InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Dermaroller - Ervaringen en resultaten

Dermaroller - Ervaringen en resultaten

Dermaroller is een compact toestel voor thuisgebruik dat aangewezen is om de huid van het gezicht te verstevigen, de productie van collageen te stimuleren en rimpels te verminderen en te voorkomen. Verschillende plastische chirurgen raden Dermaroller aan om huidveroudering te vertragen. Wij waren nieuwsgierig naar de resultaten en hebben het apparaat daarom voor u uitgetest. Hieronder vindt u onze ervaringen.

Wat is Dermaroller?

Dermaroller is een klein apparaat dat over het gezicht moet worden gerold. Het apparaat bevat minuscule naaldjes (0,2 millimeter voor thuisgebruik tot 1 voor professioneel gebruik) die de huid opperhuid perforeren. Ons eigen herstellingsmechanisme gaat deze onzichtbare gaatjes in de huid onmiddellijk opvullen door meer collageen aan te maken. De gaatjes zorgen er ook voor dat onze gezichtscrèmes beter door de huid worden opgenomen. Voor het lichaam is Dermaroller niet geschikt. Daarvoor bestaat er een ander apparaat, de Beauty Mouse.

Behandeling

Tijdens de eerste weken mag Dermaroller maximum twee keer per week worden gebruikt. De huid heeft immers tijd nodig om zich aan deze behandeling aan te passen. Nadien mag u Dermaroller zo vaak gebruiken als u zelf wilt.

De fabrikanten waarschuwen echter wel voor rode plekken indien het gebruik van Dermaroller overmatig is. Deze roodheid verdwijnt in de meeste gevallen al na enkele uren. Dermaroller mag niet gebruikt worden op de slijmvliezen, de ogen en op een probleemhuid (acné, eczema, …). Raadpleeg in geval van twijfel een dermatoloog.

Hoe moet u Dermaroller gebruiken?

Reinig uw huid alvorens Dermaroller te gebruiken, anders brengt het apparaat ook vuil en microben in de huid. Om een evenwichtig behandelingspatroon te bekomen, doet u er goed aan telkens dezelfde rolbewegingen uit te voeren. Het beste is om twee tot drie keer in elke richting over elk stukje huid te rollen (twee keer horizontaal, twee keer verticaal en twee keer per diagonale richting). Breng meteen na de behandeling uw crème aan, want na enkele minuten sluiten de gaatjes in uw huid opnieuw.

Reiniging van Dermaroller

Dermaroller moet na elk gebruik gesteriliseerd en gereinigd worden. Dermaroller heeft hiervoor een speciaal product op de markt gebracht dat apart moet worden aangekocht (Roller Cleaner). U kunt hier echter ook andere middelen voor gebruiken. Chemische ontsmettingsmiddelen en huishoudproducten kunnen Dermaroller echter beschadigen.

Alvorens Dermaroller met Roller Cleaner te ontsmetten, moet u het eerst even onder heet water van de kraan houden. Plaats Dermaroller daarna opnieuw in zijn verpakking.

Dermaroller blijft ongeveer één jaar lang bruikbaar. Na ongeveer een jaar zullen de naalden minder scherp worden en zal Dermaroller minder efficiënt zijn.

Onze ervaringen en resultaten

Wij hebben Dermaroller voor thuisgebruik (0,2 millimeter) een jaar lang uitgeprobeerd; we hebben dus een goed beeld gekregen van de resultaten. Dit zijn onze ervaringen:

Al na het eerste gebruik zijn de resultaten onmiddellijk voelbaar en zichtbaar. De huid is nog niet aan de naaldenprikken gewend en reageert door zich op te spannen. De huid voelt meteen een stuk steviger aan. Door de minuscule prikjes wordt de huid trouwens wat rozig waardoor het lijkt dat de wangen een gezonde blos vertonen. De prikjes zijn trouwens helemaal niet pijnlijk. De naaldjes zijn zo klein dat ze nauwelijks zichtbaar zijn; zelfs mensen met een fobie voor naalden kunnen Dermaroller zonder problemen gebruiken.

De ochtend nadien voelt de huid van het gezicht gevoelig aan. Het aanbrengen van een dagcrème prikt een klein beetje wat betekent dat de huid nog niet helemaal hersteld is. Onaangenaam kunt u dit echter niet noemen. De prikkeling is de volgende dag trouwens al verdwenen.

Het blijkt primordiaal de Dermaroller goed te reinigen na elk gebruik. Wij hebben dat enkele malen niet gedaan en dat resulteerde keer op keer in puistjes op het behandelde gebied.

Bij de daaropvolgende behandelingen met Dermaroller blijven de resultaten aanhouden. Na enkele weken is het opspannende effect en de gezonde blos echter verdwenen. Het lijkt alsof de huid Dermaroller nu gewoon is en niet meer reageert. We blijven de behandelingen voortzetten à rato van minimum drie behandelingen per week met het idee dat Dermaroller misschien kan helpen om huidveroudering te voorkomen. Na één jaar gebruik is de huid van het gezicht er echter niet mooier en jonger op geworden. Integendeel. De huid is zelfs duidelijk verouderd en slapper geworden.

Conclusie

De resultaten wat betreft het voorkomen van huidveroudering zijn onzichtbaar. Als Dermaroller al werkt, dan is het in ieder geval heel weinig. Reken er niet op om rimpels en huidverslapping te verminderen met dit apparaat. Langs de andere kant, Dermaroller is bijzonder gemakkelijk in gebruik en een behandeling neemt slechts een minuutje in beslag. Slecht zal u er waarschijnlijk niet mee doen, maar verwacht er zeker geen mirakels van. Mogelijk werkt een professionele Dermaroller met langere naalden beter.
Gerelateerde artikelen
Inspuitingen met hyaluronzuur - Ervaringen en resultatenInspuitingen met hyaluronzuur - Ervaringen en resultatenCrèmes met hyaluronzuur zijn erg in de laatste tijd. Ze beloven een goed gehydrateerde en volle huid die rimpels geen ka…
Elos Skin Tightening - Ervaringen en resultatenElos Skin Tightening - Ervaringen en resultatenHuidverslapping uit zich met de jaren wanneer het onderhuids bindweefsel zijn elasticiteit verliest. Crèmes zijn vaak on…
De 'huidhoudelijke' reinigingDe 'huidhoudelijke' reinigingMet een laatste stuiptrekkingen van de winter zijn we al weer bezig met het voorjaar en daar hoort bij dat de ramen open…
Meso-fill - Ervaringen en resultatenMeso-fill is een combinatie van hyaluronzuur, aminozuren, mineralen, oligo-elementen en vitaminen die onder de rimpels w…
Cellulift endermologie - Ervaringen en resultatenCellulift van Elysée Electro is een massageapparaat dat cellulitis helpt te verminderen en te verwijderen. De activiteit…

Reageer op het artikel "Dermaroller - Ervaringen en resultaten"

Reacties

Sheila, 21-01-2016 23:21 #8
Ik gebruik de 0,5mm sinds 3weken en bij mij werkt het!
heb sinds m'n 16e last van acne (ben nu 30)afgelopen paar jaar is het vooral heftig tijdens de maandelijkse periode, en heb hier best wat littekens aan overgehouden.
Eerste keer rollen deed het echt pijn en ik en ik werd zo rood als een kreeft. (ik deed het 's avonds voor het slapen gaan.Ik had bij de roller twee serums erbij gehaald waarvan ik 1 achteraf op smeerde.
de dag erna had ik een rode gloed op mn wang(alsof ik een beetje blushe op had gedaan) en de T-zone zag er wat geirriteerder uit, er waren ook momenten dat het erg jeukte… moest echt mn best doen om niet aan mn gezicht te zitten. Het voelde al wel wat gladder aan, alsof ik net gescrubbed had.
twee dagen later heb ik weer gerold en het voelde toen al minder heftig aan vergeleken met de eerste keer.
Dit heb ik gemiddeld om de 3dagen herhaald.
sommige dagen zag mn gezicht er wat roder uit dan andere keren maar sinds afgelopen week zag ik echt dat mn huid egaler was!
Littekens zijn minder zichtbaar en het straalt, in de tussentijd ook geen last meer gehad van puistjes.
Ik ben er heel blij mee en ik ga er ook zeker mee door!
Je moet het even volhouden en de eerste week vooral heb je het idee dat je als een tomaat bij loopt… maar bij mij is na 3weken al duidelijk verschil te zien.m'n omgeving ziet ook verschil en ik krijg hier complimenten over!
Ik raad het iedereen aan!

Sjoerd, 30-04-2014 23:39 #7
Het is bewezen dat naalden van 0,2 mm niet helpen omdat er dan geen collageen aangemaakt wordt, dus dit artikel is waardeloos.

Ruut, 31-05-2013 11:58 #6
Ik heb inmiddels 1,5 jaar ervaring met dermarollers. Ik ben begonnen bij een huidtherapeut met 2 behandelingen van 1mm diep. Dit vond ik te duur dus ben thuis doorgegaan met rollers van e-bay. Zowel 1,5mm en 0,5 mm. Die van 0,5 mm kan ik gerust 1 keer per 2 weken gebruiken. Mijn littekens op mijn wangen (van acne) zijn drastisch verminderd, mijn huid ziet er gezonder uit en rimpeltjes vervagen een klein beetje. Het effect op rimpels vind ik zelf erg tegenvallen. Voor acnelittekens dus zeker een aanrader! Ik zou er vooral niet te veel geld aan uitgeven. Huidspecialisten zeggen dat je de rollers weg moet gooien maar ik gebruik zelf altijd dezelfde, voor hen is het gewoon een verkooptruc.

Mariëlle, 11-02-2013 17:08 #5
Logisch dat de Dermaroller niet werkt. De Dermaroller hoor je niet thuis te gebruiken zonder de uitleg, informatie en begeleiding van een specialist. Dan zie ik de reacties van klanten hieronder, en ik schrik hier enorm van! Klanten horen Dermarollers niet zo te kunnen en mogen verkrijgen. Slechte Hygiëne kan tot grote problemen leiden evenals het niet weten hoe je moet behandelen. Met een stukje tekst wat je hierboven leest kan je geen behandelingen doen. Je maakt hiermee meer kapot als dat het goed doet. Al helemaal als je naalden koopt van 0, 5 tot 1mm. Deze worden in sommige salons niet eens gebruikt omdat het behoorlijk ver gaat en er zelfs in sommige gevallen verdoving aan te pas moet komen. Niet voor thuisgebruik dus! Stop mensen, met jullie huid onbegeleid stuk te maken. Dat een bedrijf ze zo los verkoopt is uitermate slecht en toont absoluut geen professionaliteit.

Ik zie in het bericht ook staan dat de rollers enkele malen niet schoon gemaakt zijn, dus je rolt de vieze bacteriën de huid in. Ik vraag me af of jullie ook de roller op verschillende personen gebruiken? Als je een artikel wilt schrijven onder de naam mens en gezondheid moet je het goed doen en goede adviezen geven, anders gaat die gezondheid niet op. SCHANDALIG!

Deniz, 14-01-2013 16:24 #4
Dames,

Waar kan ik het beste bestellen. Ik zie zoveel verschillende rollers.

Lisa, 24-09-2011 10:31 #3
Ik heb ook de dermaroller aangeschaft via prettyskin. Ik heb ook een serum van dead sea premier erbij besteld en ik moet zeggen ik gebruik het nu een paar maanden en zie echt een verbetering van mijn huid. Al het geld dat ik in de loop der jaren heb uitgegeven in de schoonheids-salon hebben mij niet het resultaat gegeven dat ik nu wel met de prettyskin dermaroller heb. Ben zeer content :-)))

Kim, 05-06-2011 11:51 #2
Ik heb maanden naalden gebruikt van 0.3 mm en geen resultaat gezien. Vervolgens heb ik de naalden 0,5 en 1,0 mm gekocht bij prettyskin dermaroller en meteen zag ik een enorme verschil. Het klopt dus wat de prettyskin dermaroller beweert, je hebt inderdaad naalden nodig van vanaf 0,5 mm om resultaat te zien

Shari, 03-05-2011 20:47 #1
Op de site van pretty skin dermaroller, stond dat je ook dermaroller moet aanschaffen met naalden van minimaal 0,5 mm, want anders zie je het resultaat niet.

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 23-09-2010
Subrubriek: Beauty
Reacties: 8
Schrijf mee!