InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Kinderen > Kinderfeestje - vriendjes en vriendinnetjes uitnodigen

Kinderfeestje - vriendjes en vriendinnetjes uitnodigen

Kinderfeestje - vriendjes en vriendinnetjes uitnodigen Als je kind een feestje geeft en daar steek je een hoop tijd in om het te organiseren, is het natuurlijk leuk als de kinderen die uitgenodigd worden ook een hele leuke uitnodiging krijgen. Daarom hier enkele ideeën, die je eventueel zelf aan kunt passen aan het thema van je eigen feestje.

Prinsessen uitnodiging

Benodigdheden

  • Papier,
  • Kleurpotloden,
  • Stiften,
  • Mooie, sierlijke lintjes.

Werkwijze

Print op de computer of teken zelf (met je kind) leuke achtergronden op het papier, echte sierlijke prinsessen achtergronden. Schrijf met een net, sierlijk handschrift de uitnodiging op papier, beginnend met ‘beste prinses…’ (en dan de naam van de uitgenodigde) en eindig met ‘hoogachtend prinses…’ (en dan de naam van de jarige). Rol de uitnodiging op en doe er een sierlijk lintje omheen.

Flessenpost voor piraten

Dit is een leuk idee voor als je een piratenfeestje gaat geven!

Benodigdheden

  • Lege flesjes,
  • Kurk,
  • (sisal)touw,
  • Papier.

Werkwijze

Week wat vellen papier in de thee en laat ze drogen. Print of teken hier vervolgens een schatkaart op, met een uitnodiging. Dit papier rol je op, en je doet er een touwtje om heen. Stop dit in de fles, met de kurk er op. Je kunt op de fles nog een plaatje van een piraat plakken, met de naam van de uitgenodigde er op.

Ballonnen uitnodiging

Blaas een ballon op, maar knoop hem niet dicht. Schrijf hier de uitnodiging op en laat het drogen. Laat de ballon weer leeglopen, dan kun je de tekst niet meer lezen, want hij is te klein. Stop nu, met behulp van een trechtertje, wat confetti in de ballon en doe de ballon in een enveloppe, met nog wat confetti er bij. De uitgenodigde moet nu de ballon opblazen om de uitnodiging te kunnen lezen.

Uitnodiging voor een sportief feestje

Deze uitnodiging is bijvoorbeeld heel geschikt om te geven bij een voetbalfeestje. De uitnodiging is heel makkelijk te maken. Je pakt een papier en een plaatje van de sport die je gaat doen tijdens het feestje, plak dit plaatje op papier en schrijf de uitnodiging er onder. Vermeld ook dat ze sportkleren mee moeten nemen.

Nou denk je misschien dat dit niet zo’n originele uitnodiging is, maar het wordt nog leuk. In de winkel heb je namelijk vingerzweetbandjes te koop. Als je je uitnodiging oprolt en er zo’n zweetbandje omheen doet, is het een hele leuke, sportieve uitnodiging!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Kinderfeestje - vriendjes en vriendinnetjes uitnodigen"

Infoteur: Lobke
Gepubliceerd: 14-01-2007
Subrubriek: Kinderen
Special: Kinderfeestjes
Medische informatie…
Schrijf mee!