InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Vruchten waar je mee kunt afvallen

Vruchten waar je mee kunt afvallen

Vruchten waar je mee kunt afvallen Zijn er vruchten die je kunnen helpen met het afvallen? Welke vruchten hebben een positief effect wanneer je probeert kilo’s kwijt te raken? Er zijn bepaalde fruitsoorten die je zeker kunnen helpen en die je beter regelmatig kunt toevoegen aan je eetpatroon. Met welke vruchten kun je gemakkelijk afvallen?

Afvallen en fruit

Fruit is ontzettend belangrijk wanneer je probeert af te vallen. Er zijn crashdiëten waarbij vruchten worden verboden, omdat er suiker in zit. Fruitsuiker hoeft echter niet negatief te zijn. Vruchten bevatten talloze vitaminen en mineralen die je nodig hebt en die het afvallen soms zelfs kunnen stimuleren. Daarnaast hebben sommige vruchten zelfs een positief effect op je vetverbranding. Het kan dus juist een goede zaak zijn om deze vruchten regelmatig te nuttigen.

Afvallen met citroen

Citroen staat erom bekend dat het een zeer positief effect heeft op afvallen. Het stimuleert de vetverbranding. Het kan geen kwaad om de dag te beginnen met een glas water met daarin citroensap. Dit kan zeker helpen wanneer je probeert om van je overtollige kilo’s af te raken.

Avocado

Afvallen met avocado is ook een hele goede mogelijkheid. Dankzij avocado wordt je voedingsopname gestimuleerd en zal je sneller een voller gevoel hebben. Ook is de avocado heel goed voor je stofwisseling, waardoor je in ruststand meer calorieën kunt verbranden. Voeg avocado toe aan bijvoorbeeld salades of doe het op brood tijdens de lunch.

Kiwi en afvallen

De kiwi is een vrucht die vaak erg onderschat wordt. Toch kan deze vrucht je zeker helpen om af te vallen. De kiwi heeft veel positieve eigenschappen die de stofwisseling verbeteren. Ook zorgt kiwi ervoor dat je minder snel zin hebt in iets zoets en ongezonds. Probeer dus toch zeker een paar keer per week kiwi te eten, dat zal zeker helpen in je afvalproces.

Aardbeien

Aardbeien bevatten weinig calorieën en zorgen er tegelijkertijd voor dat je even geen zoete trek meer hebt. Aardbeien kunnen goed worden vervangen voor snoepgoed en zijn licht verteerbaar. Dit maakt het een prima snack voor tussendoor.

Afvallen met appels

Dankzij de vezels in appels krijg je sneller een verzadigd en vol gevoel. Daardoor is de appel een heel goed tussendoortje. De vrucht bevat daarnaast ook nog eens weinig calorieën. Ook kan de appel ervoor zorgen dat gifstoffen gemakkelijker je lichaam verlaten. Je kunt dus goed afvallen wanneer je regelmatig appels eet.

Besjes

Afvallen met bessen zoals bosbessen, bramen, frambozen en moerbeien is heel erg makkelijk. De meeste bessen bevatten goede antioxidanten waardoor ze niet mogen ontbreken in een gezond eetpatroon. Ze helpen het verbranden van vet en zorgen voor een betere stofwisseling. Het kan het afvallen zeker stimuleren wanneer je geregeld bessen eet.

Al het fruit

Eigenlijk is al het fruit goed wanneer je wilt afvallen. Dit geldt zelfs voor banaan, peer en ananas waarvan vaak wordt gezegd dat je het beter kunt mijden. Regelmatig fruit eten bevordert je gezondheid en uiteindelijk ook je afslankproces. Eet niet te vaak fruit, maar houd het op twee tot drie vruchten op een dag. Je moet overigens wel beseffen dat fruit geen wondermiddel is. Kies dus vooral voor een gebalanceerd en gezond eetpatroon en zorg dat je ook zeker regelmatig sport. Een halfuur beweging per dag kan al een groot verschil maken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Afvallen met aardbeienAfvallen met aardbeienAardbeien zijn heerlijke vruchten. Veel mensen zijn dol op deze rode, zoete vruchten en eten ze in de zomer maar wat gra…
Afvallen met kiwiAfvallen met kiwi, kan dat wel? De kiwi is een heerlijk, zoete vrucht, die perfect is als tussendoortje. Daarnaast heeft…
Aantal calorieën in fruitAantal calorieën in fruitFruit is goed voor je, maar soms kan het wel prettig zijn om te weten hoeveel calorieën fruit bevat. Bijvoorbeeld wannee…

Reageer op het artikel "Vruchten waar je mee kunt afvallen"

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 18-06-2015
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Medische informatie…
Schrijf mee!