InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen met citroen

Afvallen met citroen

Afvallen met citroen Citroen, of citroensap, is een prima manier om snel gewicht kwijt te raken. Citroen is namelijk een powerfruit en heeft daardoor veel positieve eigenschappen. Afvallen met citroen kan dan ook gemakkelijk.

Afvallen met citroen

Citroen is een powerfruit, net zoals de Acaï-bes en de Granaatappel. Er zitten veel antioxidanten in een citroen. Citroen heeft een reinigende werking, voornamelijk het citroensap zorgt ervoor dat je lichaam goed gereinigd wordt. En dat reinigen is weer positief voor het afvallen. Omdat het citroensap erg zuur is, wordt het eten in je maag sneller verteerd. Ook krijgen je darmen een goede schoonmaakbeurt en dit kan helpen tegen verstoppingen. De vitamines in de citroen onderdrukken de drang om onnodig te gaan snacken. Citroen helpt ook tegen de dorst en is met name in de zomer ideaal.

Citroensap drinken

Drink geen puur citroensap als je wilt afvallen met citroen. Dit is veel te zuur en tevens slecht voor je tanden. Als je wilt afvallen met citroensap, doe dan een beetje sap in een glas en vul het aan met water. Je kunt ook citroensap in je thee of ranja doen. Tevens is citroensap erg lekker over een salade, een stuk vlees of vis.

Elke dag een beetje citroen

Een citroen is niet duur en je kunt er zoals gezegd erg veel mee afwisselen. Wen jezelf dus aan om iedere dag wat citroen te eten. Wie snel wilt afvallen met citroen heeft altijd wat citroen in huis. Wissel de citroen overigens ook af met ander fruit, zodat je nog meer vitamines binnen kunt krijgen. Ook de ananas staat er bijvoorbeeld om bekend dat je er flink wat kilo’s mee kunt kwijtraken.

Alleen citroen om af te vallen is niet genoeg

Citroen heeft absoluut een positieve werking bij mensen die willen afvallen. Afvallen met citroen is dus geen fabel. Toch is alleen citroen niet voldoende. Het is van groot belang dat je gezond eet en voldoende beweegt. Ontbijt altijd en kies voor verstandige tussendoortjes. Zie de citroen als een hulpmiddel in plaats van een wondermiddel. Want hoewel de citroen inderdaad een Powerfruit is, betekent dit niet meteen dat je kilo’s afvalt na een paar stukjes citroen.

Citroensap capsules

Er zijn ook citroensap capsules op de markt, ideaal voor mensen die niet van de zure smaak van citroen houden. Zij kunnen de capsules slikken en toch afvallen met citroen.
© 2012 - 2017 Afvallenmet, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Afvallen met citroen"

Reacties

Georgina, 11-10-2016 01:05 #2
Hoe vaak moet je citroen sap dag drinken om af tevallen? Ik wil het ook proberen.

Roos, 11-05-2016 12:04 #1
Ik heb het geprobeerd en het werkt echt.

Infoteur: Afvallenmet
Gepubliceerd: 29-03-2012
Subrubriek: Dieet
Reacties: 2
Medische informatie…
Schrijf mee!