InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Wat kost een cosmetische operatie?

Wat kost een cosmetische operatie?

Wat kost een cosmetische operatie? Bij plastische chirurgie denken wij vaak aan vrouwen die hun uiterlijk verder willen verfraaien zonder enige noodzaak, het is echter meer dan dat. Een aangeboren afwijking of een later verkregen verminking kan ook met plastische chirurgie verholpen worden. Volgens wikipedia heet deze specialisatie officieel "plastische, reconstructieve- en handchirurgie". Deze specialisatie is het eerst toegepast in 1816 door de Engelse Joseph Constantine Carpue. De kennis had hij afgekeken van een methode uit India die eeuwen eerder werd toegepast. Plastische chirurgie wordt niet alleen gebruikt om het uiterlijk verder te verfraaien, maar het kan ook noodzakelijk zijn door aangeboren afwijkingen of door verminkingen door oorlogshandelingen. Ook door een ziekte kan een cosmetische operatie noodzakelijk zijn. Sommige ingrepen vergen een opname, maar steeds meer behandelingen kunnen poliklinisch afgehandeld worden.

Welke vormen van plastische chirurgie zijn er?

Er zijn ruwweg vier vormen te onderscheiden, namelijk:
  • Reconstructieve chirurgie
  • Esthetische chirurgie
  • Algemene plastische chirurgie
  • Kinder plastische chirurgie

De reconstructieve variant wordt gebruikt om tot herstel over te gaan. Bijvoorbeeld door kanker kan het noodzakelijk zijn om een deel van de kaak te vervangen. Door middel van een reconstructieve operatie proberen ze het aangezicht zoveel mogelijk weer naar de oude vorm terug te brengen. Een esthetische operatie is een ingreep ter verfraaiing van het uiterlijk, zonder dat er sprake is van verminking. Onder algemene plastische chirurgie vallen ingrepen zoals een buikwandcorrectie. Kinder chirurgie is voornamelijk bedoeld om afwijkingen bij de geboorte te corrigeren.

Wat kost een neuscorrectie?

De neus is een onderdeel van het gezicht waarbij een afwijking erg opvalt. Een te grote neus of een kromme neus kunt u verhelpen met een neuscorrectie. Een neuscorrectie hoeft niet altijd een cosmetische doeleinde hebben. Een niet correcte neus kan leiden tot ongemakken, zoals verstoppingen. Een neuscorrectie blijkt een zeer complexe ingreep te zijn in vergelijking met andere plastische ingrepen. De kosten kunnen verschillen per kliniek, maar een neuscorrectie kost ongeveer tussen de 1.800 en 4.200. De prijs is hoog indien er implantaten noodzakelijk zijn. Een correctie van de neusbrug kost ongeveer 1.900.

Wat kost een ooglidcorrectie?

Een dergelijke plastische operatie is over het algemeen een kleine ingreep die uw aangezicht ingrijpend kan wijzigen. Er zijn twee soorten ingrepen die onder de noemer ooglidcorrectie vallen, namelijk bovenooglidcorrectie en onderooglidcorrectie. De kosten voor een ooglidcorrectie bedragen tussen de 1.000 en 2.100. De kosten verschillen per soort ingreep.

Wat kost een buikwandcorrectie?

Door de verbetering van de technieken is deze ingreep minder ingrijpend geworden in vergelijking met vroeger. Een traditionele narcose is bijvoorbeeld niet meer noodzakelijk. Door een nieuwe infiltratietechniek gaat er ook minder bloed verloren, waardoor het herstelproces ook minder tijd vergt. De kosten van een buikwandcorrectie bedragen ongeveer tussen de 2.000 en 4.000.

Wat kost een oorcorrectie?

Ook oren kunt u laten corrigeren. Hierbij kan het gaan uit uitstaande oren, maar bijvoorbeeld ook om het reconstrueren van de oorlellen. De kosten voor een oorcorrectie bedragen ongeveer tussen de 300 en 1.900.

In onderstaand overzicht treft u nog een aantal indicaties aan van kosten van plastische ingrepen:
  • Wat kost een wenkbrauwlift?: 2.600 - 3.000
  • Wat kost een verkleining van de lippen?: 1.200 - 1.400 per lip
  • Wat kost een borstvergroting?: 2.000 - 5.200
  • Wat kost een versteviging van de billen?: 3.400 4.800
© 2010 - 2014 Esmee, gepubliceerd in Beauty (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Wat kost een cosmetische operatie?"

Reactie

Jopie, 01-09-2013 18:49 #1
Ik ben 40 jaar en heb nog steeds babyvet onder aan mijn kin. Kan dat weggehaald worden en wat kost dat? Wie is de arts die dat doet en hoe zijn zijn papieren?

Infoteur: Esmee
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!