InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Leven > Hoe oud word ik?

Hoe oud word ik?

Hoe oud word ik? Hoe oud ga je worden? Veel zal afhangen van verschillende factoren zoals in welke omgeving je woont, als je de juiste hoeveelheid vitaminen en mineralen binnenkrijgt door de juiste voeding, als je veel beweging hebt, enz. Hoe gezonder je levensstijl is des te ouder je gaat kunnen worden.

Omgeving

Hoe oud je zal worden zal veel afhangen van de omgeving waarin je woont. Woon je kortbij een industrieterrein waar veel uitstootgassen zijn, kortbij een autosnelweg of in een grote drukke stad. In deze omgevingen zal de lucht minder zuiver zijn dan dat je bijvoorbeeld in of kortbij een bos woont, aan zee of in een kleinere steden of dorpen. Hoe meer bomen je in je buurt hebt des te beter want bomen halen veel vervuiling uit de lucht, ook zeelucht is gezond voor een mens omdat daar altijd veel windcirculatie is waardoor deze zuiverder is dan in het binnenland.

Beweging

Wanneer je veel aan beweging doet of aan sport houdt dit je lichaam fit en gezond. Het hart is een spier, dus wanneer men minder aan beweging gaat doen zal deze op oudere ouderdom ook sneller minder vlot het bloed kunnen door pompen waardoor het risico op een hartstilstand of bloedklonters verkrijgen groter gaan worden. Natuurlijk verschilt dit van mens tot mens maar wat beweging af en toe houdt lichaam en geest altijd gezond.

Roken

Roken verminderd de jaren die je langer zal leven drastisch naar beneden. Hoe meer men gaat roken, hoe minder oud je zal gaan worden. Je kan verschillende ziektes en kankers krijgen door het roken. Ook gaat men niet alleen minder oud worden maar gaat men er ook ouder uitzien door te roken omdat de huid hierdoor ook verslechtert en je sneller rimpels kan krijgen door te roken. Onmiddelijk stoppen is de boodschap.

Voeding

De juiste voeding is zeer belangrijk over je hele leven uit. Het juiste gehalte aan Groenten, fruit, zetmelen en vis zorgen dat je iedere dag toch de juiste hoeveelheid vitaminen en minarelen binnen krijgt wat je lichaam nodig heeft om functioneel en gezond te werken. Zorg er ook voor dat je altijd genoeg water drinkt omdat je lichaam veel vocht nodig heeft, hoe ouder je word des te meer je water gaat moeten drinken.

Erfelijke aandoeningen

Er zijn duizenden erfelijke aandoeningen die van generatie tot generatie kunnen worden doorgegeven. Dit wil niet zeggen dat je deze aandoeningen ook daadwerkelijk zult krijgen maar dat de aanleg voor deze er wel kunnen zijn. Zo is bijvoorbeeld diabetes in de familie er misschien wel maar hangt de aanleg er van af hoe je je levensstijl invult, met overgewicht en te weinig bewegen zal de kans op diabetes groter worden dan iemand die sport en gezond eet.
© 2011 - 2014 Krisdeprest, gepubliceerd in Leven (Mens en Gezondheid) op . Het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe oud word ik?"

Infoteur: Krisdeprest
Subrubriek: Leven
Medische informatie…
Schrijf mee!