InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Kinderen > Kinderfeestje – piraten

Kinderfeestje – piraten

‘Wij zijn piraten van de zee, als je wilt varen dan kom je maar mee! Wij zijn piraten, piraten van de zee!’ Een mooi thema voor een kinderfeestje.

Een piraten outfit

Een piraat zonder ooglapje en piratendoek op het hoofd is natuurlijk geen echte piraat, dus dat moet eerst maar eens gemaakt worden!

Benodigdheden;
Voor het ooglapje
  • Elastiek (ong. 25 cm per kind),
  • Zwart vilt,
  • Scharen,
  • Naalden.

Voor de piratendoek
  • Grote witte zakdoeken of wit stof
  • Zwarte textielstiften.

Werkwijze;
Het ooglapje
  • Laat de kinderen een rondje uit zwart vilt knippen, dat groot genoeg is voor over hun oog,
  • Laat ze er met een naald het elastiek aan beide kanten doorhalen en vastknopen, zodat het ooglapje voor het oog kan.

De piratendoek
  • Geef de kinderen allemaal een witte zakdoek of een groot vierkant van de witte stof,
  • Laat de kinderen deze versieren met bijvoorbeeld enge doodshoofden, of juist lieve hartjes.

Het piraten verhaal

Er was eens een piraten kapitein met een schip. Hij was op weg naar een haven ergens bij Spanje, toen zijn schip verging. Hij kon met een klein deel van zijn bemanning naar een eilandje ergens ver van het vaste land zwemmen. Het enige mens wat daar woonde was een oud vrouwtje, zij heeft de kapitein een schatkaart gegeven. De piraten kapitein durfde niet alleen met zijn kleine groep bemanning achter deze schat aan, dus vraagt de kinderen of ze hem mee willen helpen?!

Op zoek naar de schat

Neem de kinderen mee naar buiten en laat ze eerst allerlei spelletjes met water doen, alsof ze op weg zijn naar het eiland. Je kunt bijvoorbeeld denken aan snoepje happen met een duikbril op, buikglijden over een zeil waar water met zeep op zit etc.

Na deze spelletjes zijn jullie op het eiland aangekomen. Nu laat de kapitein de kinderen een schatkaart zien; een getekend kaartje van de omgeving, waarop jullie zelf een routetje hebben uitgezet met zwarte streepjes en een groot kruis op de plek waar de schat verborgen is (in een zandbak ofzo). De kinderen gaan, met scheppen en in piraten outfit, op weg naar de schat en graven hem op. In een grote ‘schatkist’ zitten allemaal kleine schatkistjes met snoepjes.

Gegarandeerd een leuk feestje!!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
10 goedkope ideeën voor een kinderfeestje!Het kan soms heel lastig zijn het geschikte idee te vinden voor een kinderfeestje voor uw kind. Het ene is te duur, het…
Het organiseren van een kinderfeestjeHet organiseren van een kinderfeestjeHet organiseren van een kinderfeestje of partijtje kan een lastige zaak zijn. Het vergt vaak veel denk en regelwerk. All…
Een goedkoop kinderfeestje organiserenKinderfeestje hoeven niet altijd duur te zijn. U kunt een goedkoop kinderfeest organiseren en het toch erg leuk maken vo…
Kinderfeestjes, binnen en buitenshuisEr is er een jarig hoera hoera, dat kun je wel zien......Het is toch een feest als je kindje jarig is. Een spannende dag…
Tips voor een geslaagd kinderfeestjeKinderfeestjes zijn iedere keer weer een stressige tijd voor ouders, je hele huis wordt bezet door kinderen die allemaal…

Reageer op het artikel "Kinderfeestje – piraten"

Infoteur: Lobke
Gepubliceerd: 11-12-2006
Subrubriek: Kinderen
Special: Kinderfeestjes
Medische informatie…
Schrijf mee!