InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Valentijns Beauty stappenplan voor diva's

Valentijns Beauty stappenplan voor diva's

Valentijns Beauty stappenplan voor diva's Valentijnsdag is dé dag waarop je er op je mooist uit wilt zien. Met dit Valentijns Beauty stappenplan straal je op die speciale dag als de liefde zelf...Dus laat de diva in jezelf los met rode lippen, goudpoeders én.. goud- of zilverglanzende pretlenzen!

Stap 1
Bloedsomloop stimuleren en jezelf vertroetelen

Beauty begint van binnenuit. Ofwel, bij een goede bloedsomloop. De doorbloeding van je huid tovert zo'n net-echte 'verliefdheidsblos' op je wangen en geeft een ware energieboost. Bovendien is het fijn, dus goed voor je stemming - en dat zie je. Dus op naar de sauna of hammam. Sta je eenmaal buiten, dan is het meteen stralen geblazen!

Tip: bij het wellnesscentrum kun je er een uitgebreid verwendagje van maken. In de winterse tijden voor Valentijn, bieden veel wellnesscentra tegenwoordig ook weerstandverhogende behandelingen aan. Volgens deskundigen helpt dit écht om je te wapenen tegen die onflatteuze griep (rode oogjes, loopneus). Drie vliegen in één klap dus.

Stap 2
Energie voor je gezicht

Tijd om je gezicht voor te bereiden op een schitterende makeup. En wel met een dagcrème waar de energie al vanaf spat. Die vind je bijvoorbeeld bij Lancôme of Biotherm, of als het budget het niet toelaat om al te veel te splashen bij Nivea Visage. Zie je op het potje kreten als 'energie' en 'lichtweerkaatsende deeltjes', dan zit je goed.

Stap 3
De makeupbasis

Gebruik zo min mogelijk foundation, want dat neemt de natuurlijke glow van je huid weg. Een zogenaamde primer (Biotherm, MAC) is geschikt om je gezicht te effenen en van extra gloed te voorzien, zodat je sowieso minder makeup nodig hebt. Werk alleen eventuele oneffenheidjes weg met een camouflagestick en poeder je gezicht lichtjes af met transparante poeder. Last van vervelende donkere schaduwen in je gezicht, zoals kringen of vlekkerigheid? Visagistentruc: witte poeder licht die schaduwdelen heel geraffineerd op. Of kies perzikkleurige poeder, voor een huid die straalt van gezondheid. Dat is ook erg geschikt om de oudere huid jonger te laten ogen (poeders bij T. LeClerc).

Stap 4
Leef je uit

Leef je uit met Valentijnskleur nummer één: rood! Geef je wangen een frisrood of rozerood blosje. Roodtinten flatteren, en geven je een gezond uiterlijk. Volgens wetenschappers is een blosje een onvervalst biologisch loksignaal.. need we say more? Ook voor je lippen heeft rood sterrenkwaliteit. Is een dekkende rode lipstick je een beetje té? Kies dan voor frisrode lipgloss. Ben je van plan andere lippen te kussen? Dan heeft onder andere Max Factor met Lipfinity een rode lipkleur voor je gemaakt die écht alleen op jouw lippen blijft zitten, wat je ook doet.. en dat urenlang!

Stap 5
Fonkelende ogen

Stralende ogen zijn blikvangers. Die krijg je met een goudkleurige oogschaduw, die je over je hele bewegende ooglid aanbrengt. Durf je nog verder te gaan? Op naar de contactlensspecialist of online bestellen: Freshlook Radiance lenzen (Ciba Vision) geven je ogen.. een geraffineerde goud- of zilverglans. Spectaculair!

Stap 6
Glansrol voor je lichaam

Dit is een bewerking van een artikel dat ik eerder schreef voor Celebrity Magazine
© 2010 - 2017 Mariawrites, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Valentijns Beauty stappenplan voor diva's"

Infoteur: Mariawrites
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!