InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > The Military Diet: 2 tot 4 kilo afvallen in drie dagen?

The Military Diet: 2 tot 4 kilo afvallen in drie dagen?

The Military Diet: 2 tot 4 kilo afvallen in drie dagen? Veel mensen willen in korte tijd veel afvallen. The Military Diet zou ervoor zorgen dat je makkelijk twee tot vier kilo afvalt in drie dagen, als je het een week lang volhoudt kan dat zelfs wel meer zijn. Het dieet is niet erg moeilijk om vol te houden omdat er nog relatief veel gegeten mag worden voor een crashdieet. Is het dieet wel gezond en is het gewichtsverlies blijvend?

Indeling artikel

Afslanken

Afslanken is nou eenmaal voor de meeste mensen niet makkelijk. Een dieet voor een lange tijd volhouden lukt bijna niemand. Vaak komt het afgevallen gewicht er dan meteen weer aan. Vaak zegt men dat je je eetgewoonten moet aanpassen, dat geeft namelijk een blijvend resultaat, soms hoeven er geen drastische maatregelen genomen te worden en moeten er gewoon een paar kilo's af. Het liefst in zo'n kort mogelijke tijd. Met dit dieet val je in drie dagen 2 tot 4 kilo af.

Waarom zou je dit dieet gaan volgen?

Het Military Diet is geschikt voor mensen die in korte tijd veel willen afvallen, bijvoorbeeld voor een bruiloft of als je op vakantie gaat en nog even een paar dagen wilt knallen. Bij het dieet moet je drie dagen ongeveer 1000 kilocalorieën innemen. Het dieet zorgt ervoor dat je stofwisseling op gang blijft en het geeft je hormoonhuishouding een boost. Het dieet zal ervoor zorgen dat je eten meer gaat waarderen en dat je minder vaak te veel eet. Het zou kunnen dat je het afgevallen gewicht weer aankomt na het dieet omdat je opeens veel grotere hoeveelheden gaat eten. Bouw de hoeveelheid eten na het dieet dus langzaam op.

Bron: Pixabay / PexelsBron: Pixabay / Pexels
Dag 1
Ontbijt
  • Een kop koffie of thee
  • Een snee (spelt)brood belegd met 2 eetlepels pindakaas
  • Een halve grapefruit

Lunch
  • Een snee (spelt)brood belegd met 115 gram tonijn
  • Een kop koffie of thee

Avondeten
  • 150 gram sperziebonen
  • 85 gram vlees of kip naar keuze
  • Een appel

Dessert
  • 220 gram vanilleroomijs
  • Halve banaan

Dag 2

Ontbijt
  • Een snee (spelt)brood met een gebakken ei
  • Halve banaan

Lunch:
  • Een gebakken ei
  • 150 gram cottage cheese
  • Tweeëneenhalve cracker

Avondeten
  • 100 gram kipfilet
  • 25 gram wortel
  • 85 gram broccoli

Dessert
  • 110 gram vanilleroomijs
  • Halve banaan

Dag 3

Ontbijt
  • Een appel
  • Tweeënhalve cracker
  • 2 plakjes cheddar kaas

Lunch
  • Een snee (spelt)brood
  • Een gebakken ei

Avondeten
  • 230 gram tonijn

Dessert
  • 110 gram vanilleroomijs
  • Halve banaan

De laatste vier dagen

Als je het dieet op de maandag begint kan je de rest van de week nog doorgaan. De laatste vier dagen moet je minder streng diëten dan het begin van de week, er zijn een paar regels:
  • Geen tussendoortjes
  • Kilocalorie-inname van 1500 of minder per dag
  • Niet te grote porties nemen
  • Wat je eet moet gezond zijn

Je mag dus zelf kiezen wat je eet, als het maar gezond is en een niet te grote portie.

Voor- en nadelen?

Veel mensen beweren dat dit soort diëten niet gezond zijn. Door de lage calorie-inname wordt buiten vetweefsel ook spierweefsel verbrand, dat is niet gezond. Het schijnt dat je slechte gewoontes aanleert en het gewicht dat je bent afgevallen kan er zo weer aanzitten. Je krijgt minder energie en kan minder sporten, terwijl dat juist belangrijk is voor een gezond lichaam. Daarbij kan het ook nog moeilijk zijn om dit soort diëten vol te houden en hebben veel mensen een hongergevoel. Toch is er ook een voordeel, dat is dat je in een hele korte tijd waarschijnlijk veel afvalt. Dat is erg fijn voor als je gaat trouwen en net niet in de bruidsjurk past bijvoorbeeld. Herinner jezelf eraan dat dit een dieet is voor op de korte termijn en niet om blijvend af te vallen.

Tips

Tips voor bij het dieet:
  • Drink zoveel mogelijk water, thee en koffie zodat je meer energie krijgt.
  • Bouw vóór het dieet de hoeveelheid eten af en bouw het na het dieet weer langzaam op.
  • Doe het dieet met een vriend of vriendin, of een familielid. Jullie kunnen elkaar steunen als het diëten lastig is.
  • Onderneem bijna niks tijdens het dieet want daar heb je de energie niet voor, doe het bijvoorbeeld in het weekend of beter nog: in de vakantie.
  • Als je een allergie hebt voor pindakaas of ei bijvoorbeeld, verander het dan voor iets anders met evenveel kilocalorieën erin.
  • Als je als man dit dieet wilt volgen is het een goed idee dat je 100 kilocalorieën meer eet, dat komt omdat mannen een grote calorie behoefte hebben.

Lees verder

© 2017 Quintenvanh, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Afvallen met een crashdieetAfvallen met een crashdieetVeel mensen die bezig zijn met afvallen, willen zo snel mogelijk resultaat zien. Het is motiverend om te zien hoe de kil…
Sneller afvallen met het New Nordic Diet (Deens dieet)Sneller afvallen met het New Nordic Diet (Deens dieet)In Scandinavische landen hanteren inwoners veelal een gezonde levensstijl. Ze eten dagelijks maaltijden die rijk zijn aa…
Het koekjesdieetHet koekjesdieet is een erg bekend dieet dat veel celebrities aanhangen. Het koekje onderdrukt het hongergevoel waardoor…
Bespreking van het dieet: Fat Loss 4 IdiotsVerward over welke dieetprogramma te volgen? Ik moet zeggen, je bent niet alleen. Maar hoe verlies ik nu kilo's op korte…
Snel afvallen in een weekSnel afvallen in een weekSnel afvallen in een week, wie wil dat nou niet? Misschien heb je over een week wel een belangrijk feest en wil je er op…
Bronnen en referenties
  • https://www.youtube.com/watch?v=QLw02QTyY3k
  • https://authoritynutrition.com/the-military-diet-101/
  • http://themilitarydiet.com/faq/
  • Afbeelding bron 1: Pixabay / Pexels

Reageer op het artikel "The Military Diet: 2 tot 4 kilo afvallen in drie dagen?"

Infoteur: Quintenvanh
Laatste update: 12-02-2017
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!