InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Tips om je nagels lang mooi gelakt te houden

Tips om je nagels lang mooi gelakt te houden

Tips om je nagels lang mooi gelakt te houden Om gek van te worden! Heb je eindelijk je nagels mooi gelakt, bladdert het na een paar uur alweer af. Eigenlijk kan je opnieuw beginnen want half gelakte nagels geven gelijk een onverzorgd uiterlijk voor je handen. Er zijn verschillende factoren die een rol kunnen spelen in het snel lelijk worden van de nagellak. Vaak wordt gedacht dat het aan de kwaliteit van de lak ligt maar meestal is de kwaliteit van het lakken veel bepalender. Hier zijn een aantal tips:

Begin met een goede basis

Al eerst is het belangrijk met een 'schoon doek' te beginnen. Verwijder oude nagellakresten met een goede nagellakremover zonder aceton. Dit omdat aceton de nagels kan beschadigen. Ook als je nog geen nagellak op hebt is het verstandig ze eerst te reinigen, het maakt de nagels namelijk vetvrij waardoor de lak beter zal hechten. Daarnaast is ook de vorm van de nagel belangrijk. Vijl de randen van je nagels zodat er geen scherpe hoekjes overblijven. Als je nagels gladde randen is het gemakkelijker ze mooi te lakken.

Nagelriemen

Als je nagelriemen hebt die je nagels grotendeels overlappen kan je ze een beetje zacht maken met een handcrème. Als het lukt kan je ze met een bokkenpootje een beetje terugduwen. Wees alleen voorzichtig! Als je dit te ruw doet worden je nagelriemen alleen maar opvallender. Duw je nagelriemen ook zeker niet te ver, het is niet de bedoeling dat ze helemaal verdwijnen. Nagelriemen hebben namelijk de functie om vuil weg te houden van de nagelmatrix. Als je teveel nagelriem weghaalt zal het lichaam als reactie hierop alleen maar meer nagelriem aanmaken.

De base-coat

Als je groeven in je nagels hebt kan een base-coat helpen met het glad maken van je nagels. Dit zorgt voor een mooier eindresultaat en langer behoud van je nagellak. Ook als je van plan bent een donkere kleur op je nagels te lakken is het verstandig een base-coat te gebruiken. Dit om verkleuring aan de nagels te voorkomen.

Lakken maar!

Als de base-coat helemaal gedroogd is kan je beginnen met lakken. Begin met een heel dun laagje. Dit doe je door het kwastje even af te vegen aan de rand van het flesje. Wacht tot dit laagje helemaal gedroogd is voordat je met een volgende begint. Door meerdere dunne laagjes te lakken zal je nagellak veel beter op zijn plek blijven. Doordat je tussen de laagjes steeds moet wachten tot het opgedroogd is zal het lakken best wat tijd in beslag nemen, houd hier dus rekening mee voordat je begint met lakken. Het helemaal drogen van één laagje duurt bij de meeste soorten nagellak wel 10 minuten!

De topcoat

Als je nagels de gewenste kleur hebben kan je het afmaken met een laagje transparante lak. Deze beschermt de nagellak en kan voor meer glans zorgen.

Veel succes!
© 2010 - 2017 Espi, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Tips om je nagels lang mooi gelakt te houden"

Infoteur: Espi
Gepubliceerd: 20-10-2010
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!