InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Zuurstofbehandeling tegen rimpels, werkt het?

Zuurstofbehandeling tegen rimpels, werkt het?

Zuurstofbehandeling tegen rimpels, werkt het? Zuurstofbehandeling of O2 voor de huid, of oxygen therapie, is de nieuwste trend op het gebied van rimpels bestrijding. Sinds bekend is geworden dat Madonna met zuurstofbehandelingen haar huid jong en strak weet te houden en haar rimpels met deze behandeling tegen gaat, is deze antirimpel behandeling razendsnel in populariteit toegenomen. Hoe werkt het? Een O2 zuurstofbehandeling voor de huid wordt officieel oxygen therapie genoemd. Met een soort druk-injectie (ook wel osmotische druk genoemd) wordt zuurstof onder druk op de huid gespoten, wat overigens geheel pijnloos is. Het is zelfs een zeer prettig gevoel. De huid wordt als het ware diep gereinigd maar ook wordt de buitenste huidlaag, die voornamelijk uit dode huidcellen bestaat, weggepoetst. Zuurstof en andere werkzame stoffen die in serums zitten dringen door deze behandeling in dieper gelegen huidlagen van het gezicht door en geven de huid daardoor een enorm oppepper. Met een jeugdig uiterlijk, een strakkere huid en minder rimpels tot gevolg. Behandelaars claimen dat deze behandeling geschikt is voor alle huidtypes, voor man en vrouw en dat het ook een positief effect heeft op huid met acne of littekens, rosacea en striae.

Zuurstofbehandeling ondergaan, hoe voelt dat?

Als u een zuurstofbehandeling van de huid ondergaat wordt uw gezichtshuid eerst goed en met zorg gereinigd. Dit is een zeer ontspannende behandeling. Na de reiniging van de huid wordt er serum op de huid aangebracht. Dit serum bevat bepaalde stoffen, zoals vochtbindende stoffen, vitaminen waaronder vitaminen C en plantaardige hormonen. Vervolgens worden deze werkzame stoffen met een pijnloze hoge druk behandeling dieper in de huid aangebracht. Met deze behandelingen worden de levende cellen bereikt. Na de behandeling ziet de huid er jonger en mooier uit. Fris en stralend en strakker. Vandaar dat veel vrouwen kiezen voor deze behandeling. Ze zien er na afloop jonger uit. Toch wordt de zuurstofbehandeling ook door mannen steeds vaker ondergaan. Het is heerlijk ontspannend en rimpels vallen minder op of verdwijnen helemaal.

O2 behandeling. Helpt het echt tegen rimpels?

Ook dermatologen werken met druk om medicinale stoffen dieper in de huid aan te brengen. Het is dus inderdaad mogelijk om werkzame stoffen door middel van druk in de huid aan te brengen. Of het inbrengen van zuurstof in de huid tegen rimpels helpt, is discutabel, maar Madonna zweert erbij en vele beroemdheden met haar. Is de werking van zuurstofbehandeling voor de huid wetenschappelijk bewezen? Er is nog onvoldoende wetenschappelijk onderzoek naar gedaan om dit te bewijzen. De ervaringen van mensen die de behandeling ondergaan, is echter zeer positief. Het wordt vooral als tijdelijke jeugdige boost gezien, vlak voor een optreden of vlak voor een feest. Na de behandeling ziet de huid er namelijk enkele dagen stralend en jeugdig uit maar het effect is niet langdurig blijvend, zoals een facelift.

Rimpels voorkomen, wat is belangrijk?

Iedereen krijgt vroeg of laat rimpels. Er komt een flink stuk genetische aanleg bij kijken waardoor bepaald wordt wanneer u zichtbaar begint te verouderen, maar de meeste mensen beginnen het zeer jeugdige uiterlijk te verliezen tussen het twintigste en dertigste levensjaar. Vanaf het dertigste levensjaar tot het veertigste veroudert de mens snel en vanaf het veertigste gaat het nog sneller. Er zijn echter wel degelijk omstandigheden die het proces van veroudering van de huid versnellen of vertragen.
  • Om rimpels te voorkomen is het belangrijk dat u veel zonlicht probeert te vermijden.
  • Rokers zien er vroeg grauw en ouder uit. Rokers krijgen echt eerder rimpels dan niet rokers.
  • Gezonde voeding, waarbij vers fruit en verse groenten en vette vissoorten erg belangrijk zijn, hebben een positief effect op de huid.
  • Regelmatig bewegen heeft een positieve invloed op de doorbloeding van de huid
  • Frisse lucht heeft een positief effect op de huid
  • Leef een gezond leven en probeer ongezonde voeding, alcohol, rook, te droge lucht en luchtverontreiniging te vermijden

Lees verder

© 2010 - 2014 Kisses, gepubliceerd in Beauty (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde links
Reverta Anti-rimpelcreme.
Gerelateerde artikelen
Crystal Clear Oxygen - Ervaringen en resultatenFilmsterren en tv-persoonlijkheden in binnen- en buitenland zweren bij een eenmalige Crystal Clear Oxygen schoonheidsbeh…
Crystal Clear - Schoonheidsgeheim van de sterrenCrystal Clear behoort tot de favoriete schoonheidsbehandelingen van de sterren. Niemand minder dan Madonna, Gwyneth Palt…
O2 Intraceuticals: Zuurstofbehandeling tegen huidverouderingDe zuurstofbehandeling O2 Intraceuticals is het geheim waarmee Madonna huidveroudering tegengaat. Hierbij worden naast z…
Rimpels voorkomen met het juiste etenRimpels voorkomen met het juiste etenEr zijn maar weinig mensen die echt blij zijn met de rimpels die ze krijgen. Er wordt dan ook heel wat afgesmeerd om maa…
Plastische chirurgie verworven afwijkingenPlastische chirurgie verworven afwijkingenVerworven afwijkingen, afwijkingen waar we niet mee geboren zijn. Chirurgie om er voor te zorgen dat we er mooier uitzie…
Bronnen en referenties
  • Beauty.blog
  • Beautynieuws.nl

Reageer op het artikel "Zuurstofbehandeling tegen rimpels, werkt het?"

Reacties

Sies Schuurs, 20-02-2011 13:21 #2
Zou ik zo'n apperaat zelf kunnen kopen zodat ik het thuis bij mezelf kan gebruiken wanneer ik het wil! Ik bedoel die zuurstofbehandeling.

Karin van Essen, 30-09-2010 20:51 #1
Graag zou ik adressen van U ontvangen over waar deze behandelingen gedaan worden en wat de kosten zijn.

Infoteur: Kisses
Subrubriek: Beauty
Reacties: 2
Schrijf mee!