InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Kalmeringsmiddelen zonder recept

Kalmeringsmiddelen zonder recept

Kalmeringsmiddelen zonder recept Kalmeringsmiddelen zijn over het algemeen alleen verkrijgbaar bij de apotheek wanneer je hiervoor een recept van een arts hebt gekregen. Het kan zijn dat je problemen hebt waarmee je niet naar de huisarts wilt gaan, bijvoorbeeld omdat andere mensen er daardoor achter komen terwijl je dit niet wilt. Wellicht overweeg je online kalmeringspillen te bestellen.

Wat zijn kalmeringsmiddelen en hoe werken ze?

Kalmeringsmiddelen, oftewel benzodiazepines, zijn medicijnen die ervoor zorgen dat je je rustiger gaat voelen en waardoor je bovendien beter kunt slapen. De namen van deze medicijnen eindigen vaak met 'pam', zo hoor je nog wel eens dat gesproken wordt over het innemen van 'een pammetje'. Voorbeelden van namen zijn temazepam diazepam, flunitrazepam, lorazepam, nitrazepam en oxazepam, maar er bestaan nog veel meer soorten zoals alprazolam, cipramil of xanax die niet aan hun naar te herkennen zijn als kalmeringsmiddel.

Deze kalmeringsmiddelen remmen je hersenen als het ware af. Het zijn nadrukkelijk pillen die een tijdelijk effect hebben, het is niet zo dat ze gemaakt zijn om een langetermijneffect te verschaffen. Vrij snel na inname zul je merken dat je wat slomer wordt. Wanneer je de medicatie gebruikt omdat je psychisch door een zware periode gaat als gevolg van bijvoorbeeld een trauma, het verlies van een dierbare of een scheiding dan zul je vaak merken dat de gedachten aan deze nare dingen tijdelijk iets meer afgestompt worden en je er iets minder dwangmatig aan denkt. Ze bieden echter geen oplossing voor de bestaande problemen.

Benzodiazepines dienen niet langer dan twee weken gebruikt te worden. Dit vanwege de kans op verslaving. Een oxazepam biedt tijdelijk verlichting maar je wilt hier niet aan verslaafd raken want binnen de kortste keren wegen de voordelen dan niet meer op tegen de nadelen en bovendien zult je ontwenningsverschijnselen krijgen als je niet langer over de medicatie kunt beschikken.

Kalmeringspillen bestellen via het internet

Een veel gehoord probleem is dat mensen niet naar de huisarts willen om om een recept te vragen. De redenen zijn uiteenlopend. Mensen willen niet het stempel krijgen van een labiel persoon die dergelijke middelen nodig heeft. Kinderen wiens ouders de rekening betalen of een overzicht van de verzekering krijgen kunnen bang zijn dat hun ouders achter hun problemen komen terwijl ze dit niet willen. Zo zijn er nog tal van andere bezwaren te bedenken. Toch is naar de huisarts gaan het beste.

Het is af te raden om via internet kalmeringspillen, slaappillen of andere soorten medicijnen te bestellen. Wanneer je online een bestelling doet is dit sowieso illegaal. De medicatie moet door een arts worden voorgeschreven zodat hij jouw situatie kan blijven monitoren. Mensen die online kalmeringsmiddelen bestellen doen dit vaak vanuit Amerika. Weet echter dat dit volgens de Nederlandse wet verboden is. Het kan bovendien gevaarlijk zijn. Het komt voor dat medicijnen zoals temazepam of xanax niet de standaard dosering bevat. Zo kan er te veel van de werkzame stof inzit, waardoor je last kunt krijgen van onaangename bijwerkingen. Maar er kan ook te weinig inzitten waardoor het niet helpt. Het kost vaak ook nog eens bakken met geld en er bestaat het risico dat de zending wordt onderschept door de douane.

Hoe suf het ook klinkt, probeer eerst eens wat je kunt bereiken met medicatie op basis van kruiden die in de natuurwinkel te koop zijn. Je zult nog eens versteldt staan van valeriaan dat valium overbodig maakt. Geef het een kans, en als het niet werkt bedenk dan dat een bezoek aan de huisarts misschien tot wel verstandig is.

Een overdosis kalmeringsmiddelen is zelden dodelijk

Helaas zijn veel van de mensen die op zoek zijn naar manieren om buiten een arts om aan kalmeringsmiddelen te komen suïcidaal. Het is voor deze mensen belangrijk om te realiseren dat benzodiazepines zelden dodelijk zijn. Een aantal soorten heeft echter wel andere nadelen. Een overdosis kan zo bijvoorbeeld leiden tot verlies van de nierfunctie die op zichzelf niet dodelijk is maar wel tot gevolg kan hebben dat je levenslang dialyse zult moeten ondergaan.

Lees verder

© 2011 - 2014 Dessal, gepubliceerd in Diversen (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Oxazepam (kalmeringsmiddel)Oxazepam (kalmeringsmiddel)Oxazepam is een kalmeringsmiddel (ook wel benzodiazepine genoemd) dat voorgeschreven wordt bij klachten als slapelooshei…
Vergoeding, kosten en ervaringen van Oxazepam in 2013Vergoeding, kosten en ervaringen van Oxazepam in 2013Ruim één miljoen Nederlanders, tussen de 15 en de 64 jaar, gebruiken op regelmatige basis slaap- en kalmeringsmiddelen.…
Dosering van benzodiazepines (kalmeringsmiddelen)Dosering van benzodiazepines (kalmeringsmiddelen)De dosering van benzodiazepines, ook wel kalmeringsmiddelen genoemd, is afhankelijk van onder meer de snelheid van de we…
Kalmeringsmiddelen voor je rijexamenKalmeringsmiddelen voor je rijexamenBijna iedereen die rijexamen moet doen, is zenuwachtig. Bij sommige mensen zijn de zenuwen zo erg dat zij zakken voor hu…
Loprazolam - Dormonoct (kalmeringsmiddel)Loprazolam - Dormonoct (kalmeringsmiddel)Loprazolam, ook wel bekend onder de merknaam Dormonoct, is een kalmeringsmiddel dat vooral voorgeschreven wordt om angst…

Reageer op het artikel "Kalmeringsmiddelen zonder recept"

Reacties

A. J. Luske, 25-09-2013 10:26 #3
Kunt u 2 doosjes oxazepam 50 mg. leveren?
Ik hoor nog van u.
gr.ton Luske Reactie infoteur, 25-09-2013
Geachte heer Luske,

U bent terecht gekomen op een pagina met informatie over kalmeringsmiddelen die verkrijgbaar zijn zonder recept. Het betreft hier geenszins een online apotheek. Oxazepam is bovendien geen vrij verkrijgbaar geneesmiddelen. U heeft hiervoor een recept van uw huisarts of een specialist nodig.

Met vriendelijke groet,
Dessal

Harmen, 15-02-2013 10:13 #2
Ik vind het treurig want als ik beslis of en welk kalmeringsmiddel ik wil dan wil ik niet dat iemand regelt of ik dit mag doen! Het is mijn lichaam en om te autorijden of wat ook heb ik ook geen persoonlijke toestemming nodig toch?

Kim, 11-11-2011 11:57 #1
Kalmeringsmiddelem zonder recept horen geen probleem te zijn. Tegenwoordig moet je voor kalmerings-en slaapmiddelen naar mediant in plaats van naar je eigen huisarts!Nieuw voor mij en niets voor mij. Als je een kalmeringsmiddel zonder recept wil, moet je gewoon op de hoogte zijn van eventuele bijwerkingen en voor wie het wel of niet geschikt is. De meeste mensen kunnen lezen dus doe niet zo moeilijk. Als je verslaafd raakt heb je een klein probleempje (tenzij je goed bij kas zit, dan kun je een groot probleem hebben. Maar als je eerlijk bent tegenover jezelf dan valt het wel mee. De meeste mensen krijgen niet zo vaak de kans om op een natuurlijke manier weer tot rust te komen. Dan maar op deze manier, ik ben voor. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan! Maar hou je verslaving in het oog.

Infoteur: Dessal
Subrubriek: Diversen
Special: Bijwerkingen medicijnen
Reacties: 3
Medische informatie…
Schrijf mee!