wordt maar dan is er meestal ook geen houden meer aan. Het lichaamsdeel dat bij de Stier hoort is de nek, keel, schildklier en de zintuigen. Het Homeopathisch middel dat bij de Stier hoort is Natrium Sulfuricum voor de melancholieke mens die geen stootje meer kan velen en die geen mens meer wil zien. Al het vocht en gevoel blijft vastzitten en men heeft chronische behoefte aan rust, veiligheid en stabiliteit. Hier helpt Natrium Sulfuricum om het vastgehouden vocht af te voeren en om de vastgelopen melancholicus weer wat levenslust en realiteit te brengen.

Dan de planeten die komend jaar invloed uitoefenen op de Stieren.

Pluto

Staat symbool voor bovenmenselijke kracht, voor onzichtbare machten, voor transformatie, vernietiging en intensiteit. Pluto staat symbool voor de oerkracht van de mens. Pluto geeft dood en wedergeboorte hij maakt dwangmatig en obsessief.
Alle Stieren die jarig zijn tussen 4 en 11 mei krijgen dit jaar te maken met de kracht van deze planeet gebruik deze energie voor groei, persoonlijke vooruitgang en inzicht in eigen karakter.

Neptunus

Vertegenwoordigt het ongrijpbare, het onpersoonlijke en het spirituele. Neptunus staat symbool voor het gevoel van kosmische verbondenheid met alles wat leeft en voor de spirituele kracht in de mens. Alle Stieren die tussen 28 april en 5 mei jarig zijn hebben een vriendelijk aspect van deze Neptunus naar hun Zon en dat kan jullie gevoeliger maken voor alles wat er in je omgeving gebeurt, gevoeliger ook voor het welzijn van de mensen om je heen en daarnaast kun je interesse krijgen voor spirituele of religieuze zaken. De kans is ook aanwezig dat je wilt bevrijden van dingen die jou al langere tijd niet bevallen het is er nu inderdaad ook de tijd voor. Lichamelijk kun je over wat minder energie beschikken nu. Trek je af en toe eens terug om in stilte over je eigen leven na te kunnen denken, het zal je zeker goed doen dit jaar en inzicht geven in jezelf.

Uranus

Vertegenwoordigt het principe van doorbraak en bevrijding. Uranus geeft de behoefte aan onafhankelijkheid en eigenheid. Hij doorbreekt grenzen en zet alles waarmee hij in contact komt onder spanning, grilligheid en rusteloosheid. Uranus loopt in het teken van de Ram en laat zodoende de Zon van alle Stieren met rust.

Saturnus

Staat symbool voor de grens van de menselijke mogelijkheden. Saturnus hoort bij je verantwoordelijkheidsgevoel, je geweten en de vormkracht. Controle, structuur, beperking en concentratie horen allemaal bij deze planeet. Op 23 december 2014 ging Saturnus in het teken van de Boogschutter lopen en dit jaar krijgen alle Stieren die jarig zijn tussen 28 april en 19 mei een moeizaam aspect van deze Saturnus naar hun zon jullie kunnen je behoorlijk beperkt, moe of angstig voelen in deze periode, probeer vast te houden aan je disciplines en jouw eigen structuur in het leven dat zijn de dingen waar je nu kracht uit kunt halen.
Dit aspect veroorzaakt soms ook gevoelens van minderwaardigheid.

Jupiter

is de planeet van groei en expansie, de planeet die ook symbool staat voor de innerlijke geneeskracht. Jupiter laat zien waar de groeikracht en bewustzijnsverruiming ligt. Jupiter geeft de stimulans om te groeien en om jezelf te ontwikkelen.
Tot september 2016 loopt Jupiter nog in het teken van de Maagd en daarmee geeft hij de Stieren kracht en kansen om te groeien. Probeer er van te profiteren en grijp de kansen als die op jouw pad komen, niet dralen maar doen. Vanaf 9 september 2016 loopt Jupiter in het teken van de Weegschaal en vanaf dat moment maakt hij een lastig aspect naar de Stieren. Wees er alert op dat je onder de energie van Jupiter geneigd bent om te overdrijven op wat voor vlak dan ook.
© 2010 - 2017 Elisabeth2, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Sterrenbeeld Stier (Taurus)Het sterrenbeeld Stier is een teken uit de astrologie dat wordt gekenmerkt door een persoonlijkheid vol van vastberadenh…
De elementen in de horoscoop: Het aarde-elementDe elementen in de horoscoop: Het aarde-elementEen horoscoop bestaat uit 12 dierenriemtekens maar ook uit 4 elementen n.l. vuur, aarde, lucht en water. Elk dierenriemt…
Horoscoop Planeet VenusHoroscoop Planeet VenusHoroscoop en Planeet. Planeet Venus. Sterrenbeeld is een bekend begrip. Planeten, hun betekenis en invloed in de horosco…
Horoscoop Planeet ZonHoroscoop Planeet ZonHoroscoop en Planeet. De Zon. Sterrenbeeld is een bekend begrip. Planeten, hun betekenis en invloed in de horoscoop zijn…
De Stier of TaurusDe Twaalf tekens van de Dierenriem. Ik ben een Stier, dat wil zeggen op het moment van jouw geboorte stond de Zon in het…
Bronnen en referenties
  • E.Jonker
  • Desterrenlijn.com

Reageer op het artikel "De Stier van april 2016 tot april 2017"

Infoteur: Elisabeth2
Laatste update: 24-04-2016
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!