InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Esprit Outlet Amsterdam: goedkope Esprit kleding en meer

Esprit Outlet Amsterdam: goedkope Esprit kleding en meer

Esprit Outlet Amsterdam: goedkope Esprit kleding en meer Esprit is een populair kledingmerk. Naast vele winkels heeft Nederland ook een Esprit Outlet. Deze megastore in Amsterdam Poort, in stadsdeel Zuidoost, is goed bereikbaar en biedt enorm goedkope outletkleding. Reden genoeg om er te gaan shoppen en recente Esprit collectie-kleding voor een zacht prijsje te scoren.

Esprit Outlet op de Arena Boulevard 177 te Amsterdam Zuidoost

De Esprit Outlet biedt een grote collectie van redelijk recente kleding. De prijzen zijn laag, en even snuffelen en passen biedt goede kans op het vinden van leuke en goedkope artikelen. Dit artikel geeft je meer informatie over:

In ons tijdperk waarin online shoppen populair is, vinden toch veel mensen het nog steeds fijn om in een winkel kleding te passen alvorens te besluiten tot koop. En liefst betalen we daar een leuke prijs voor. Voor Esprit-liefhebbers was er al de outlet Batavia Stad te Lelystad (Flevopolder). Sinds 2011 kun je ook outlet shoppen in de Esprit Outlet in Amsterdam Zuidoost.

De winkel

De winkel is gevestigd bij de onderdoorgang van het Station Amsterdam Bijlmer en beslaat een enorm oppervlak. Je kunt daarom voorbij de ingang een winkelwagentje nemen, zodat je niet met handenvol kleding langs alle rekken hoeft te lopen. Er zijn behoorlijk wat pashokjes, die meestal voorkomen dat je moet wachten om te passen. De gangpaden zijn redelijk ruim.

De collectie

De aangeboden artikelen zijn voornamelijk kleding, maar ook de overige artikelen van Esprit, zoals sjaaltjes en sieraden. Het personeel vertelt dat de collectie zeer regelmatig wijzigt. Het is dus handig om af en toe langs te lopen. De collectie bevat voornamelijk kleding die na een bepaalde periode nog niet verkocht is in de reguliere Esprit winkels. Qua maten zijn de meest voorkomende maten vaak wat minder in aantal beschikbaar, maar nog wel aanwezig. Hier en daar bevat de collectie ook 'foute' artikelen, met een mankement zoals een beschadiging. Het is daarom wel verstandig om de kleding te passen en goed te bekijken. Ook al omdat ruilen of terugbrengen van de artikelen niet mogelijk is. De prijzen van de artikelen zijn enorm laag; voor een broek betaal je vaak 10 euro, een shirt met korte mouwen neem je vaak al voor slechts enkele euro's mee.

Niet: ruilen, terugbrengen, spaarpunten

Kopen in de Esprit Outlet wijkt af van de normale gang van zaken in de winkels. Je kunt namelijk geen kleding ruilen of terugbrengen. Zaak dus om je keuze goed na te kijken op foutjes of beschadigingen voordat je afrekent. Ook de bekende Esprit spaarpunten worden niet gegeven op deze aankopen.

De locatie: Arena Boulevard

De Esprit Outlet is gevestigd aan de Arena Boulevard. Deze boulevard is een deel van Arena Poort, het evenementencentrum van Amsterdam Zuidoost. Zuidoost heeft bij niet-Amsterdammers nog wel eens een slechte naam. Het doet denken aan de wijk met massale flatgebouwen uit de jaren 70, die indertijd bekend stond als 'mindere' ofwel 'niet veilige' wijk, waar sommigen liever niet vertoefden. Echter indertijd al bestond Zuidoost uit meer dan deze wijk, en ook met de veiligheid viel het, zeker overdag, wel mee. Arena Boulevard is gevestigd in Arena Poort, een groot complex met veel winkels, een uitgaanscentrum met o.a. een bioscoop en gezellige cafés. Om veiligheidsredenen hoef je de outlet zeker niet te mijden. In tegendeel: je kunt ook de andere winkels meenemen bij het winkelen. Parkeren kun je in diverse parkeergarages, die dichtbij de outlet zijn. Er is enkel betaald parkeren beschikbaar in de naaste omgeving. Maar met de trein is de winkel ook goed bereikbaar. Stap uit op station Amsterdam Bijlmer, de winkel is direct daaronder.

Mijn ervaring met shoppen in de Esprit Outlet

Ik heb zelf nu enkele keren in de outlet gewinkeld, en ik ging met een volle tas voor weinig geld weer de deur uit. De wat kleine pashokjes zijn minder handig, ze bevatten ook geen haken om kleding of je tas even op te hangen. Maar er zijn genoeg hokjes, wat ik wel belangrijker vond. De openingstijden zijn enkele malen veranderd. Bij mijn eerste bezoek bleken de tijden anders te zijn dan enkele andere winkelsites hadden vermeld. Check deze voorafgaand aan je bezoek op de website van www.esprit.nl in de Esprit Winkels Storefinder of bel ze even op het nummer dat daar vermeld staat.

Lees verder

© 2012 - 2017 Drie, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Esprit: outlet adressen, kortingscodes en wanneer sale?Esprit: outlet adressen, kortingscodes en wanneer sale?Iedereen die van mode houdt kent het merk Esprit. Wanneer je Esprit producten voordelig wilt kopen kan je gebruik maken…
Kleding: Het merk EspritKleding: Het merk EspritEsprit is een kledingmerk dat de laatste jaren erg aan bekendheid heeft gewonnen. In Nederland is het één van de best ve…
Designer outlet en outlet shoppenDesigner outlet en outlet shoppenDesigner outlet is dure en exclusieve merk kleding kopen tegen veel goedkopere prijzen, in grote en stijlvolle shoppingc…
Fashion Factory Outlet Den Haag: adres en openingstijdenFashion Factory Outlet Den Haag: adres en openingstijdenIn Den Haag is tegenwoordig ook een mode outlet gevestigd, namelijk Fashion Factory Outlet. Hier worden mode artikelen z…
Nike Outlet Factory Store Amsterdam: adres en openingstijdenNike Outlet Factory Store Amsterdam: adres en openingstijdenNike is één van de bekendste en meest populaire mode- en sportmerken ter wereld. Wanneer je op zoek bent naar Nike produ…
Bronnen en referenties
  • http://www.esprit.com/index.php?page=storefinder&language=nl&country_id=NL

Reageer op het artikel "Esprit Outlet Amsterdam: goedkope Esprit kleding en meer"

Reacties

Meis, 23-01-2015 21:53 #2
Aanvulling : tegenwoordig kun je kleding ook ruilen. Je kunt het gekochte artikel ruilen voor een andere maat of voor een andere artikel van dezelfde waarde. Je krijgt geen geld terug en geen tegoedbon.

Cvdm, 16-12-2013 17:03 #1
Aanvulling: De pashokjes bevatten twee 'haken' van schroefdraad waar je kleding aan kunt hangen (helemaal bovenaan aan de zijkanten, even goed zoeken). Persoonlijk vind ik het het handigst om een winkelwagentje te nemen, dat zet je dan voor je hokje neer zodat je alles achter elkaar kunt passen.
Verder krijg je tegenwoordig wel spaarpunten op je aankopen met de Esprit Card, maar geen korting zoals in de reguliere winkels.

Infoteur: Drie
Laatste update: 02-10-2015
Subrubriek: Mode
Special: Outlets en webwinkels
Reacties: 2
Schrijf mee!