InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen met Afrikaanse mango?

Afvallen met Afrikaanse mango?

Afvallen met Afrikaanse mango? Afrikaanse mango, of met de Engelse naam African mango, is een hype in de dieetwereld. Is het echt mogelijk om met de Afrikaanse mango af te vallen?

Afrikaanse mango

De Afrikaanse mango is een steenvrucht die ook wel irvingia, wildernis mango of wilde mango word genoemd. De vrucht groeit in Afrika en Zuidoost-Azië. Afrikaanse mango is gezond, maar vooral de zaden van de vrucht staan bekend om hun voedzaamheid. De zaden van de Afrikaanse mango worden ook wel ogbono-zaden of ogbono-noten genoemd. In Afrika worden zaden en extracten van de Afrikaanse mango verwerkt in verscheidene producten. Een befaamd gerecht dat met de vrucht wordt bereid is bijvoorbeeld ogbono-soep.

Afvallen en Afrikaanse mango

Dat de Afrikaanse mango gezond is, is niks nieuws. Er wordt echter beweerd dat het mogelijk is om veel af te vallen door middel van deze vrucht. De zaden van de Afrikaanse mango worden verwerkt in verschillende pillen en middeltjes. De pillen en middeltjes worden verkocht als een wondermiddel om mee af te vallen. Is het echter wel mogelijk om af te vallen met de Afrikaanse mango-supplementen? Het antwoord is nee! Waarom nee? Dat kunt u hieronder lezen.

Onderzoek naar de relatie tussen afvallen en Afrikaanse mango

Er is onderzoek gedaan naar de werking van de Afrikaanse mango. Het onderzoek werd uitgevoerd door de universiteit van Kameroen onder leiding van Julius Oben. Volgens het onderzoeksrapport vielen de proefpersonen die 10 weken lang een Afrikaanse mango-supplement toegediend kregen, gemiddeld 28 kilo af. Deze resultaten dienen echter met een korreltje zout te worden genomen. Het onderzoek werd namelijk gefinancierd door de producent van het Afrikaanse mango-supplement.

Dr. Öz en Afrikaanse mango

Volgens sommige bronnen zou dokter Mehmet Öz achter de Afrikaanse mango-supplementen staan. Deze bronnen blijken echter niet betrouwbaar te zijn. Sterker nog, dr. Öz heeft niks over de Afrikaanse mango geuit.
© 2012 - 2015 Dezy, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Wikipedia
  • www.prettyslim.nl

Reageer op het artikel "Afvallen met Afrikaanse mango?"

Infoteur: Dezy
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!