InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen met bosbessen

Afvallen met bosbessen

Bosbessen zijn erg gezond. Kunnen bosbessen je helpen bij het afvallen? Zo ja, waarom en wat is de kracht van bosbessen? Afvallen met bosbessen is zeker mogelijk, maar het moet niet worden gezien als een wondermiddel. Waar kun je zoal op letten wanneer je probeert af te vallen met bosbessen en welke positieve eigenschap heeft de vrucht?

Afvallen met bosbessen

Bosbessen hebben een positieve invloed op het afvallen en vooral het buikvet zal sneller verdwijnen wanneer je regelmatig bosbessen toevoegt aan je dieet. Onderzoeker Mitchell Seymour van de universiteit in Michigan heeft diverse onderzoeken gedaan naar de combinatie van afvallen en bosbessen. Hieruit bleek dat je zelfs buikvet verliest als je geen caloriearm dieet volgt. De bosbes breekt snel vet af Ook is de glucosehuishouding veel beter wanneer je bosbessen eet. De bosbes wordt tegenwoordig daarom gezien als een echte superfood.

Positieve eigenschappen van de bosbes

Bosbessen hebben behalve het verminderen van het buikvet nog veel andere positieve eigenschappen. Zo is zit de bosbes vol met antioxidanten, vitamine C en vitamine E. Ook zitten er veel vezels in, waardoor je sneller een vol gevoel hebt. Bosbessen kunnen problemen in de darmen voorkomen en kan geregeld bosbessen eten darmkanker voorkomen. Bosbessen kunnen tevens helpen met een ziekte in de stofwisseling.

Waar bosbessen halen?

Bosbessen zijn erg duur: een doosje kan vaak al een paar euro kosten. Wellicht is het een optie zelf bosbessen in de tuin te groeien. Ook kun je bosplekken in de buurt plukken, indien je deze mogelijkheid hebt. Dit is ook nog eens goed voor je, omdat je lekker in beweging bent en hier weer extra calorieën mee verbrandt. Is het zelf laten groeien of plukken van bosbessen geen optie? Kijk dan eens op de markt, vaak is het fruit hier veel goedkoper. Ook kun je diepvries bosbessen kopen. Deze zijn meestal veel voordeliger en bevatten precies dezelfde stoffen als verse bosbessen.

Hoe eten?

De bosbes kun je op verschillende manieren eten. Maak bijvoorbeeld een lekkere fruitsalade of doe de bosbes bij de cornflakes die je in de ochtend eet. Ook erg lekker is om een vruchtenpannenkoek te maken, met allerlei soorten bessen. Of maak eens een smoothie. Heel gezond en je kunt er heerlijke combinaties mee maken. In de zomermaanden kun je ook ijsjes maken van bosbessen, door yoghurt en bosbessen te mixen en in te vriezen. Heerlijk als verfrissend tussendoortje.

Een wondermiddel?

Ja, bosbessen kunnen het afvallen zeker stimuleren, maar je moet het niet zien als een wondermiddel. Wanneer je bosbessen eet zul je echt niet meteen kilo’s kwijtraken. Wel kan het handig zijn om bosbessen toe te voegen aan je dieet, omdat het zeker een positieve werking heeft.

Gezond eten en voldoende bewegen

Wil je afvallen? Dan moet je gezond eten en genoeg bewegen. Eet tenminste drie keer op een dag en kies voor meerdere verantwoorde tussendoortjes. Ook voldoende bewegen is echt nodig wanneer je wilt afvallen. Beweeg elke dag in ieder geval een half uur en probeer een sport te vinden waar je je goed bij voelt en die je lang vol kan houden. Wees ook niet gedemotiveerd als het even een paar dagen minder gaat. Pak daarna de draad weer op en ga verder. Het belangrijkste is een gezonde levensstijl aan te wennen. Het afvallen gaat dan ook vanzelf.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://50plus.blog.nl
  • http://snelafslankengezondvermageren.blogspot.com
  • http://www.telegraaf.nl
  • http://www.snel-afvallen.nl

Reageer op het artikel "Afvallen met bosbessen"

Reactie

G. Kruk, 18-12-2016 00:37 #1
Hoeveel bosbessen zou je per dag mogen gebruiken, bv. toegevoegd aan een dagelijks portie musli/yoghurt?

Infoteur: Writingsuus
Laatste update: 28-05-2015
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!