InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Hangwangen voorkomen en verwijderen

Hangwangen voorkomen en verwijderen

Hangwangen voorkomen en verwijderen Of je kaken snel gaan hangen of niet, hangt af van je genen, je gezichtsspieren en je huidstructuur. Aan je genen kan je spijtig genoeg niets veranderen, maar door je gezichtsspieren en huidstructuur te verbeteren, kan je hangwangen gemakkelijk voorkomen en verwijderen.

Kaakspieren verstevigen

A E I O U
Eén van de beste methoden om je kaakspieren te verstevigen, is door het uitspreken van de klinkers A E I O en U. Hierbij is het van belang de bewegingen van de mond te benadrukken en te overdrijven. Doe dit minstens vijf keer na elkaar. Hoe meer je je kaakspieren voelt trekken en aanspannen, hoe meer ze aan het werk worden gezet.

Facelift massage
Het dagelijks uitvoeren van een facelift massage helpt om de kaakspieren te verstevigen en de huidstructuur te verbeteren. In het artikel Facelift massage vind je de precieze handelingen die je kaakspieren aan het werk zetten en het gezicht liften. Hoe meer je de facelift massage doet, hoe sneller je hangwangen kan corrigeren.

Slaap op je rug
De meeste mensen slapen het liefst in foetushouding. Deze positie zorgt er echter voor dat de kant waarop je slaapt sneller verslapt en rimpels vertoont. Dit kan je voorkomen door zo vaak mogelijk op je rug te slapen.

Huidstructuur verbeteren

Voedingssupplementen
Bepaalde vitamines en voedingssupplementen helpen de huid meer collageen te produceren zodat je hangwangen kan voorkomen en verwijderen. Geef de voorkeur aan de voedingssupplementen vitamine C, Q10, koper en aminozuren (bijvoorbeeld drinkbaar collageen).

Eet meer groene groenten en soja
Sojaproducten (tofu, sojamelk, sojaroom, sojakaas) en groene groenten (sla, broccoli, bonen, etc) stimuleren de collageenproductie en zijn dus aangewezen om hangwangen te voorkomen en te verwijderen. Probeer in de mate van het mogelijke groene groenten en sojaproducten in elke maaltijd te verwerken.

Behandelingen bij de schoonheidsspecialiste
In het schoonheidsinstituut kan je een groot aantal behandelingen ondergaan die de huidstructuur verbeteren en die hangwangen voorkomen en verwijderen. Enkele van de beste behandelingen die je hiervoor kunt ondergaan zijn liftmassage endermologie, collageenbank, glycolzuurpeeling en Radiesse.

Massage met de knokels
Chinezen geloven dat hangwangen en rimpels veroorzaakt worden door een verstoorde doorstroom van chi (levensenergie) in de huid. Door de kaken zachtjes met de achterkant van je knokels en met cirkelvormige bewegingen te masseren, zou de chi in de huid moeten worden teruggebracht. Doe dit dagelijks gedurende minimum vier minuten. Smeer voor de massage de huid met massage-olie in om te voorkomen dat je de huid uitrekt.

Roken en alcohol vermijden
Roken en het drinken van alcohol maken de huid van de kaken slap en dof. Verdere verslapping kan worden voorkomen alcohol en sigaretten uit je leven te bannen.

UVA en UVB bescherming
Zonnestralen breken het collageen in de huid af waardoor de kaken gaan hangen. Gebruik dus altijd een dagcrème met een hoge beschermingsfactor.
Gerelateerde artikelen
Plastische chirurgie verworven afwijkingenPlastische chirurgie verworven afwijkingenVerworven afwijkingen, afwijkingen waar we niet mee geboren zijn. Chirurgie om er voor te zorgen dat we er mooier uitzie…
Huidveroudering: welke factoren spelen een rol?Huidveroudering: welke factoren spelen een rol?Huidveroudering is velen van ons een doorn in het oog. Huidverjonging klinkt ons beter in de oren. Om huidveroudering bi…
Inovo - Ontgiften, afslanken, verstevigenInovo is een apparaat dat op een zonnebank lijkt en dat biocompatibele infrarode stralen naar het lichaam zendt. Deze st…
Infraroodcabine - Ervaringen en resultatenDe infraroodcabine Inovo staat vooral bekend om zijn positieve invloed bij het afslanken, draineren, ontgiften en verste…
Tandenknarsen: in de slaap en overdagTandenknarsen: in de slaap en overdagTandenknarsen: in de slaap, bij baby en kind, bitje. Tandenknarsen kan bewust of onbewust gebeuren, meestal gebeurt deze…

Reageer op het artikel "Hangwangen voorkomen en verwijderen"

Infoteur: Avalon
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!