InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Het bananeneiland; dieet met bananen!

Het bananeneiland; dieet met bananen!

Het bananeneiland; dieet met bananen! Bananen zijn zeer gezond. Alle belangrijke vitaminen en mineralen zitten erin. Je moet er wel veel van eten om deze vitaminen in voldoende mate binnen te krijgen. Dat is geen probleem, je volgt gewoon het bananendieet. Het dieet zit eenvoudig in elkaar. Eet op een dag zoveel bananen als je wilt! De meeste mensen zullen tussen de 20 en 30 bananen eten. Je kunt jezelf een kuur opleggen van bananen door 12 dagen lang alleen maar bananen te eten, zoveel je kunt! Voor de meesten is dit niet een dieet om elke dag te doen. Het bananendieet is meer iets om eens per week te doen. Las een bananendag in. Zaterdag? Bananendag!
Bananenoogst
Bananenoogst

Inhoud:

Gedwongen monofruitdieet

In de Tweede Wereldoorlog waren de Japanners gelegerd op vele kleine eilandjes in de Stille Oceaan of Pacifische Oceaan. Deze eilandjes werden door de Amerikanen bevochten, één voor één. Niet alle eilandjes werden veroverd door de Amerikanen. Op sommige eilandjes is de oorlog gewoon voorbij gegaan. De soldaten werden opgehaald. Maar op één eilandje bleef één soldaat achter. Het verhaal gaat dat hij zich net aan de verkeerde kant van het eiland bevond toen de militairen per boot werden opgehaald. Deze Japanse militair heeft tot in de jaren ´90 op dit eilandje geleefd en hij hield zich in leven met bananen en kokosnoten! Hij durfde namelijk niet te zwemmen om vis te vangen. Op slechts twee natuurlijke en oergezonde voedingsmiddelen kon hij het 50 jaar uithouden. Hij overleed enkele jaren nadat hij was terug gekeerd in de drukke, voor hem onherkenbare, Japanse maatschappij. Zelfs het eten was in zijn ogen ongunstig veranderd, vandaar dat hij regelmatig bananen at na zijn terugkeer in de maatschappij.

Het 360 bananendieet

Tegenwoordig begint het bananendieet steeds populairder te worden, vooral onder liefhebbers van raw food. Yulia Tarbath, deed een bananendieet van maar liefst 12 dagen. Ze at in die tijd rond de 360 bananen. Verder dronk ze alleen water. Ze claimt dat ze mentaal scherper is geworden en over meer creativiteit beschikt door dit dieet. Er zit kalium en het aminozuur tryptofaan in bananen; dat zorgt voor een goed en positief gevoel. Verder zegt Tarbath dat ze een mooie huid heeft en haar candida en hoge bloeddrukproblemen zijn verdwenen, vooral door het bananendieet. Samen met haar man is ze holistische voedings- en rawfoodconsulent.

Wat is een monofruitdieet

Het bananendieet is ontstaan uit het monofruitdieet. Mono betekent ´één´. Dit dieet behelst dat je maar één soort fruit per dag eet, en voor de rest niks. Mensen kiezen het meest voor de banaan als monofruit. Een banaan stilt de honger erg goed; veel andere fruitsoorten zorgen voor een hongergevoel. Daarbij kan het eten van veel fruit zoals druiven en kersen leiden tot diarree. Banaan heeft dat nadeel niet.

Het bananenmeisje

In de V.S. was er eens een meisje dat leed aan anorexia en boulimia. Ze gebruikte veel recreatieve drugs. Waarschijnlijk lopen er honderdduizenden van zulke meisjes vandaag op de wereld rond. Maar dit meisje was anders. Ze ontmoette op een gegeven moment een oudere vrouw die een huid was die glom van gezondheid. De vrouw at mango´s, de een na de andere. Ze ondervroeg de vrouw en het bleek dat ze naar een arts was geweest die haar aanraadde om haar gebruikelijke eetpatroon te onderbreken door het eten van: alleen maar mango´s, twee weken lang! Het meisje was totaal verbaasd maar zag er wel iets in en probeerde het uit. De resultaten verbluften haar volkomen!

Diëten op mango´s, meloenen en banaan

Inmiddels heeft ze een aantal keer een monofruitdieet gevolgd, en voelt ze zich stukken beter als ervoor. Ze eet nu op sommige dagen meerdere fruitsoorten. Zo perst ze soms vier kilo sinaasappelen uit, eet een halve kilo dadels en een kilo tomaten. Dat is genoeg voor een dag. Nu noemt ze zich de rawfitbitch of het bananenmeisje. Rawfit is een woordspeling op ´raw food´ oftewel rauw voedsel. In het westen wordt het steeds populairder om tijdelijk of permanent over te schakelen op het het een van ongekookt en ongebakken voedsel. Bitch betekent ´teef´en deze vaak negatief gebruikte kwalificatie heeft ze als geuzennaam aangenomen; in het Nederlands zou haar naam rauwfitteef zijn. De rawfitbitch leeft soms nog steeds op een monofruitdieet bijvoorbeeld:
  • 12 dagen op mango´s,
  • 10 dagen op bananen,
  • 30 dagen op mono-maaltijden van alleen mango en watermeloen,
  • 8 dagen op meloenen,
  • 5 of meer dagen op bananensmoothies (banaan, bleekselderij en water).

Voordelen van het bananendieet

De rawfitbitch zegt dat je in het begin best even ziek kan worden van een bananendieet. Het is een soort detox; alle gifstoffen gaan uit je lichaam en dat maakt je soms tijdelijk lusteloos, vermoeid en gebroken. Maar als je het volhoudt zouden de volgende
Superbabe, bananenmeisje en rawfitbitch
Superbabe, bananenmeisje en rawfitbitch
gezondsheidsvoordelen te noteren zijn:
  • Verbeterde spijsvertering en stoelgang,
  • Heldere huid, wittere ogen, glimmend haar en sterkere nagels,
  • Meer energie en motivatie om te sporten,
  • Verhoogde mentale helderheid,
  • Overtollig vocht verdwijnt door het lichaam verlatende toxinen; er is geen vocht nodig deze vast te houden,
  • Geen behoefte aan stimulerende middelen zoals koffie,
  • Geen depressies,
  • Beter contact met de natuur, dieren en jezelf,
  • Drugsverslavingen worden overwonnen,
  • Je staat fris en met hernieuwde energie op in plaats van humeurig en lethargisch,
  • Acné en andere slechte huidcondities kunnen geheel veranderen,
  • Chronische vermoeidheid syndroom wordt overwonnen-

Op reis naar bananeneiland

In de V.S. is de uitdrukking ontstaan: ik ga 12 dagen naar een bananeneiland! Dat betekent dat je 12 dagen alleen maar bananen eet. De meningen over een uitje naar bananeneiland zijn verdeeld. Er zijn zeer positieve reacties en negatieve. De meeste mensen zullen hun bananendieet aanvullen door wat spinazie en boerenkool en in een bananensmoothie te mengen. Het idee om alleen maar bananen te eten schrikt mensen af. De schrijver van dit artikel heeft wel regelmatig slechts een klein schaaltje muesli als ontbijt gehad en verder 7 bananen op een dag gegeten. Als de avond aanbrak is het tijd voor een warme maaltijd. Dit halve bananendieet is makkelijk te volgen. Groot voordeel aan dit dieet is dat je de hele dag door kunt werken zonder tijd kwijt te zijn aan het bereiden van eten.
© 2014 Tom008, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Afvallen met banaanAfvallen met banaanDe banaan is zacht fruit met een zoete smaak, die niet alleen een hoge voedingswaarde bezit, maar het is ook een vrucht…
Wentelteefjes met kaneel en banaanWentelteefjes met kaneel en banaan. Een lekkere heerlijk smaak van kaneel, banaan en bruine suiker. 3 combinaties die…
Loempia van banaan met chocoladesausDit samen met een lekker bolletje vanille ijs erbij. Dit is eigenlijk een 'banana split' in een ander jasje.
Dieet en banaan, mag men bananen eten tijdens een dieet?Dieet en banaan, mag men bananen eten tijdens een dieet?Bananen behoren eveneens tot de consumeerbare fruitsoorten. Bananen hebben, ondanks het gegeven dat ze tot de consumeerb…
Bronnen en referenties
  • http://www.naturalnews.com/043460_banana_diet_mental_clarity_overall_health.html
  • http://thebananagirl.com/my-trip-to-banana-island.php
  • http://experimentsoflife.wordpress.com/

Reageer op het artikel "Het bananeneiland; dieet met bananen!"

Infoteur: Tom008
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!