InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Beautyketen Sephora in Nederland

Beautyketen Sephora in Nederland

Beautyketen Sephora in Nederland Sephora is een bekende Franse beautyketen, die al vele vestigingen over de hele wereld heeft. Tot voor kort waren er in Nederland geen vestingen van dit Franse merk, maar de laatste tijd heeft het merk shops in verschillende V&D winkels in ons land geopend, en er zijn er nog meer op komst.

Wat is Sephora?

Sephora is een bekende Franse beautyketen. Bij Sephora kun je terecht voor make-up, huidverzorgingsproducten, haarverzorgingsproducten, parfum en andere beautyproducten. Ook verkoopt de keten dingen zoals geurkaarsen.
Het heeft een zeer divers en uitgebreid assortiment. Naast bekende merken, zoals Clinique, worden er ook producten verkocht die alleen bij Sephora te verkrijgen zijn. Zo zijn er vele producten onder het Sephoramerk, zoals bad- en doucheschuim en haarverzorgingsproducten. Deze producten zijn niet goedkoop, maar bevinden zich ook niet in een hele hoge prijsklasse. Bij Sephora is veel personeel werkzaam dat continu de markt afstruint naar nieuwe merken die mogelijk voor hen interessant kunnen zijn. Vervolgens proberen zij dat merk aan hun te binden. Alleen als ze zelf de volledige distributie in handen kunnen krijgen, wil Sephora het merk vervolgens verkopen. Kenmerkend voor Sephora is dat je alle producten kunt uitproberen en zelf kan pakken in de winkel, in tegenstelling tot bij de andere parfumerieketens zoals Ici Paris en Douglas.

Waarom vestigde Sephora zich in Nederland?

Sephora bevindt zich nu in 23 landen. Het bedrijf wilde groeien in Europa, en zag in Nederland een grote, interessante markt. De samenwerking met V&D bood een unieke kans. V&D heeft veel winkels verspreid over heel Nederland, waar bovendien een heleboel mensen komen. Sephora heeft binnen een V&D haar eigen personeel en kassa's, het is dus eigenlijk een winkel in een winkel. Sephora heeft ook geen plannen om in alle 60 V&D vestigingen in Nederland te gaan zitten. De plannen zijn om uiteindelijk in 26 V&D winkels een Sephora vestiging te openen. De eerste Sephora vestiging in een V&D opende in Utrecht. Naast deze winkels in V&D vestiginen, wil het bedrijf ook stand-alone vestingen openen. De eerste daarvan zal openen in Amsterdam. Naast de winkels in V&D vestigingen en de stand-alone winkels, heeft Sephora ook een web-shop. Deze is helaas nog niet in Nederland geopend, maar het bedrijf denkt daar wel over na.

Waar kun je Sephora vinden in Nederland?

In de volgende steden zijn Sephora winkels in V&D's gevestigd:

  • Rotterdam
  • Amstelveen
  • Groningen
  • Utrecht
  • Roermond
  • Den Haag
  • Haarlem
  • Hilversum
  • Den Bosch
  • Breda
  • Maastricht

Daarnaast heeft Sephora de volgende vestigingen in de planning:

  • Leidschendam
  • Nijmegen
  • Leeuwarden
  • Almere
  • Amersfoort
  • Enschede

Deze vestigingen openen voor september 2009.
© 2009 - 2014 Rosan86, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Beautyketen Sephora in Nederland"

Infoteur: Rosan86
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!