InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Wallen en donkere kringen verwijderen met carboxytherapie

Wallen en donkere kringen verwijderen met carboxytherapie

Wallen en donkere kringen verwijderen met carboxytherapie Wallen verwijderen is gemakkelijker dan je denkt. Als je verschillende jaren last had van wallen en donkere kringen onder de ogen die met veel slaap, rust en oogcrèmes niet te verwijderen waren, kan je na slechts 1 behandeling met carboxytherapie jouw wallen en donkere kringen sterk verminderen of zelfs helemaal verwijderen.

Wat is carboxytherapie?

Carboxytherapie betekent subcutane of onderhuidse injectie. Bij de behandeling brengt men met behulp van een fijn naaldje gasvormige CO2 tot diep in de onderste huidlagen. De prikjes zijn nauwelijks tot zelfs helemaal niet voelbaar en een zestal spuitjes zijn voldoende om wallen en donkere kringen onder de ogen te verwijderen en rimpels te vervagen. De zuurstof- en bloeddoorstroming van de huid wordt verbeterd, de elastine- en collageenproductie in de opperhuid en lederhuid wordt gestimuleerd en vetcellen worden afgebroken. Wij hebben carboxytherapie uitgetest om wallen en donkere kringen onder de ogen te verwijderen, maar je kunt de behandeling ook gebruiken voor het verminderen en verwijderen van zwangerschapsstriemen, cellulitis, rimpels, huidverslapping, psoriasis en versteviging van de borsten.

Wallen verwijderen met carboxytherapie Ervaringen

De carboxytherapie injecties doen nauwelijks pijn. De meeste prikjes voel je zelfs helemaal niet. Bij de andere injecties voel je slechts een klein prikje van een halve seconde. De specialiste laat na elk prikje het fijne naaldje enkele seconde lang in de huid om ervoor te zorgen dat het product volledig door de huid wordt opgenomen. Het geeft een beetje een vreemd gevoel te weten dat je een naald in je huid hebt, maar pijn doet het helemaal niet. Daarvoor is het naaldje veel te fijn. De behandeling duurt hooguit vijf tot tien minuten. Zelfs indien je een zeer lage pijngrens en een fobie voor naalden hebt, is carboxytherapie een aangewezen methode om wallen en donkere kringen onder de ogen te verwijderen.

Wallen verwijderen met carboxytherapie Resultaten

In veel gevallen zijn de wallen en donkere kringen na één carboxytherapie behandeling al verdwenen. Bij hardnekkige wallen en donkere kringen zijn soms twee tot drie sessies nodig. De dag zelf zijn er geen wondjes of blauwe plekken zichtbaar. De volgende dag zal de huid rond je ogen echter rood en opgezwollen zijn en bij het aanraken pijnlijk aanvoelen. Deze nevenverschijnselen blijven ongeveer drie dagen aanhouden. De rood heid en zwellingen kan je echter voor een groot stuk verminderen en camoufleren met het UMO Eye Mask en Eye Candy Trio van ColoreScience.

Hoeveel kost carboxytherapie?

In de meeste gevallen behandelt carboxytherapie het hele gezicht (hals en décolleté). Dit kost 300 . Een lokale behandeling voor wallen en donkere kringen onder de ogen kost 120 . In mijn ogen een kleine prijs om wallen en donkere kringen onder de ogen volledig te verwijderen. Na een behandeling carboxytherapie moet je trouwens geen geld meer uitgeven aan dure crèmes tegen wallen en donkere kringen onder de ogen.

Waar kan je jouw donkere kringen en wallen met carboxytherapie laten verwijderen?

Wij hebben de behandeling uitgetest bij Estheomed in Hulste (nabij Kortrijk). Meer informatie over carboxytherapie vind je op de website www.estheomed.be.

Wallen en donkere kringen verwijderen

Wallen en donkere kringen: In deze serie artikelen krijg je niet alleen gezondheids- en voedingsadvies om wallen en donkere kringen rond de ogen te verwijderen, we hebben ook verschillende producten en behandelingen uitgetest die wallen en donkere kringen rond de ogen camoufleren en verwijderen, waaronder Colorescience Eye Candy Trio en UMO Eye Mask.
Gerelateerde artikelen
Lachrimpels rond de mond verwijderen met carboxytherapieLachrimpels rond de mond verwijderen met carboxytherapieEen uitgesproken nasolabiale plooi en lachrimpels rond de mond kan je gemakkelijk laten verwijderen met behulp van carbo…
Donkere kringen en wallen wegwerken met UMO gelpadsDonkere kringen en wallen wegwerken met UMO gelpadsWallen en donkere kringen kan je efficiënt wergwerken met de gelpads van UMO. Deze zelfklevende patches doen een beroep…
Kringen onder de ogen laten verwijderen, hoe?Kringen onder de ogen laten verwijderen, hoe?Donkere kringen onder je ogen. Hoe verwijder je die? Als je last hebt van donkere kringen onder je ogen, wil je daar mee…
Last van wallen? Verminder ze met smoothiesLast van wallen? Verminder ze met smoothiesHeb je last van wallen en donkere kringen onder de ogen? Hebben de vele feestjes hun gevolgen voor de huid? Gelukkig kan…
Donkere kringen onder je ogen, wat doe je er aan?Donkere kringen onder je ogen, wat doe je er aan?Donkere kringen onder de ogen zijn voor veel mensen een storende factor. Ze zien er niet fris en uitgeslapen uit, wat ku…

Reageer op het artikel "Wallen en donkere kringen verwijderen met carboxytherapie"

Reacties

Carina, 05-11-2016 17:06 #7
Beste,
Het artikel is reeds een aantal jaren oud, wordt die techniek nog gebruikt? en wat zijn de kosten op dit moment?

Vriendelijke groeten
Carina

Jordy, 22-09-2015 21:59 #6
Mensen met ervaring in deze behandeling? Daar zou ik graag wat meningen van willen horen. Wellicht is deze behandeling wat voor mij, last van vocht/vet onder mijn ogen.

Joop, 16-03-2015 16:40 #5
Weet iemand waar je dit kan laten doen, en misschien wat meer informatie erover geven. Zijn er ook mensen die deze behandeling hebben gedaan, daar zou ik graag de ervaringen van horen. Ikzelf heb erg blauwe kringen rond mijn ogen, waar ik graag vanaf zou willen. Iemand tips?

Agnes, 14-07-2012 11:02 #4
Hallo, mijn man heeft dikke wallen wallen vermoedelijk vocht en vet, kunnen die door middel van injecties verwijderd worden?

Jetty, 19-03-2012 11:05 #3
Ik heb veel vocht onder de ogen, wat kan ik daar aan doen? Gaat het vocht ook weg met carboxytherapie?

Mabe (infoteur), 28-11-2011 08:25 #2
Als je eenmaal zo'n behandeling hebt laten doen voor donkere kringen onder je ogen, hoe lang is het effect dan zichtbaar? Moet je zo'n herhaling iedere 6 maanden/jaar/of andere periode lten herhalen?

Unicum, 06-02-2010 23:11 #1
Amerikaanse artsen waarschuwen je niet te laten inspuiten met carboxytherapie of met mesotherapie. Er is geen bewijs voor de veiligheid en effectiviteit. Op de site van de Physicians Coalition for Injectable Safety vind je up-to-date informatie over de veiligheid van injectables.

Infoteur: Avalon
Subrubriek: Beauty
Reacties: 7
Schrijf mee!