InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > NOW Water Out: vocht afdrijven en zo gewicht verliezen

NOW Water Out: vocht afdrijven en zo gewicht verliezen

NOW Water Out: vocht afdrijven en zo gewicht verliezen Het is mogelijk om in korte tijd veel kilo's kwijt te raken in de vorm van vocht. Onderhuids opgeslagen vocht kan net maken dat je niet in je trouwjurk past of je niet helemaal tevreden voelt over je beachbody. Door een vochtafdrijvend middel te gebruiken kun je in korte tijd veel gewicht verliezen. Dit is natuurlijk geen duurzame manier van afvallen maar het is er wel wanneer je het nodig hebt. NOW Water Out combineert diverse vochtafdrijvende ingrediënten waaronder berendruif, paardenbloem, jeneverbes en buchu.

Vochtafdrijver NOW Water Out

Gewicht verliezen voor de korte termijn

Iedereen weet wel dat duurzaam gewichtsverlies alleen bereikt wordt door aanpassing van de levensstijl. Gezonder en regelmatig eten, gecombineerd met voldoende lichaamsbeweging zijn de sleutel tot afvallen. Er kunnen echter redenen zijn om snel veel gewicht te verliezen met slechts een tijdelijk effect. Dit kan bereikt worden door veel van het vocht dat door het lichaam wordt vastgehouden kwijt te raken. Een bruiloft waarbij je in je jurk moet passen, een dagje strand of een fotoshoot, het kunnen allemaal redenen zijn om snel wat overtollige kilo's kwijt te willen raken. Een bekend voorbeeld is daarnaast dat van de fanatieke sporter die vocht moet afdrijven om er strakker uit te zien zoals de bodybuilder of de vechtsporter die snel kilo's kwijt moet raken om in een bepaalde gewichtsklasse te blijven. Dit doel kan bereikt worden door kortdurend gebruik van een vochtafdrijvend supplement als NOW Water Out. Dit is vaak veel effectiever dan een crashdieet waarbij de voedselinname drastische beperkt wordt.

NOW Water Out / Bron: NOW FoodsNOW Water Out / Bron: NOW Foods

Ingrediënten NOW Water Out

Een aantal natuurlijke ingrediënten kunnen helpen bij het snel afdrijven van vocht met gewichtsverlies tot gevolg. NOW Water Out bevat de volgende actieve bestanddelen:
  • Vitamine B6 (uit Pyridoxine HCl)
  • Kaliumchloride
  • Berendruif (Arctostaphylos uva ursi)
  • Paardenbloem (Taraxacum officinale)
  • Jeneverbes (Juniperus communis)
  • Buchu (Agathosma)
  • Blaaswier (Fucus vesiculosus)

Vitamine B6

Vitamine B6 helpt bij het afbreken van zetmeel en suiker en het afdrijven van vocht. NOW Water Out bevat een hoge (doch veilige) dosis vitamine B6.

Kaliumchloride

Ook kaliumchloride staat erom bekend dat het vochtafdrijvend kan werken. Het wordt bijvoorbeeld ook gebruikt door vrouwen die als gevolg van premenstrueel syndroom te veel vocht vasthouden rond de buik, bovenbenen en enkels. Door de toevoeging van kalium wordt tevens het gevaar van een kaliumtekort ondervangen. Dit is een vaker voorkomend probleem bij mensen die om medische redenen plaspillen (diuretica) gebruiken.

Berendruif

Berendruif of uva ursi zorgt voor een goede doorstroming van de urine en wordt daarom ook wel ingezet tegen een branderig gevoel bij het plassen bij een urinewegprobleem.

Paardenbloem

Paardenbloem wordt al eeuwen gebruikt als geneeskrachtige plant. Het zijn daarbij de bladeren die een vochtafdrijvend effect worden toegeschreven. Dit effect is tevens wetenschappelijk bewezen. Zo toonde Amerikaanse onderzoek uit 2009 aan dat proefpersonen die een supplement op basis van paardenbloem gebruikten gemeten over een periode van 24 uur significant meer urine uitscheidden dan proefpersonen die het supplement niet genomen hadden ondanks een gelijke vochtinname. Dit leidde tot gewichtsverlies (Clare. B.A., c.s., 2009).

Jeneverbes

Ook de jeneverbes wordt al eeuwen gebruikt als vochtafdrijvend middel. Het effect hiervan is uitsluitend aangetoond bij dieren en niet bij mensen.

Buchu

Buchu is afkomstig van de voornamelijk in Afrika voorkomende plant Agathosma en is tevens een vochtafdrijvend middel. Het wordt ook vaak gebruikt als middel tegen blaasontsteking. Van buchu wordt ook vaak thee gemaakt.

Blaaswier

Blaaswier is een bruinwiersoort die bekend is om zijn vermogen om het cholesterol te doen dalen de menstruatie te normaliseren. Blaaswier werkt daarnaast echter ook mild vochtafdrijvend. Het wordt daarom in de natuurgeneeskunde ook wel gebruikt tegen lymfoedeem. Vanwege het vermeende hongerremmende effect wordt het regelmatig als onderdeel van een dieet gebruikt.

Hoe gebruik je NOW Water Out?

Wil je snel van je onderhuidse vocht af dan zijn de kruiden in NOW Water Out hier zeer geschikt voor. Voor het optimale resultaat begin je enkele dagen voordat je je lichaam op zijn strakst wilt hebben met het innemen van het supplement. Je neemt dagelijks twee maal twee caps in met voldoende water en bij voorkeur tijdens de maaltijd.

Alternatieve middelen

Naast NOW Water Out bestaan nog diverse andere vochtafdrijvende supplementen. Het is echter niet altijd makkelijk om hier in Nederland aan te komen. Voorbeelden van andere supplementen zijn onder meer Dyma-retic, Xcess en Performance Fluid Fighter. Wees er wel alert op dat je alleen legale supplementen neemt die zijn goedgekeurd door de Voedsel- en Warenautoriteit. Van veel merkloze supplementen die in sportscholen circuleren is de kwaliteit namelijk niet gegarandeerd.

Lees verder

© 2017 Dessal, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Vocht vasthouden: wat kun je er tegen doen?Vocht vasthouden: wat kun je er tegen doen?Het kan zijn dat je een ring plotseling niet meer past, of dat je enkels opgezwollen zijn. Toch weet je zeker dat je nie…
Paardenbloemmelk tegen puistjesKun je ook zo genieten van een weiland vol met bloeiende paardenbloemen? De paardenbloem is niet alleen mooi, maar ook h…
Afvallen door water te drinkenWater drinken helpt bij het afvallen. Veel mensen krijgen te weinig of het verkeerde vocht binnen. Dit bemoeilijkt het a…
Gezondheid: Vocht vasthoudenGezondheid: Vocht vasthoudenNormaal gesproken moet de vochtregulering bij een mens zo zijn, dat aan- en afvoer in balans is. En dat wil zeggen dat h…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: PublicDomainPictures / Pixabay
  • https://www.nowfoods.com/supplements/water-out-veg-capsules
  • https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19678785 (Clare. B.A., c.s., 2009)
  • https://www.fit.nl/begrippen/vochtafdrijvers
  • Afbeelding bron 1: NOW Foods (https://www.nowfoods.com/supplements/water-out-veg-capsules)

Reageer op het artikel "NOW Water Out: vocht afdrijven en zo gewicht verliezen"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 01-07-2017
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Medische informatie…
Schrijf mee!