InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > La vie est belle, eau de parfum van Lancôme

La vie est belle, eau de parfum van Lancôme

La vie est belle, eau de parfum van Lancôme La vie est belle van Lancôme, gelanceerd in 2012, bestaat voor bijna vijftig procent uit natuurlijke ingrediënten. De geur bevat meer dan zestig bestanddelen, waaronder oranjebloesem, jasmijn en patchouli. Armand Petitjean is de oprichter van het merk en zijn passie voor rozen heeft geleid tot het symbool van Lancôme: een gouden roos. De naam Lancôme is afgeleid van Le Château de Lancosme. Andere bekende geuren van Lancôme zijn Miracle, Poeme en Tresor. Lancôme heeft actrice Julia Roberts gekozen als gezicht voor La vie est belle.

Inhoud artikel

Lancôme

De oprichter van Lancôme is Armand Petitjean (1884-1969). De kunst van het parfumeren leerde hij van François Coty (ook wel de vader van luxe parfumerie genoemd). Petitjean lanceerde het merk Lancôme in 1935, tijdens de wereldtentoonstelling in Brussel met meerdere parfums: Bocages, Tropiques, Kypre, Conquete en Tendres Nuits. De naam Lancôme is afgeleid van een kasteel met de naam Le Château de Lancosme. Armand Petitjean had een passie voor rozen en koos de roos als symbool voor Lancôme. Nagenoeg alle flacons van het merk zijn vervaardigd door Georges Delhomme.

La vie est belle

La vie est belle of in het Engels: Life is beautiful. Deze geur is gelanceerd in 2012. De parfumeurs die het ontwikkeld hebben, zijn Anne Flipo, Olivier Polge en Dominique Ropion. Actrice Julia Roberts is het model in de reclame voor de geur.

De ingrediënten van de geur

Alcohol, Parfum, Aqua, Linalool, Benzyl Salicylate, Limonene, Methyl Anthranilate, Tris Citrate, Ethylhexyl Methoxycinnamate, Butyl Methoxydibenzoylmethane, CI 14700/Red 4, CI 17200/Red 33, CI 47005/Yellow 10, Geraniol, Alpha-Isomethyl Ionone, Coumarin, Farnesol, Citral, Citronellol, Benzyl Alcohol, Benzyl Benzoate

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

De topnoten, hart en basisnoten

Topnoten:
  • Zwarte bes
  • Peer

Hart:
  • Iris
  • Jasmijn
  • Oranjebloesem

Basisnoten:
  • Patchouli
  • Tonkaboon
  • Vanille
  • Praliné vulling

Korte uitleg over enkele ingrediënten

Op de flacon van La vie est belle staat geen tekst, wel vind je op de verpakking de lijst met ingrediënten. Deze ingrediënten zeggen de meeste mensen niet zoveel. Op onder andere de website van Lancôme kun je lezen wat de topnoten, hart en basisnoten zijn (zie hierboven). Deze informatie geeft meer duidelijkheid over wat je van een geur kunt verwachten.
  • Zwarte bes: dit is een klassieke geur bij parfums, vaak wordt de term cassis gebruikt. Zwarte bes geeft een zoete fruitgeur aan een parfum.
  • Iris: de olie die afkomstig is van iris heeft een zwaar bloemige geur. In parfum geeft iris iets poederigs.
  • Jasmijn: een warme bloemige geur.
  • Oranjebloesem: het zijn de bloemen van de zure sinaasappelplant. Uit de bloesem wordt absolue gewonnen: geconcentreerde geurstof die sterk ruikt en afkomstig is uit een natuurlijk product (in dit geval bloemen). Absolues worden veelal gebruikt in parfums of andere cosmeticaproducten.
  • Patchouli: komt uit Indonesië, maar de struik groeit nu ook in India en China. De geur van patchouli is houtachtig en doet denken aan kampfer. Het zorgt voor een sensueel element in de geur van een parfum.
  • Tonkaboon: tonkabonen zijn de vruchten van de Dipteryx odorate (deze boom vind je in het noorden van Zuid-Amerika). De tonkaboon geurt naar amandel, kruidnagel, kaneel en vanille.
  • Vanille: wordt gewonnen uit de vruchten van de vanille klim-orchidee. De geur wordt omschreven als zoet, zacht en iets kruidig.

De zomerse variant van La vie est belle

La vie est belle l’eau de parum Legere is de zomerse variant. Naast de bestanddelen van de ‘gewone’ La vie est belle zoals zwarte bes, vanille, jasmijn, iris en chocoladepraline is er witte muskus toegevoegd om de geur geschikt te maken voor warme zomerdagen.

De flacon

Op de foto zie je de flacon van La vie est belle. De flacon is geïnspireerd op een meesterstuk uit de Lancôme-archieven. Het is een moderne variant van The Crystal Smile, een flacon die in 1949 werd ontworpen door de toenmalig artistiek directeur George Delhomme. De flacon van La vie est belle laat een glimlach zien, gesneden in kristal. De flacon wordt vervolmaakt door een parelmoer grijs lint van organza: de dubbele vleugels van vrijheid. Op de flacon staat geen tekst.

Wat betaal je voor deze l’eau de parfum en andere producten (2016)?

Het loont de moeite om prijzen te vergelijken op internet, er zijn soms verschillen van meer dan 5 euro. Hieronder richtprijzen van de producten van Lancôme La Vie est belle:
  • La vie et belle eau de parfum 30 ml voor 42 euro
  • La vie et belle bodylotion 200 ml voor 41 euro
  • La vie et belle showergel 200 ml voor 36 euro

Verschil tussen parfum en eau de parfum

Het verschil zit in de concentratie van geurstoffen in een oplosmiddel. Bij parfum gaat het om twintig tot veertig procent, dit is het hoogste percentage geurbestanddelen. Bij eau de parfum is het percentage van tien tot twintig procent.

Hoe wordt La vie est belle en de flacon door liefhebbers beschreven

Het is een sterke geur, er wordt gezegd dat twee spraytjes voldoende zijn. Direct na het sprayen is de geur bloemig en lichtzoet. Al snel komt er iets kruidigs bij, je ruikt de patchouli en de tonkaboon. De geur wordt na ongeveer tien minuten iets zachter, maar blijft zoet en kruidig. De volgende dag ruik je de geur nog heel licht, zelfs na een douche. De flacon zal veel vrouwen aanspreken, niet te veel tierelantijnen, maar wel vrouwelijk. De lichtroze kleur van de parfum oogt mooi in de doorzichtige flacon. De geur van La vie est belle wordt door vrouwen van alle leeftijden aangeprezen.
© 2016 - 2017 Wolfje02, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Lolita Lempicka, een heerlijk parfumLolita Lempicka, een heerlijk parfumHet is leuk om proefmonsters uit te proberen van parfums, zo voorkom je een miskoop. Je kunt proefmonsters vragen bij ee…
Julia Roberts in Eat Pray LoveDe Amerikaanse filmactrice Julia Roberts speelt de hoofdrol in de Hollywood film Eat Pray Love, naar de beroemde bestsel…
Goedkoop vliegen naar Italië met Belle AirGoedkoop vliegen naar Italië met Belle AirWanneer je erover denkt om vanuit België op vakantie te gaan naar Italië, Albanië, Kosovo, Turkije, Egypte of Kroatië, e…
De populairste meisjesnamenDe populairste meisjesnamenJe bent zwanger. een prachtige periode! Maar nu nog het bedenken van de perfecte naam. Dit kan behoorlijk lastig zijn. H…
Parfum: Coco Mademoiselle van ChanelParfum: Coco Mademoiselle van ChanelIn 2001 kwam het beroemde cosmetica merk met een nieuw parfum. Met dit parfum richtte Chanel haar pijlen vooral op de je…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Imedias / Pixabay
  • Geraadpleegd op 15 oktober 2016:
  • https://www.parfumerie.nl/weblog/lancome-la-vie-est-belle-parfumrecensie
  • http://www.geurnoten.nl/termen/absolue
  • http://www.beautyjournaal.nl/2012/07/18/patchouli
  • http://www.berden.nl/lancome
  • http://eausoyou.com/merken/lancome
  • http://www.beautyjournaal.nl/2012/11/25/vanille-in-parfum
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur

Reageer op het artikel "La vie est belle, eau de parfum van Lancôme"

Infoteur: Wolfje02
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!