InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > H&M klantenkaart/clubkaart: punten sparen voor korting

H&M klantenkaart/clubkaart: punten sparen voor korting

H&M klantenkaart/clubkaart: punten sparen voor korting De bekende modezaak Hennes & Maurits heeft 31 maart 2015 een digitale klantenkaart gelanceerd. Mensen die deze klantenkaart gebruiken behoren tot de ‘H&M Club’. Deze kaart is anders dan andere kaarten omdat deze geheel digitaal is. Op het moment van lanceren is Nederland het tweede land waar deze klantenkaart wordt geïntroduceerd. In Oostenrijk is de klantenkaart al in gebruik. Met deze digitale klantenkaart kunnen consumenten punten sparen voor kortingen en evenementen. Het aanmelden voor deze digitale clubkaart kan heel eenvoudig online.

Wat is de H&M klantenkaart?

De H&M klantenkaart is een digitale klantenkaart waarmee men kan sparen voor verschillende dingen. Er kan niet alleen voor korting worden gespaard, maar ook voor toegang tot events van H&M. Om lid te worden is de H&M-app nodig op een smartphone. Een fysiek pasje wordt niet verstrekt door H&M. Door het hoge internetgebruik in Nederland, is dit het tweede land waar de clubkaart wordt gelanceerd.

Fanclub

H&M zelf beschouwt de digitale klantenkaart meer als een soort ‘fanclub’. Volgens het bedrijf is de clubkaart er helemaal niet om de verkoop van producten te stimuleren. De laatste jaren gaat het juist erg goed met H&M. Met de kaart wil men meer betrokkenheid bij het bedrijf creëren. Mensen willen tegenwoordig weten en zien waar een product vandaan komt en hoe het product tot stand komt. H&M biedt deze mogelijkheden met de verschillende events waarvoor men punten kan sparen.

Hoe aanmelden voor de H&M clubkaart

Toetreden tot de H&M Club is volledig gratis. Het aanmelden gaat eenvoudig in zijn werk. Als je het nog niet gedaan hebt, moet de H&M-app worden geïnstalleerd. Hierna wordt er via een sms’je toegetreden tot de club. De minimale leeftijd bij het aanmelden is 16 jaar. De app is hierna meteen de ‘klantenkaart’. Met de app is het mogelijk om punten te sparen, maar er is ook te zien hoeveel punten er al zijn gespaard.

Welkomstaanbieding

In 2017 is er een welkomstaanbieding voor mensen die zich aanmelden bij de H&M clubkaart. Nieuwe members krijgen 10% korting op hun eerste aankoop. Als je als nieuwe member van de H&M klantenkaart online winkelt, wordt de eerste bestelling ook nog eens gratis verzonden.

Hoe werkt de korting?

Door het doen van aankopen bij H&M kan men punten sparen. Iedereen krijgt bij aanmelding meteen 50 punten. Daarnaast krijgt men bij elke euro die er wordt besteed bij H&M, zowel in de webwinkel als in de fysieke winkel, één punt. Bij online aankopen worden de punten toegevoegd als de producten worden verzonden. Bij fysieke aankopen worden de punten binnen 24 uur toegevoegd. Het overzicht van het aantal punten is te vinden op de H&M-app en op de website.

Punten

De punten kunnen slechts in één land worden ingewisseld. Voor het sparen van punten in een ander land dient men zich daar opnieuw aan te melden. Daarnaast dienen de punten te worden benut voordat het lidmaatschap wordt beëindigd. Na het beëindigen van het lidmaatschap worden alle punten gewist.

Waarvoor punten sparen?

Met de digitale klantenkaart kan er voor zowel producten als evenementen worden gespaard.

Producten

De punten die worden gespaard kunnen worden ingeleverd voor kortingen op de producten bij H&M. Voor bijvoorbeeld 100 punten kun je al een voucher krijgen voor 20% korting op een jeans en voor 70 punten kun je een voucher krijgen voor drie tops voor de prijs van twee. Ten slotte kunnen 1000 punten worden ingewisseld voor een voucher waarmee je kans maakt op een 2-daagse reis (vlucht en hotel) naar het HQ van H&M in Stockholm.

Evenementen

Daarnaast kan er gespaard worden voor unieke designerevenementen in bijvoorbeeld New York of Parijs, fotoshoots met topmodellen van H&M, rondleidingen in de productielanden van H&M of voor een tennisclinic in Zweden. Deze unieke prijzen zijn de reden dat H&M de club een ‘fanclub’ noemt. Het lidmaatschap is meer dan een normale klantenkaart omdat H&M een kijkje achter de schermen geeft aan haar klanten.

Verschillen met andere klantenkaarten

Het verschil van de H&M clubkaart ten opzichte van andere klantenkaarten is dat er naast normale korting of producten ook gespaard kan worden voor speciale evenementen. Door deze evenementen raken de klanten betrokken bij het bedrijf en ziet met waar de kleding die ze dragen eigenlijk echt vandaan komt. Daarnaast zijn veel andere klantenkaarten niet digitaal beschikbaar. Door deze aspecten is de H&M clubkaart een uniek concept met betrekking tot klantenkaarten.
© 2015 - 2017 Schrijversblock, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Korting via klantenkaartenVeel grote winkelbedrijven bieden korting via zogenaamde klantenkaarten. In de meeste gevallen fungeren deze ook als cre…
Overzicht spaar- en klantenkaarten van fysieke winkelsOverzicht spaar- en klantenkaarten van fysieke winkelsRuim 70 procent van de Nederlanders heeft minstens een klantenkaart in zijn of haar portemonnee. Ze bestaan er om punten…
Zorgverzekering Hema 2017Zorgverzekering Hema 2017Ook de Hema heeft voor 2017 een zorgverzekering in de aanbieding. Niet zomaar een basisverzekering, maar een verzekering…
Een kaartje voor een voetbalwestrijd kopenElke zondag gaan weer een hoop mensen richting de stadions om hun favoriete voetbalclub te zien spelen. Er zijn veel men…
Air Miles, wie spaart ze nog?Air Miles, wie spaart ze nog?Het is een tijd lang een rage geweest. Iedereen spaarde Air Miles. Mensen droomden van verre reizen met het vliegtuig, m…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "H&M klantenkaart/clubkaart: punten sparen voor korting"

Reacties

Nicole, 22-04-2017 10:41 #2
Ik heb al meerdere pogingen gedaan om mijn wachtwoord te achterhalen. Onlangs was ik in de H&M winkel en bleek dat ik een oude app had, ik heb een nieuwe app gedownload maar ik kom er niet in. Ik kan niet achter mijn wachtwoord komen via de klantenservice, via de mail en het nr. wat op de website vermeld staat is niet in gebruik? Enig idee wat ik nog verder kan doen? Reactie infoteur, 24-04-2017
Hoi Nicole,

Ik ben zelf niet werkzaam bij H&M, maar misschien kun je de volgende link proberen?

https://www2.hm.com/nl_be/password/requestSignIn

Succes!

Met vriendelijke groet,
Schrijversblock

Jan Anders, 19-03-2017 11:08 #1
Wat me nog niet duidelijk is: hoe kom ik aan een klantenkaart? Reactie infoteur, 20-03-2017
Hoi Jan,

Hiervoor moet je de H&M-app downloaden in de app-store. Via een sms kun je dan toetreden tot de H&M-club. De app is ook meteen je klantenkaart. Je krijgt dus geen fysieke kaart maar moet je app steeds laten zien in de winkel. Ik hoop dat het zo duidelijk is!

Met vriendelijke groet,
Schrijversblock

Infoteur: Schrijversblock
Laatste update: 12-03-2017
Subrubriek: Mode
Reacties: 2
Schrijf mee!