InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Slangenmassage: de nieuwste relaxtrend

Slangenmassage: de nieuwste relaxtrend

Wie op zoek is naar een nieuwe manier om te relaxen kan zich tegenwoordig laten masseren door een slang. Je moet dan wel wat lef hebben natuurlijk. Ook is deze massage momenteel alleen nog voor reislustige mensen weggelegd. In Israël en Engeland is de slangenmassage al een echte trend.

Slangenmassage: ontspannend

De slangenmassage wordt sinds enige tijd toegepast. In 2010 verschenen in de media de eerste berichten over deze nieuwe vorm van relaxen. Een slangenmassage zou erg ontspannend werken. Dat komt omdat een slangenmassage de bloedtoevoer zou stimuleren en spieren van iemand kan laten relaxen. Tijdens een slangenmassage worden afwisselend verschillende soorten slangen op de blote huid van iemand losgelaten. Als ze eraf kruipen helpt de masseur ze weer terug.

Het gevoel

Slangen voelen droog en koel aan. Doordat ze over iemands rug kruipen ontstaat het relaxerende gevoel. Hoe groter de slang, hoe intensiever het gevoel. Kleinere slangen geven vooral een sidderend effect. De slangenmassage helpt niet alleen tegen klachten als stress en gespannen spieren maar zou ook effectief zijn bij het verlichten van diverse vormen van migraineklachten.

Met welke slangen?

Uiteraard worden bij slangenmassages alleen met niet giftige slangen zoals sommige pythons gewerkt. Er worden soms wel zes verschillende slangen per sessie op de rug losgelaten. Slangenmasseurs geloven sterk in de verschillende geneeskrachtige effecten die de diverse slangen kunnen bevorderen. Zo zouden sommige slangen energie geven en andere slangen het waarnemeningsvermogen van de mens kunnen versterken.

Waar en wat kost het?

Voor een slangenmassage moet je anno 2011 nog wel even reizen. Ze worden bijvoorbeeld in de schoonheidssalon van Ada Barak in Noord-Israël gegeven. In het Britse pretpark Chessington World of Adventures worden ook slangenmassages door een koningspython gegeven. Dit gebeurt voordat mensen een spannende attractie ingaan: zo kunnen ze ze eerst relaxen. De slangenmassage kost ongeveer 50 euro. In Nederland is het begin 2011 nog niet mogelijk een slangenmassage te ondergaan. Trendsetters vermoeden echter dat deze hype binnenkort ook naar Nederland zal overwaaien.

Over slangen

Slangen leven over de hele wereld, behalve op de Noord- en Zuidpool. De meeste slangen leven echter in warme continenten zoals Afrika en Azië. Dat komt omdat het koudbloedige dieren zijn en ze de zon nodig hebben om zichzelf warm te houden. Slangen leven doorgaans alleen. Van de drieduizend soorten slangen is ongeveer 10% giftig. Dit zijn onder andere cobra's, ratelslangen en zeeslangen.
© 2011 - 2017 Schoontje, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.mediatheek.thinkquest.nl www.depers.nl www.hln.be

Reageer op het artikel "Slangenmassage: de nieuwste relaxtrend"

Infoteur: Schoontje
Gepubliceerd: 15-01-2011
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!