InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > De Waterman of Aquarius

De Waterman of Aquarius

De Twaalf tekens van de Dierenriem. Ik ben een Waterman, dat wil zeggen op het moment van jouw geboorte stond de Zon in het teken van de Waterman. En de Zon is je Ik, je Ego en je Hart. De Zon staat symbool voor je zelfbewustzijn. Dus niet hoe je je gedraagt, of hoe je denkt, maar hoe je in diepste wezen bent.

De Waterman

20 januari tot 18 februari                                                       

Vrijheid, gelijkheid en broederschap deze kreet is op het lijf van de Waterman geschreven. Ik denk dus ik besta. De Waterman is sociaal betrokken, mentaal onbevooroordeeld en laat zodoende een ieder in zijn eigen waarde. Als Waterman wil je die eigen identiteit bewaren te midden van alle andere mensen. Dit is een mentaal teken en zo wordt de wereld ook benaderd. Zijn gevoel overvalt echter regelmatig zijn denken en gevoelens kunnen hem zo nu en dan dus overspoelen en dan het denkvermogen even opzij zetten. Een Waterman is geneigd om lang over ervaringen na te denken, men is ook behoorlijk vasthoudend. Iedere Waterman houdt van hervormen en vernieuwen en van zo nu en dan de wereld op zijn kop zetten.De Waterman, het teken van ratio en redelijkheid. Men is ook verslaafd aan de waarheid. Emoties vinden zij vaak gênant en vele Watermannen schamen zich enigszins om te huilen. Uitingen van gevoel zijn immers tekenen van zwakheid.

Gevoelsleven

Het gevoelsleven is dus wel wat complex. Watermannen hebben wel gevoelens ze zijn er alleen wat angstig voor. Alles moet begrepen en beredeneerd worden en dat lukt nu eenmaal niet met emoties. Eigenlijk is de Waterman wat bang voor gevoelens en dat heeft als gevolg dat hij zal proberen die te onderdrukken. Hij voelt zich niet echt op zijn gemak met het geven en nemen in een intieme persoonlijke verhouding.

Vriendschap

Watermannen voelen zich meer op hun gemak met vriendschap dan met liefde. Iets anders is het menselijke lichaamscontact, Watermannen zijn niet van die eindeloze knuffelaars en al dat gezoen is vast niet door een Waterman uitgevonden. Ze kunnen er zelfs van griezelen evenals van het lenen van iemand anders zijn handdoek of tandenborstel. Lichamelijk contact, zeker als er liefde in het spel is, leidt er toe dat twee mensen even één worden. Maar een Waterman voelt zich veiliger zonder die totale versmelting. Op die manier weet hij beter waar hij aan toe is, alleen en zonder verplichtingen, vrij en buiten gevaar zijn individualiteit te verliezen.

Uniek

Het doel van een Waterman is een individu te zijn, en uiting te geven aan de eigen uniekheid.
De Waterman beschikt over een sterke intuïtie en over een zekere genialiteit: hij heeft de neiging onbekende wegen te bewandelen zowel in gedachten als in daden. Het belangrijste kenmerk van de Waterman is de sociale, mentaal onbevooroordeelde houding. Het ideaal van mensen met een sterke Waterman bezetting, is dat iedereen op zijn eigen terrein zijn waarde toont en dat niemand zich op een negatieve manier vergelijkt met zijn medemensen.

Natrium muriaticum

Is het homeophatische middel dat bij de Waterman hoort, voor alle mensen die volgens bepaalde groepsnormen leven, maar die hun eigen gezicht niet meer laten zien. Zij tonen hun verdriet niet meer, komen niet meer in opstand, krijgen doffe ogen en worden bang voor hun eigen wil en angstig om niet geaccepteerd te worden.
© 2007 - 2017 Elisabeth2, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Bep Jonker-Leuiken, www.desterrenlijn.nl

Reageer op het artikel "De Waterman of Aquarius"

Reacties

Nellie, 10-04-2008 11:43 #2
Ik vind dit echt mooi ik lees veel dingen die echt kloppen en dat maakt het ook juist zo mooi:-) Reactie infoteur, 10-04-2008
Dank je wel Nellie, daar ben ik erg bij mee, warme groet Bep Jonker-Leuken

Jaszzx (infoteur), 06-11-2007 08:41 #1

Infoteur: Elisabeth2
Gepubliceerd: 29-09-2007
Subrubriek: Astrologie
Reacties: 2
Schrijf mee!