InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > De dikste man ter wereld

De dikste man ter wereld

Tot aan eind 2005 was een man uit Mexico de dikste man ter wereld. Met een gewicht van 7 volwassen mannen lag hij al jaren op bed, omdat hij zich niet meer kon bewegen. Hulp kwam in begin 2006 in de vorm van een Italiaanse arts die het aandurfde hem te opereren en op dieet te zetten. In februari 2012 was hij 370 kg afgevallen.

Algemeen

Wie wil er nu niet met een record in het Guiness Book of Records staan. Het lukte Manuel Uribe, maar of hij blij is met dit record valt nog te bezien. Hij mag zich namelijk de dikste man ter wereld noemen, althans dat was hij een paar jaar geleden. Een tweede record komt eraan, namelijk die van de man die het meeste afviel.

Manuel Uribe

Manuel Uribe Garza is geboren op 11 juni 1965 in Moterrey in Mexico, momenteel woonachtig in San Nicolas de los Garza. Tot aan eind 2005 mocht hij zich de dikste man ter wereld noemen. Als kind was hij al behoorlijk mollig en als tiener woog hij al meer dan 125 kg. Toen hij bijna 30 jaar was, in 1992, begon zijn lichaam tot een steeds grotere ballon te transformeren.

In 2001 was hij zo zwaar, bijna 570 kg, dat hij zijn bed niet meer uit kon komen. In zijn ijzeren bed keek hij naar televisie en hield hij op een computer zijn website up-to-date.

Dit zal duren tot begin januari 2006, dan doet hij een oproep via de Mexicaanse televisie. Hij kan gezien zijn omvang en gewicht, zich niet meer bewegen. Ook worden bij iedere kilo extra zijn overlevingskansen steeds kleiner, en hij had al niet lang meer te leven bij dit gewicht.

De hulp

Het was Giancarlo de Bernardinis uit Italië, een arts, die de noodoproep van Manuel Uribe hoorde. Het trok zijn aandacht, reisde af naar Mexico voor een medisch onderzoek, omdat hij dacht de man te kunnen helpen.

Op speciaal verzoek van Bernardini werd de Uribe met een speciale vlucht naar Italië gevlogen. Hij onderging een operatie aan het spijsverteringskanaal. Dit om te voorkomen dat hij minder energie in zijn lichaam opneemt. Deze operatie, in samenwerking met een dieet met hoog proteïne gehalte, hebben hem geholpen om bijna de helft van zijn aanvangsgewicht af te vallen. In ieder geval kan hij zijn armen weer boven zijn hoofd tillen.

Een samenwerking van artsen uit Mexico, Italië en Amerika hebben hem in 2006 en 2007 begeleid bij zijn afvalprogramma.

Het succes

Het is 8 maart 2007, Manuel Uribe Garza is met bed en al op een trailer geplaatst. Hij is voor het eerst in 5 jaar weer buiten, en wil op verjaarsvisite bij zijn verloofde. Hij werd met een speciaal transport gehaald, maar helaas kwam hij nooit bij Claudia aan, zijn mobiele bed kwam namelijk vast te zitten. De trailer wordt gevolgd door vele journalisten en fotograven.

De inmiddels 43 jarige Mexicaan hoopt nog in 2008 weer te kunnen staan. Zijn grote wens is om met zijn grote liefde, Claudia Solis, te kunnen trouwen. Zijn doel is om met haar naar het altaar te kunnen lopen.

In februari 2008 was hij 230 kg afgevallen en woog hij nog 340 kg. Hij heeft een streefgewicht van 120 kg. Zijn artsen zeggen dat dit mogelijk moet zijn, al duurt het nog ongeveer 3 tot 4 jaar. Garza zelf is nog steeds enthousiast en zegt hierover: “Ik voel met goed, de doktoren zeggen dat ik gezonder ben dan ooit”.

Blijft er voor het Guiness Book of Records alleen nog de vraag over, voor welk record gaan zij hem in het boek vermelden, voor Dikste man ter wereld, of voor De man die het meest is afgevallen.

Op zaterdag 26 oktober 2008 is Manuel in het huwelijk getreden. De inmiddels 260 kg afgevallen Bruidegom werd met zijn bed en al naar een plaatstelijke feestzaal in Monterrey gereden. Het bed was feestelijk versierd en Manuel droeg een wit zijden hemd.

In februari 2012 woog hij 200 kg. Hij heeft bijna zijn streefgewicht, 120 kg, bereikt.
© 2008 - 2014 Storm, gepubliceerd in Diversen (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde links
Naar Mooiste Landen Plaatsen, Sportief Afvallen en Geniet En Werk Waar Je Wilt.
Gerelateerde artikelen
Guinness Book Of RecordsHet Guinness Book of Records is een boek dat elk jaar wordt uitgegeven. Het bevat allerlei officieel erkende records.
Afvallen met eierenAfvallen met eierenKun je afvallen met eieren? Uit onderzoek is gebleken dat dit inderdaad heel goed kan! Hoe moet je eieren eten om af te…
Dierenrecords - dieren in het Guinness Book of RecordsDierenrecords - dieren in het Guinness Book of RecordsIn het Guinness Book of Records worden internationale records en bijzondere prestaties vernoemd. Een deel van deze prest…

Reageer op het artikel "De dikste man ter wereld"

Infoteur: Storm
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!