InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Verwijder uw rimpels met lasertherapie

Verwijder uw rimpels met lasertherapie

Verwijder uw rimpels met lasertherapie Rimpels verwijderen is nog nooit zo gemakkelijk geweest. Eén van de beste methodes om dit te doen is via lasertherapie. Naargelang uw budget en uw behoeften bestaan er verschillende soorten behandelingen.

Wat is lasertherapie?

Laser staat voor Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation. Bij deze behandeling wordt er een zuivere vorm van lichtenergie opgewekt in een proces waarbij elektronen worden gestimuleerd in het vrijmaken van fotonen (lichtdeeltjes). Dit licht is opgebouwd uit maar één golflengte. Deze golflengten worden bepaald door de elektronen in het laser-medium. Dit medium kan een gas zijn (Argon of kooldioxide), een vloeistof (verf) of een vaste stof (robijn, alexandriet). Typisch voor de laser is dat de lichtbundels parallel lopen en dus niet divergeren zoals bij andere lichtbronnen het geval is.

Sinds de jaren tachtig wordt lasertherapie in de dermatologie gebruikt om verschillende problemen aan te pakken: definitieve ontharing, verwijderen van littekens en tatoeages etc.

Drie manieren om rimpels te verwijderen

Niet-invasieve lasertherapie
Zowel V Beam, N Lite als V Star behoren tot het type van de niet-invasieve lasertherapie. Door de laser worden de kleinste bloedvaatjes lek geschoten waardoor stoffen die de aanmaak van bindweefsel en collageen bevorderen vrijkomen.

Ze zijn minder krachtig dan de andere lasers en zijn dus vooral geschikt om fijne tot middelfijne rimpels rond de mond te behandelen. Daar staat tegenover dat er vrijwel geen bijwerkingen zijn. Het gezicht is onmiddellijk na de behandeling weer toonbaar.

Het effect van de therapie houdt tot één jaar aan.

Prijs: ongeveer 125 euro per zone en 375 euro voor het hele gezicht.

Sinds kort kunt u ook zelf uw huid met een laser behandelen. Het gaat om de Laser Lift van Rio. Dit apparaat gebruikt stralen van een lage intensiteit (LLLT) om de aanmaak van collageen in de huid te stimuleren. Bij het behoud van een rimpelloze huid is dit zeker een hulpmiddel, maar de resultaten op het vlak van rimpelverwijdering zijn weinig spectaculair.

Semi-invasieve lasertherapie
Dit zijn lasers van het type CO2 resurfacing of Fraxel. Met dit soort laser wordt de opperhuid laagsgewijs verdampt.

Slechts twintig procent van het huidoppervlak moet worden behandeld. De overige tachtig procent reageert op de microscopische wonden door collageen en bindweefsel aan te maken zodat ze de opgelopen schade kan herstellen. De bestaande bindweefselstrengen trekken zodanig samen dat de huid glad getrokken wordt. Ook onregelmatigheden zoals pigmentvlekken en littekens verdwijnen hierdoor.

Prijs: 1000 euro voor het gezicht en 250 euro voor de bovenlip. Minimum vijf behandelingen zijn nodig voor een goed resultaat.

Invasieve lasertherapie
De derde laser is deze van het type Erbium. Ze peelt de huid op submicroscopisch niveau en is dus vooral geschikt voor een sterk beschadigd en gerimpeld gezicht.

De behandeling is erg krachtig en het gezicht heeft minimum tien dagen nodig om te genezen. De roodheid kan zelfs verschillende maanden lang aanhouden.

Prijs: 800 euro voor de bovenlip of de oogomtrek, 1500 euro voor grotere zones en 2500 euro voor het gehele gezicht. Eén behandeling is voldoende om zelfs diepe rimpels te verwijderen.
© 2007 - 2014 Avalon, gepubliceerd in Beauty (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Rimpels in het gezicht verminderen; direct resultaatRimpels in het gezicht verminderen; direct resultaatRimpels... Vaak beginnen we pas met extra verzorging van de huid, als de rimpels inmiddels zichtbaar zijn. Tot je 28ste…
Huidveroudering voorkomenHuidveroudering voorkomenDe huid kan op allerlei manieren verouderen. Tegenwoordig zijn er veel mogelijkheden om huidveroudering tegen te gaan.
Rimpels tegengaan, wegwerken en oplossen kan met babyzalf!Rimpels tegengaan, wegwerken en oplossen kan met babyzalf!"Hoe geraak ik van mijn rimpels af?" zul je je wellicht afvragen. Een vraag die op de lippen ligt van heel wat vrouwen,…
Plastische chirurgie verworven afwijkingenPlastische chirurgie verworven afwijkingenVerworven afwijkingen, afwijkingen waar we niet mee geboren zijn. Chirurgie om er voor te zorgen dat we er mooier uitzie…
Huidverjonging en behandelmethodenHuidverjonging en behandelmethodenEen strakke huid zonder rimpels op later leeftijd is niet veel van ons gegund. Toch is huidverjonging, een strakke huid…

Reageer op het artikel "Verwijder uw rimpels met lasertherapie"

Infoteur: Avalon
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!