InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Kokosolie voor huid en haren. Puur natuur!

Kokosolie voor huid en haren. Puur natuur!

Kokosolie voor huid en haren. Puur natuur! Kokosolie is gezond en lekker om mee te koken of om zo op je boterham te smeren. Maar wist je dat kokosolie ook heel fijn is om te gebruiken voor je haar en huid? En het is puur natuur! Kokos is een ideale basis- en massageolie die de huid ontspant en elastisch maakt. Het is geschikt voor ieder huidtype, maar vooral een droge huid profiteert van de licht hydraterende werking. Kokosolie, het ruikt lekker, het is zacht, het trekt lekker snel in en voegt vocht aan je huid toe. Om die reden is het een heel fijn product om te gebruiken voor je dagelijkse huidverzorging. En het bevat geen toegevoegde chemische stoffen. Heel fijn dus!

Voor de huid

Kokosolie werkt prima als een make-up remover. Masseer daarvoor zacht een beetje kokosolie op je oogleden en wimpers of doe de kokosolie op een wattenschijfje en wrijf dat zachtjes over je ogen. Ook waterproof mascara is prima te verwijderen met kokosolie.
Pure kokosolie kan ook zorgen voor zachte en gehydrateerde lippen. Als dag- en/of nachtcrème kan je kokosolie gebruiken. Het nadeel kan alleen zijn dat de kokosolie (die onder koele omstandigheden hard wordt) vrij lastig uit de pot komt. Maar daar is een oplossing voor, whipped kokosolie. Het enige wat je ervoor nodig hebt is kokosolie en een handmixer. Even een minuut of 5 de kokosolie goed mixen en het resultaat is lekker romige kokoscrème die heerlijk soepel smeert. Ook voor mannen is kokosolie te gebruiken, namelijk als scheergel. Vooraf de huid iets nat maken en vervolgens de olie over de huid uitsmeren zodat er een dun laagje achterblijft. Ook na het scheren kan een laagje kokosolie aangebracht worden zodat de huid gehydrateerd en gevoed wordt.
Verder is het ook heel goed te gebruiken als je verbrand bent door de zon, het verzacht de huid onmiddellijk.

Voor de handen en voeten

Kokosolie kan je prima gebruiken als hand- en voetverzorging. Als nagelriemolie breng je een klein beetje kokosolie aan op je nagelriemen, laat de olie even intrekken met als resultaat zachte nagelriemen. Kokosolie is verder goed te gebruiken als handcrème en voetcrème.

Voor het haar

  • Kokosolie is te gebruiken als haarmasker. De olie gaat het verlies van proteïnen tegen. Kokosolie is met name zeer geschikt om je wilde krullen te temmen. Was je haar en laat het opdrogen tot het nog een beetje vochtig is. Breng daarna de olie op je handen aan (hoe langer je haar, hoe meer kokosolie). Vervolgens laat je het een kwartier (of iets langer) intrekken,daarna spoel je de kokosolie goed uit je haar.
  • conditioner. Breng een heel klein beetje kokosolie aan op de lengte van je haar en laat dit gewoon even intrekken, je haarpunten worden er lekker zacht van. Daarna goed uitspoelen.
  • Wax: Als je een weelderige (krullen)haardos hebt, kan je een heel klein beetje kokosolie in je haar wrijven en het vervolgens laten zitten. Niet uitspoelen dan dus. Dat kan op zowel nat als droog haar.

Het is overigens wel een aanrader om de extra vierge kokosolie te gebruiken. Deze ruikt echt lekker naar kokos en heeft geen chemische processen ondergaan. Heel veel succes en plezier met het uitproberen van dit heerlijk ruikende natuurlijke product! Als je eenmaal de smaak te pakken hebt zul je ontdekken dat het voor nog veel meer doeleinden te gebruiken is.

Lees verder

© 2013 - 2015 Zonne, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Afvallen met kokosolieAfvallen met kokosolieKun je afvallen met kokosolie? Kokosolie blijkt een echte powerfood te zijn die je zeker kan helpen met het afvallen. Ho…
Verrassende dingen die je met kokosolie kunt doenVerrassende dingen die je met kokosolie kunt doenHet zal je niet verrassen dat kokosolie vaak als wondermiddel wordt genoemd. Je kunt er echter meer mee dan je denkt! Ge…
Korres Natural Products: 'groene', trendy huidverzorgingKorres Natural Products: 'groene', trendy huidverzorgingWereldwijd al met heel wat awards overladen, is Korres Natural Products nu eindelijk ook in Nederland gemakkelijk verkri…
Natuurlijk mooi met ArganolieArganolie staat bekend omwille van zijn anti-agingeigenschappen. Arganolie bevat Omega 9 (Oleine), Omega 6 Linolzuur, en…
5 manieren om kokosolie als schoonheidsproduct te gebruikenKokosolie, ook wel kokosvet of klapperolie genoemd, is de laatste tijd door steeds meer mensen ontdekt. Het kan worden g…

Reageer op het artikel "Kokosolie voor huid en haren. Puur natuur!"

Infoteur: Zonne
Subrubriek: Diversen
Special: Beautygeheimen
Medische informatie…
Schrijf mee!