InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen met yoghurt

Afvallen met yoghurt

Afvallen met yoghurt Kun je afvallen door yoghurt te eten? Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat dit inderdaad heel goed mogelijk is. Yoghurt biedt een hele goede ondersteuning voor mensen die graag extra kilo’s willen kwijtraken. Waar moet je zoal op letten wanneer je wilt afvallen met dit product en is elke soort yoghurt goed om af te vallen?

Afvallen met yoghurt

De meeste mensen weten wel dat yoghurt een gezond product is, maar zijn er niet mee bekend wat yoghurt voor een positieve werking kan hebben op je gewicht. Uit diverse onderzoeken is naar voren gekomen dat je minder lekkere trek krijgt als je yoghurt toevoegt aan je dieet. Door de yoghurt zal je bloedsuikerspiegel een beter niveau hebben en hierdoor krijg je minder snel lekkere trek. Ook zitten er magere proteïnen in yoghurt, die ervoor zorgen dat je sneller spieren opbouwt. Hoe beter je spieropbouw is, hoe meer calorieën je kunt verbranden tijdens het sporten. Ook leuk om te weten is dat yoghurt ervoor zorgt dat je permanent gewicht kwijtraakt. Het komt dus niet opnieuw weer terug.

Plattere buik door yoghurt

Uit hetzelfde onderzoek is gebleken dat mensen die regelmatig yoghurt eten sneller van hun buik af zijn dan mensen die dit niet doen. Yoghurt zou ook kunnen helpen tegen dat vervelende laatste vet op je buik, waar je maar niet vanaf kunt komen.

Onderzoek

Er zijn al veel onderzoeken gedaan naar de combinatie yoghurt en afvallen en altijd is er een positieve uitslag uitgekomen. Zo hebben Ierse wetenschappers twee groepen in de gaten gehouden. De ene groep at ongeveer vijfhonderd calorieën per dag minder zónder yoghurt toe te voegen aan het dieet. De andere groep at ook vijfhonderd calorieën minder per dag en nam drie keer per dag een schaaltje yoghurt. De mensen die de yoghurt hadden toegevoegd aan hun dieet waren zo’n 22% meer gewicht kwijtgeraakt dan de groep die geen yoghurt at. Ook had de groep die yoghurt at een veel groter gewichtsverlies rond de taille dan de andere groep.

Hoeveel?

Overdrijf niet met de hoeveelheid yoghurt op een dag. Dit is sowieso niet goed. Eet dus niet meer dan maximaal drie schaaltjes op een dag. Je kunt dit bijvoorbeeld bij het ontbijt eten, als tussendoortje en als dessert na het avondeten.

Hoe eet je de yoghurt?

De yoghurt kun je in een schaaltje eten, het liefst zonder toegevoegde suiker. Wel kun je stukjes fruit in het schaaltje erbij doen, denk aan aardbei, meloen of citroen. Ook kan yoghurt heel goed als saus of dressing worden gebruikt. Yoghurt is tevens een prima vervanger voor zure room. Ook kun je yoghurt gebruiken om bijvoorbeeld op een pannenkoek te doen en je kunt het zelfs bevriezen en er op deze manier lekkere ijsjes van maken.

Yoghurt dieet

Pas op voor het yoghurt dieet. Hoewel yoghurt heel goed helpt met het afvallen, is het yoghurt dieet veel minder goed voor je. Dit is een dieet waarbij je hele dagen niets anders eet dan yoghurt. Je krijgt dan veel te weinig goede voedingsstoffen binnen. Een crashdieet is nooit goed voor je en zorgt vaak voor slechts tijdelijk gewichtsverlies. Het gewicht komt er meestal direct weer aan zodra je normaal eet.

Gezonde levensstijl

Het beste is om een gezonde levensstijl te creëren. Eet gezond en beweeg voldoende. Zorg dat je tenminste een half uur per dag beweegt. Yoghurt kan een prima hulpmiddel zijn om af te vallen, maar zie het niet als een wondermiddel. Wel kun je snelle op het gewenste gewicht komen als je meer yoghurt in je eten toevoegt. Blijvend gewicht kwijtraken is heel moeilijk, maar niet onmogelijk. Succes!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Yoghurt dieet: het schema en de voordelenYoghurt dieet: het schema en de voordelenHet Yoghurt dieet is vooral bekend in de Verenigde Staten en wordt gebruikt om in een korte tijd meerdere kilo's kwijt t…
Afslanken met het Yoghurt Dieet: Goedkoop en makkelijk!Afslanken met het Yoghurt Dieet: Goedkoop en makkelijk!Een effectief dieet dat erg populair is bij Franse vrouwen, is het yoghurt dieet. Gezond, goedkoop en eenvoudig te volge…
Mijn kijk op het ziekenhuisdieet: de voor- en nadelenMijn kijk op het ziekenhuisdieet: de voor- en nadelenJe wilt snel wat kilootjes afvallen en gaat het ziekenhuisdieet volgen. Je kunt hiermee wel 5 kilo afvallen in 5 dagen t…
Het Ziekenhuisdieet: 5 kilo afvallen in 5 dagen!Het Ziekenhuisdieet: 5 kilo afvallen in 5 dagen!Binnen 5 dagen 5 kilo kwijt? Dat kan! Het ziekenhuis staat al geruime tijd bekend als een dieet om heel snel gewicht te…
Bronnen en referenties
  • Tipsbijafvallen.nl
  • Snel-afvallen.nl
  • Kiloafvallen.nl
  • Goedgezond.be

Reageer op het artikel "Afvallen met yoghurt"

Reacties

Bo, 20-01-2016 14:58 #4
En mag je ook optimel ipv een yoghurt?

Peter, 06-05-2013 21:31 #3
Mag er ook magere vruchten joghurt gebruikt worden?

Lenie, 11-03-2013 15:36 #2
Ik doe het yoghurtdieet nu 6maanden, 2x per week en ben 8 kilo afgevallen, maar loop 1 uur per dag. Dit is goed voor de conditie.
Groetjes.

Wilma, 05-06-2012 21:16 #1
Gebruik je voor de yoghurt magere? Reactie infoteur, 07-06-2012
Het beste is inderdaad magere yoghurt. Succes!

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 07-06-2015
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Reacties: 4
Medische informatie…
Schrijf mee!