InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Kokosolie voor huid en haren. Puur natuur!

Kokosolie voor huid en haren. Puur natuur!

Kokosolie voor huid en haren. Puur natuur! Kokosolie is gezond en lekker om mee te koken of om zo op je boterham te smeren. Maar wist je dat kokosolie ook heel fijn is om te gebruiken voor je haar en huid? En het is puur natuur! Kokosolie, het ruikt lekker, het is zacht, het trekt lekker snel in en voegt vocht aan je huid toe. Om die reden is het een heel fijn product om te gebruiken voor je dagelijkse huidverzorging. En het bevat geen toegevoegde chemische stoffen. Heel fijn dus!

Voor de huid

Kokosolie werkt prima als een make-up remover. Masseer daarvoor zacht een beetje kokosolie op je oogleden en wimpers of doe de kokosolie op een wattenschijfje en wrijf dat zachtjes over je ogen. Ook waterproof mascara is prima te verwijderen met kokosolie.
Pure kokosolie kan ook zorgen voor zachte en gehydrateerde lippen. Als dag- en/of nachtcrème kan je kokosolie gebruiken. Het nadeel kan alleen zijn dat de kokosolie (die onder koele omstandigheden hard wordt) vrij lastig uit de pot komt. Maar daar is een oplossing voor, whipped kokosolie. Het enige wat je ervoor nodig hebt is kokosolie en een handmixer. Even een minuut of 5 de kokosolie goed mixen en het resultaat is lekker romige kokoscrème die heerlijk soepel smeert. Ook voor mannen is kokosolie te gebruiken, namelijk als scheergel. Vooraf de huid iets nat maken en vervolgens de olie over de huid uitsmeren zodat er een dun laagje achterblijft. Ook na het scheren kan een laagje kokosolie aangebracht worden zodat de huid gehydrateerd en gevoed wordt.

Voor de handen en voeten

Kokosolie kan je prima gebruiken als hand- en voetverzorging. Als nagelriemolie breng je een klein beetje kokosolie aan op je nagelriemen, laat de olie even intrekken met als resultaat zachte nagelriemen. Kokosolie is verder goed te gebruiken als handcrème en voetcrème.

Voor het haar

  • Kokosolie is te gebruiken als haarmasker. De olie gaat het verlies van proteïnen tegen. Kokosolie is met name zeer geschikt om je wilde krullen te temmen. Was je haar en laat het opdrogen tot het nog een beetje vochtig is. Breng daarna de olie op je handen aan (hoe langer je haar, hoe meer kokosolie). Vervolgens laat je het een kwartier (of iets langer) intrekken,daarna spoel je de kokosolie goed uit je haar.
  • conditioner. Breng een heel klein beetje kokosolie aan op de lengte van je haar en laat dit gewoon even intrekken, je haarpunten worden er lekker zacht van. Daarna goed uitspoelen.
  • Wax: Als je een weelderige (krullen)haardos hebt, kan je een heel klein beetje kokosolie in je haar wrijven en het vervolgens laten zitten. Niet uitspoelen dan dus. Dat kan op zowel nat als droog haar.

Het is overigens wel een aanrader om de extra vierge kokosolie te gebruiken. Deze ruikt echt lekker naar kokos en heeft geen chemische processen ondergaan. Heel veel succes en plezier met het uitproberen van dit heerlijk ruikende natuurlijke product! Als je eenmaal de smaak te pakken hebt zul je ontdekken dat het voor nog veel meer doeleinden te gebruiken is.

Lees verder

© 2013 - 2014 Zonne, gepubliceerd in Diversen (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Korres Natural Products: 'groene', trendy huidverzorgingKorres Natural Products: 'groene', trendy huidverzorgingWereldwijd al met heel wat awards overladen, is Korres Natural Products nu eindelijk ook in Nederland gemakkelijk verkri…
Natuurlijk mooi met ArganolieArganolie staat bekend omwille van zijn anti-agingeigenschappen. Arganolie bevat Omega 9 (Oleine), Omega 6 Linolzuur, en…
Gewicht verliezen met kokosolieGewicht verliezen met kokosolieVan kokosolie wordt gezegd dat het ongezonde verzadigde vetten bevat. Echter is gebleken dat kokosolie helpt bij het ver…
Everyday Minerals: trendy minerale make up via de webshopEveryday Minerals: trendy minerale make up via de webshopMinerale make up. Het is niet meer aan te slepen. Nu is ook het beroemde Amerikaanse merk Everyday Minerals verkrijgbaar…
Een droge, verouderde huid oppeppen van binnenuitEen droge, verouderde huid oppeppen van binnenuitIedereen wil zijn of haar gezonde, jonge huid behouden. Antirimpelcrèmes zijn niet aan te slepen in de winkels, maar kun…

Reageer op het artikel "Kokosolie voor huid en haren. Puur natuur!"

Infoteur: Zonne
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!