InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen met appels

Afvallen met appels

Afvallen met appels Kun je met appels afvallen? Lang niet iedereen gelooft er in, maar het antwoord op die vraag zou je kunnen verbazen. Afvallen met appels is namelijk absoluut mogelijk! Maar hoe werkt dit eigenlijk? Hoe veel appels op een dag mag je eten en is het een wondermiddel, of dat dan weer niet? Afvallen met appels, kan dat?

Voedingsstoffen

Vruchten zijn altijd goed voor je en appels zijn daar dan ook geen uitzondering op. Een appel bevat gemiddeld rond de zestig calorieën (uiteraard afhankelijk van de grootte van de appel). Ook zitten er goede suikers in de appel, met name fructose. Tevens zitten er vezels in appels. Daarnaast heeft een appel veel vitamine C en antioxidanten. Het kan dus geen kwaad om een appel te eten en het is een hele gezonde snack voor tussendoor.

Afvallen met appels

Omdat er in een appel vezels zitten, kom je er niet van aan. De vezels zorgen er namelijk voor dat de natuurlijke suikers in appels niet worden opgeslagen in je lichaam. Dit zorgt er al voor dat een appel een heel goed tussendoortje is. Ook zorgen de vezels ervoor dat je al een verzadigd gevoel hebt. Het kan dus lonen om een uur voor het avondeten een appel te eten, aangezien je een vol gevoel hebt en dus minder opschept. De appel bevat daarnaast ook de stof pectine. Dit is een zuiverende stof die ervoor zorgt dat zware metalen, zoals bijvoorbeeld lood, je lichaam verlaten. Je lichaam wordt dus gereinigd en het kan zeker positief zijn om een appel voor het slapengaan te eten, omdat het lichaam dan de hele nacht bezig kan zijn met reinigen.

Andere voordelen van appels

Appels hebben nog meer voordelen. Zo wordt bijvoorbeeld je cholesterol verlaagd door het eten van appels. Tevens kunnen appels astma voorkomen. Dit werkt het beste als je tijdens de zwangerschap appels eet, of jonge kinderen appels geeft. Daarnaast wordt je immuunsysteem beter als je ook de schil van appels eet.

Hoe veel appels als je wilt afvallen?

Zoals altijd geldt dat je niet moet overdrijven met het eten van appels. Als je teveel appels eet, komen er ook veel suikers je lichaam in en zul je er uiteindelijk van aankomen. Eet de appels dan ook met mate. Eén appel per dag is echt wel genoeg. Eventueel kun je appel combineren met ander fruit, het liefst eentje in een andere kleur als de appel, aangezien daar vaak weer andere vitamines inzitten. Je kunt een appel eventueel ook in de salade eten.

Welke appel voor een goed dieet?

Er zijn veel verschillende soorten appels, zoals bijvoorbeeld de Elstar, de Granny Smith of de Cox. Welke appel je eet maakt niet uit, ze hebben allemaal een positieve werking. Kies dus een appel uit die je lekker vindt, zodat het ook makkelijker is om de appel te eten.

Appels zijn geen wondermiddelen

Een appel kan zeker helpen bij het afvallen, maar het is geen wondermiddel. Je zult dus ook voldoende moeten bewegen en gezond moeten eten. Eet tenminste drie maaltijden per dag en kies voor drie tussendoortjes. Minstens een half uur beweging per dag is ook heel belangrijk en mag niet worden onderschat. Een appel is wel een goed hulpmiddel om af te vallen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Valtaf.nl
  • Gezondenzo.net
  • Afvallen.weblog.nl
  • Gezondheid.101tips.nl

Reageer op het artikel "Afvallen met appels"

Reactie

Gorbu, 04-07-2010 20:09 #1
Leuke bijkomstigheid is dat 1 appel perdag de reflux onderdrukt, dus geen rennies of ander spul meer.

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 24-05-2015
Gepubliceerd: 04-07-2010
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!