InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen met afslankthee

Afvallen met afslankthee

Afvallen met afslankthee Afslankthee: je hoort er geregeld over en verschillende merken hebben al een thee op de markt gebracht waarmee je kunt afvallen. Is afslankthee echter wel zo verstandig als men denkt?

Afslankthee en kruiden

Veel soorten afslankthee zitten vol kruiden en zijn op een natuurbasis gemaakt. Het is dus doorgaans een natuurproduct. Op de verpakking staat altijd vermeld hoeveel thee je mag drinken per dag en hoe lang de periode mag duren dat je de afslankthee drinkt. Houd je altijd aan de aanbevolen hoeveelheid. Minder van de afslankthee drinken dan vermeld is geen probleem, maar drink absoluut niet meer dan is toegestaan. Dit kan gevaarlijk zijn voor je darmen en je lichaam.

Is afslankthee wel zo gezond?

Hoewel afslankthee een natuurproduct is, betekent het echter niet dat het ook gezond voor je is. De meeste kruiden die in afslankthee zitten hebben een laxerende werking. De thee kan heel goed werken als detox, waarbij je ervoor zorgt dat verkeerde stoffen je lichaam uitgaan. Eens in de zoveel tijd kan het dus geen kwaad om de thee te drinken. Wel is het raadzaam om goed naar je lichaam te luisteren. Zodra je erge last krijgt van je darmen, of andere klachten, moet je per direct stoppen met de afslankthee. Drink de thee ook zeker niet te vaak, want je lichaam kan gaan wennen aan de laxerende middelen, waardoor je op een gegeven moment niet meer zonder kunt en je stoelgang niet goed meer werkt. Pas sowieso altijd op met het ingrediënt Senna. Je kunt beter geen afslankthee te kopen waar dit in zit, omdat het een hele zware laxerende werking heeft. Tevens werkt Senna niet tegen verstopping, maar kan het de verstopping juist verergeren.

Kun je echt afvallen met afslankthee?

De meningen over afvallen en afslankthee zijn erg verdeeld. De één zegt dat je inderdaad flink kunt afvallen, terwijl de ander eigenlijk alleen maar vage klachten heeft. Houdt er rekening mee dat je bij de meeste laxerende middelen doorgaans geen vet, maar vocht verliest. Of afslankthee voor jou werkt is iets wat je moet proberen, maar luister altijd goed naar je lichaam en de bijwerkingen die je krijgt.

Waar kun je de thee kopen?

Afslankthee kun je vrijwel overal krijgen. In de supermarkten, de drogisten en winkels met natuurproducten. Er zijn veel verschillende merken afslankthee, zoals bijvoorbeeld Kneipp, de Tuinen, Zonnatura en pu-erth thee.

Wondermidel?

Afslankthee is zeker geen wondermiddel. Om goed af te kunnen vallen zul je sowieso gezond moeten eten en heb je voldoende beweging nodig. Soms kunnen middelen wel helpen als hulpmiddel en afslankthee kan hier ook zeker een positieve bijdrage aan leveren.

Alternatieven voor afslankthee

Afslankthee hoeft niet eens zo nodig gedronken te worden. Er zijn talloze alternatieven die gezond zijn en waarbij je de stofwisseling kunt verhogen. Bijvoorbeeld bij groene thee. Groene thee is erg gezond en is verkrijgbaar in allerlei soorten varianten. Ook brandnetelthee is erg gezond en kan helpen bij het afvallen. Wat ook heel goed is, is om water te drinken. Water is reinigend en er zitten geen calorieën in. Drink elke dag voldoende water, dit zal zeker bijdragen aan een goede gezondheid.

Meer afvallen

Wil je meer weten over calorieën? In de special Afvallen, verschillende manieren kom je alles te weten over afvallen. Van afvallen met bepaalde producten, tot calorielijsten. En van tips om af te vallen tot afslankpillen.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Opdieetforum.nl
  • Afvallen-gezond.nl
  • Gezondheidsplein.nl

Reageer op het artikel "Afvallen met afslankthee"

Reactie

Paul, 25-02-2014 21:30 #1
Een collega van me is veel gewicht kwijt (ruim 20 kilo) geraakt met Chinese Feiyan Health Tea. Dit bestaat volgens de verpakking uit:
30% groene thee
25% Lotus blaadjes
20% Senna zaadjes
12% gedroogde vezels van de plantaardige spons
8% groene mandarijn schil

Infoteur: Writingsuus
Subrubriek: Dieet
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!