InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Een Roos als tatoeage

Een Roos als tatoeage

Een Roos als tatoeage Een tatoeage van en roos kan veel betekenissen hebben. Ze beelden het leven, de geboorte, voortplanting, de dood en wedergeboorte uit. Ze vormen de belichaming van de natuur en de elementen.

Rode Roos

De rode roos als tattoo is de meest populaire tatoeage in de categorie bloemen, in het bijzonder bij vrouwen. Maar ook bij mannen is de roos als tatoeage erg populair, omdat de roos van een belangrijke spirituele betekenis is in de westerse wereld. Het wordt als het symbool van pure liefde beschouwd zowel in de wereldse als de gelovige context.

Het ontwerp van de roos heeft vele geaccepteerde traditionele betekenissen welke van toepassing zijn op de lichaamskunst. Het werd het bloemen symbool bij uitstek vanwege de geur en schoonheid. De rode roos verbeeld tevens het symbool van martelaarschap. De roos wordt geassocieerd met Jezus Christus en de heilige maagd Maria. Vaak wordt de roos ook gedragen als eerbetoon aan een overleden dierbare. Indien je van plan bent om een rode roos te laten zetten, dan is het belangrijk om te weten wat de betekenis is van de specifieke kleuren van de roos.

Diverse kleuren

  • Een donker rode roos staat voor onbewuste schoonheid.
  • De rode roos is voor liefde, moed, schoonheid, respect en romantiek. Een rode roos als tatoeage op de bil staat ook voor puur en lieflijk.
  • Blauwe rozen symboliseren onmogelijkheid.
  • De koraalrode roos is een indicatie voor verlangen.
  • Zwarte rozen zijn de traditionele vertegenwoordigers van de dood.
  • De witte roos als tatoeage is het symbool onschuld, verering, jeugdigheid en puurheid.
  • Een gouden roos is een indicatie voor succes.
  • Zwarte rozen met doornen zijn als tatoo ook erg populair.

De diverse uitvoeringen van rode rozen als tatoeage zijn de laatste jaren steeds populairder geworden bij ons in het westen. Dit type tatoeage is het meest intrigerend voor wat betreft geschiedenis en symboliek. De roos is als tatoeage een traditionele keus, en populairder dan de orchidee, lelie, margriet of madeliefje als tatoo. Een tatoeage van de lotusbloem is waarschijnlijk de enige tatoeage welke qua populariteit enigszins te vergelijken is met een roos. Artiesten van over de hele wereld hebben er een punt van gemaakt om de bloem als tatoeage te promoten. Een tatoeage van een roos is beschikbaar in vele verschillende uitvoeringen en maten. Je kunt het bloemenmotief verwerken in combinatie met een hart of fee of zelfs een vlinder. Het kan ook gecombineerd worden met een Celtic armband, een dolk, een kruis of zelfs een tijger. Wat de keuze ook is, kies wat bij je past.
© 2008 - 2017 Costaric, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Een Roos als tatoeage"

Infoteur: Costaric
Laatste update: 20-06-2008
Gepubliceerd: 20-06-2008
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!